انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نیروگاه خورشیدی-بادی

نخستین نیروگاه بادی - خورشیدی کشور در جزیره خارگ


 

ادامه مطلب ...

سلامت چشم

نکته هایی برای سلامتی چشم ها


با وجود اهمیت دید چشم، بیشتر مردم نسبت به این مساله بی توجه هستند.












نکته هایی برای سلامتی چشم ها











با وجود اهمیت دید چشم، بیشتر مردم نسبت به این مساله بی توجه هستند. کوری و آسیب های چشمی مساله ای ساده نیست. می خواهیم پنج نکته در مورد سلامتی چشم به شما یادآور شویم تا دیدی بهتر داشته باشید.

۱) از بیماری های چشمی مطلع باشید و به طور منظم برای دادن تست بینایی نزد پزشک بروید. بیشتر مشکلات بینایی از بیماری های چشم مثل پیری چشم، آب آوردن چشم، بیماری های دیابت شبکیه و آب مروارید ناشی می شود. در پیری چشم، سفت و سخت شدن رگ های چشم از ورود اکسیژن و مواد غذایی جلوگیری کرده و باعث می شود که به شبکیه چشم آسیب برسد. ۵۴ درصد بیماری های چشم در آمریکا مربوط به این بیماری است. آب آوردن چشم بیماری است که به عصب های چشم که اطلاعات بینایی را از مغز به چشم منتقل می کند، صدمه می زند. به خاطر اینکه تا تعداد زیادی از این عصب ها خراب نشوند و صدمه نبینند، مشکلی برای بینایی فرد ایجاد نمی شود، بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری اصلا از آن خبر ندارند و زمانی متوجه می شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

بیماری های دیابت شبکیه یکی از عوارض مزمن بیماری دیابت است. در این بیماری، رگ های خونی شبکیه چشم مسدود شده و صدمه می بینند. تقریبا نیمی از افراد دیابتی به این بیماری چشمی مبتلا می شوند. چون تشخیص زودهنگام می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، توصیه می کنیم که مرتب برای آزمایش های چشم به دکتر مراجعه کنید. افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که مبتلا به دیابت هستند بر اساس بیماری های ذکر شده بیشتر در معرض خطر هستند و بهتر است که سالانه حتما آزمایش چشم بدهند. پزشک چشم می تواند حتی قبل از اینکه شما علائم بیماری را در خود مشاهده کنید، بیماری شما را تشخیص داده و به شما برای درمان آن کمک کند.

۲) از عینک آفتابی استفاده کنید: همه می دانیم که استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوست مان بسیار خوب است، اما بیشتر افراد فراموش می کنند که چشمان شان نیز به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارد. نیازی نیست که حتما مستقیم به خورشید نگاه کنید تا چشمان تان آسیب ببیند. اشعات UV می تواند از روی برف، شن، سنگ فرش و آب منعکس شود.

اشعه UV احتمال ابتلا به پیری چشم و آب مروارید را افزایش می دهد و همچنین به آفتاب سوختگی قرنیه چشم نیز می انجامد که باعث کوری موقت می شود. عادت کنید که همیشه در بیرون از ساختمان از عینک آفتابی استفاده کنید اما فکر نکنید اگر عینک آفتابی شما خیلی تیره است مقاومت بیشتری در برابر آفتاب دارد. قبل از خرید عینک آفتابی اطمینان حاصل کنید که ۱۰۰ درصد در برابر اشعات UV محافظ است.

۳) از خستگی چشم جلوگیری کنید: نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر باعث خستگی چشم می شود که باعث صدمه زدن به چشم است. تاثیرات کوتاه مدت خستگی چشم عبارتند از: درد چشم، آبریزش چشم، تاری چشم و سردرد.

برای کاهش خستگی چشم در مواقع کار با کامپیوتر نکات زیر را رعایت کنید:

نور کامپیوتر را با استفاده از فیلترهای نور یا تغییر جهت کامپیوتر کاهش دهید.

خیلی نزدیک به مانیتور ننشینید چون نگاه کردن به چیزی که خیلی نزدیک چشم قرار دارد خستگی چشم را بیشتر می کند.

نور زمینه را تنظیم کنید.

ماهیچه های چشم را با گاه گاه نگاه کردن به جسمی در فاصله دور استراحت دهید.

۴) از عینک های محافظ استفاده کنید: علاوه بر بیماری ها، صدمات چشمی هم یکی دیگر از مهم ترین عوامل کوری و آسیبهای چشمی است. در واقع، بیش از یک میلیون نفر هرساله از صدمات چشمی در کشور آمریکا رنج می برند. متاسفانه ۹۰ درصد این آسیب ها قابل پیشگیری بوده است اگراز عینک های محافظ استفاده می کردند. در موارد زیر از عینک محافظ استفاده کنید:

در هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی در خانه چون بیشتر آنها قدرت خورندگی داشته و سطح چشم را صدمه می زنند.

در کارگاه هایی که معمولا با گرد و خاک سر وکار دارد. در هنگام استفاده از دستگاه چمن زن چون این گونه دستگاه ها ممکن است یک دفعه سنگ یا چنین چیزهایی را به هوا بیندازند.

هنگام ورزش به خصوص ورزش هایی که با توپ های کوچک و تند و تیز انجام می گیرد.

۵) ورزش کنید و غذای مناسب بخورید: ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای چشم تان بسیار خوب است. سعی کنید که از یک رژیم غذایی متعادل شامل انواع ویتامین های A، E و C و همچنین روی، مس، سلنیوم و آنتی اکسیدان استفاده کنید. ورزش کردن هم می تواند با پایین آوردن فشار خون (که باعث پایین آمدن فشار خون در رگ های چشم نیز می شود) به خصوص در افراد مبتلا به دیابت و افرادی که چشمان شان آب آورده است، کمک کند.










روزنامه شرق ( www.sharghnewspaper.com )

ادامه مطلب ...

توربین بادی

Link to Alternative Energy

Increasing the Efficiency of Wind Turbine Blades

Posted: 16 Mar 2011 12:00 AM PDT

Increasing the Efficiency of Wind Turbine Blades To ensure wind turbines that are big in size work in a better manner, a new kind of air-flow technology may soon be introduced. Apart from other aspects, it will focus on efficiency of blades used in the wind turbines. The technology will help in increasing the efficiency of these turbines under various [...]
Posted in: Future Energy, Wind Power, Wind Turbines
ادامه مطلب ...

برق آفتابی

در حالی که انتقادات زیادی در مورد پروژه توزیع صفحه‌های آفتابی در ولایت بامیان در مرکز افغانستان مطرح شده، ولی مردم می‌گویند این پروژه سهولت‌هایی را نصیب آنان کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از ایسنا، استفاده از صفحه‌های آفتابی که انرژی خورشیدی را به انرژی برقی تبدیل می‌کنند، اخیرا در افغانستان رواج گسترده‌ای یافته است؛ به ویژه در روستاهای این کشور برای روشن کردن چراغ و تلویزیون با برق صفحه نوری و باتری بیشتر رایج شده است.
برخی روستاییان افغانی می‌گویند پیش از این هرگز از نیروی برق استفاده نکرده بودند، ‌اما اکنون در خانه خود به برکت یک صفحه نوری چند ساعت در شب از این نیرو استفاده می‌کنند. روشن کردن چراغ برقی در این‌ خانه‌ها تحول شمرده می‌شود!

ادامه مطلب ...

اتحاد مسلمانان

آیا وقت آن نرسیده است .که کشورهای اسلامی هم هویت خود را  پیدا کنند.؟ و در جهان امروز که بیش از هر چیز ما به اتحاد نیاز داریم . بین کشورهای اسلامی به دلایل واهی و پوچ و بی ارزش استعمار غرب و امریکا تفرقه بیندازند و دائم سر ما را به اختلافات مرزی و فرقه ای  گرم کنند و اموالمان را به غارت ببرند.؟  پس همانطور که اسلام خانه کعبه را مرکز وحدت مسلمین قرار داد. بیائید گرد این محوریت جمع شده و خود از تفرقه و حقارت نجات دهیم.!!! 


Myup Image Hosting

Myup Image Hosting

ادامه مطلب ...

برق خورشیدی روستائی

برق رسانی به روستاهای دور از شبکه از طریق سیستم های خورشیدی

به مناسبت ایام ا... دهه فجر و در راستای سیاست عدالت محوری و توزیع عادلانه یارانه ها ، برق رسانی به روستاهای...

به مناسبت ایام ا... دهه فجر و در راستای سیاست عدالت محوری و توزیع عادلانه یارانه ها ، برق رسانی به روستای پز در استان لرستان – روستاهای باریان و لودن در استان خوزستان و روستاهای قزمزاری و نزاع در استان فارس ، توسط سیستمهای خورشیدی انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت لازم به توضیح است تعداد سیستمهای نصب شده در روستای پز 78 سیستم ، در روستاهای باریان و لودن 20 سیستم ، در روستاهای قزمزاری و نزاع 30 سیستم بوده و ظرفیت هر سیستم نیز 1 کیلو وات می باشد.

ادامه مطلب ...

فتو ولتائیک


PowerMod: To the Rescue

Posted: 07 Apr 2011 12:12 AM PDT

PowerMod: To the Rescue Think of the earthquake that happened at Tahiti, or havoc-provoking typhoons like Katrina; or the recent plane crash that took so many lives. With man-made or natural disasters occurring unexpectedly at all corners of earth, there has been a sharp demand for dependable portable energy sources that can make rescue efforts a lot [...]
Posted in: Inventions, PhotoVoltaics, Solar Power
ادامه مطلب ...

ارزش ریال ایران

چه عواملی باعث اینهمه افت ارزش پول ملی ایران (ریال) در طول مدت 32 سال گذشته شده است؟

که الان مجبور به حذف 4 صفر از پول ملی شده ایم.

البته عوامل و دلایل متعددی را میتوان نام برد. از جمله سیاستهای اقتصادی -اجتماعی-و...وسود بالای بانکی و تورم ناشی از جنگ و تحریم ها و حمایت نکردن از تولید داخلی و مدیریت نکردن انرژی و روابط بعضا نا صحیح ارزی و پولی و سیاسی با بسیاری از کشور ها ی جهان و اقتصاد کوپنی و دو نرخی بودن کالاها و نبود قوانین و ضوابط صحیح اقتصادی و کمبود کارشناس و اقتصاد دان در سطح کلان و عواملی نظیر رانت خواری و زمین خواری و دلالی و فرار مغز و سرمایه از کشور بدلیل نا امن بودن.. ودیگر

عوامل که همه بهتر میدانند. پس اگر این عوامل را از بین نبریم . با حذف 4 صفر درست است که در کوتاه مدت مشکل ارزش پول و حسابداری بانکها و تجارت تا حدودی حل میشود. و چاپ و گردش پول راحت میشود.

اما اگر به فکر ریشه یابی و  بالا بردن تولید فراورده با ارزش افزوده بالا و صادرات و کم کردن سود بانکی و تورم

و....و نباشیم. باز هم به مرور ارزش پولمان کم شده و باید باز هم صفر کم کنیم.

پس بیائید همه با هم در سال جهاد اقتصادی بدون تکیه به فروش نفت خام ویا گاز و...و خام . اقدام به تولید واقعی کنیم و از معاملات مجازی پرهیز و افراد کاردان بر کارها بگماریم. بامید پیروزی ایران..

ادامه مطلب ...

گرم شدن زمین و عواقب آن

گرم شدن جهانی;کاهش انرژی بادی

نتایج آخرین تحقیقات نشان می دهد استفاده از انرژی باد از طریق کاهش نشر گازهای گلخانه ای به کاهش روند گرم شدن جهانی می انجامد.
*         یکی از محققان دانشگاه تکزاس در ایالت تگزاس امریکا در مقاله ای در مجله AIP در خصوص انرژیهای تجدید پذیر و پایدارمی گوید:" افزایش درجه حرارت، سرعت باد را کاهش می دهد و نیروی کمتری را برای توربین بادی می سازد . بادهای غالب در جو آزاد در ارتفاع حدود 1000متری بالای زمین بوسیله تغییرات درجه حرارت که به طرف قطبها کاهش می یابد حفظ می شود.همچنان که آب و هوا تغییر می یابد درجه حرارت جهانی افزایش یافته وتقابل درجه حرارت بین عرضهای جغرافیایی کمتر و قطبها بطور جزئی کاهش می یابد، چرا که نواحی قطبی گرایش به سریع تر گرم شدن دارند و همچنانکه تقابل درجه حرارت ضعیف تر می شود بادها نیز صعیف تر می شوند. توربینهای بادی بوسیله بادهای ارتفاعات کمتر نیرو می گیرند (حدود 100متر بالای زمین) جائی که بنا به گفته Ren " اثرات اصطکاکی سرعت و جهت باد را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهند."
*         بر اساس محاسبه REN افزایش 2تا 4درجه سانتیگراد در عرضهای جغرافیایی (متوسط تا بالای زمین) باعث کاهش 4تا 12 درصدی در سرعت باد در بعضی عرضهای جغرافیایی شمالی می شود. این معنی می دهد که می بایست سرمایه گذاری بیشتری برای داشتن توربینهای بیشتر کنیم تا بتوان همان مقدارانرژی را بدست آورد.
Science daily ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۰۸

ادامه مطلب ...

قیمت نفت و گاز

متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بی نظمی در قیمت گاز و نفت هستیم. و قیمت گاز بسیار ارزان نسبت به نفت و سایر انرژی ها است.! گرچه قیمت نفت با توجه به هزینه های استخراج و بی ارزشی دلار آمریکا خود کم است. ولی قیمت گاز خیلی کم و نا عادلانه است .

کشور هائی مانند ایران و روسیه و....در سالهای اخیر به این موضوع اعتراض داشته اند و خواهان ایجاد اوپک گازی  برای تعین قیمت گاز متعادل با دیگر انرژی ها شده اند ولی موفق نبوده اند.

لذا پیشنهاد میگردد. تا زمانی که این امر محقق گردد . مسئولین کشور گاز کمتری صادر کنند. واین گاز را در صنایع داخلی و در پتروشیمی ها  و نیروگاههای برق  داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و صادر کنند. و یا قیمت گاز را در جهان بصورت فصلی تعین نمایند. بطوری که در زمستان که تقاضا زیاد است قیمت گرانتر فروخته شود ادامه مطلب ...

پکیج برق خورشیدی


 فروشگاه آفتاب الکتریک نماینده رسمی فروش پنلهای خورشیدی در فارس

68826421455915641667.jpg 

 

نماینده رسمی کارخانه آریا سولار صنعت

 

 







فروشگاه آفتاب الکتریک

solar panel absorption, solar panel efficiency, how efficient are solar panels, how efficient are thin cell solar panels, increase solar efficiency, how to increase solar panel efficiency, how to make solar panels, solar panel innovation, solar energy innovation

طراحی و عرضه پکیج های برق خورشیدی در اندازه های مختلف بنا به در خواست و سلیقه و توان مالی شما .  بسته های 1000000 تومانی در حد 500 وات جهت روشنائی منازل روستائی وشارژ موبایل. بسته 2000000 تومانی 1000 وات جهت روشنائی یک منزل شهری و شارژ موبایل و اتو مو  و تصفیه آب. بسته 3000000تومانی 1500 وات جهت روشنائی و یک فن تهویه و شارژ مو بایل و رادیوو ضبط صوت ,تلویزیون کوچک . بسته 4000000 تومانی 2000 وات جهت روشنائی و تهویه و شارژ موبایل و ریش تراش و سشوار و پنکه. بسته 5000000 تومانی  2500 وات جهت روشنائی و فن تهویه وشارژ موبایل و ریش تراش و تلویزیون کوچک و  پلی یر صوتی و سشوار و کامپیوتر وچرخ خیاطی

بسته 6000 واتی برای مصارف فوق بعلاوه کولر آبی کم مصرف(100وات) آفتاب الکتریک و دریل  و جارو برقی. به مبلغ 12000000 تومان

پکیج 8000 واتی برای مصارف فوق بعلاوه یخچال کم مصرف90 وات ولباسشوئی. به مبلغ 16000000 تومان  و بسته های بزرگتر بنا به نیاز مشتری طراحی و اجرا میشود.

جهت اطلاعات خرید و ارسال با تلفن 09177196296 آقای صادقی تماس بگیرید متشکرم

ویا آدرس: www.solardownload.blogfa.com

Smart Pool Above Ground Solar Panels


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه ششم فروردین 1390ساعت 9:23  توسط  عبدالرضا صادقی  |  آرشیو نظرات

فروشگاه آفتاب الکتریک

طراحی و عرضه پکیج های برق خورشیدی در اندازه های مختلف بنا به در خواست و سلیقه و توان مالی شما .  بسته های 400000 تومانی در حد 500 وات جهت روشنائی منازل روستائی وشارژ موبایل. بسته 800000 تومانی 1000 وات جهت روشنائی یک منزل شهری و شارژ موبایل و اتو مو  و تصفیه آب. بسته 1300000 تومانی 1500 وات جهت روشنائی و یک فن تهویه و شارژ مو بایل و رادیوو ضبط صوت ,تلویزیون کوچک . بسته 1900000 تومانی 2000 وات جهت روشنائی و تهویه و شارژ موبایل و ریش تراش و سشوار و پنکه. بسته 300000 تومانی  2500 وات جهت روشنائی و فن تهویه وشارژ موبایل و ریش تراش و تلویزیون کوچک و  پلی یر صوتی و سشوار و کامپیوتر وچرخ خیاطی

بسته 6000 واتی برای مصارف فوق بعلاوه کولر آبی کم مصرف(100وات) آفتاب الکتریک و دریل  و جارو برقی. به مبلغ 7000000 تومان

پکیج 8000 واتی برای مصارف فوق بعلاوه یخچال کم مصرف90 وات ولباسشوئی. به مبلغ 9000000 تومان 

  . و بسته های بزرگتر بنا به نیاز مشتری طراحی و اجرا میشود

.جهت اطلاعات خرید و ارسال با تلفن 09177196296 آقای صادقی تماس بگیرید متشکرم


ویا آدرس:www.solardownload.blogfa.com

ادامه مطلب ...

انرژی های تجدید شونده

انرژیهای نو:

متاسفانه تا کنون به علت ارژانی انرژی های فسیلی در ایران و حتی در جهان کمتر دولتها و مردم به فکر استفاده ار انرژی های بالقوه دیگر مانند خورشید -باد - آب- زمین - دریا - سد - و غیره  بوده اند .  از آنجائیکه انرژیهای فسیلی در حال اتمام و  مخرب محبط زیست  و کره زمین است . لذا دانشمندان و متفکرین از سالها پیش به فکر استفاده از دیگر انرژی ها افتاده اند. که انرژی خورشید و با از جمله بهترین هاست.

در کشور ایران هم پس از هدفمند شدن یارانه های انرژی .بنظر میرسد  سرعت حرکت به سمت  استفاده از انرژی های نو بخصوص خورشید و باد بیشتر شده است./

لامپهای ال ای دی

بزودی چراغهای فوق کم مصرف  ال ای دی جای چراغهای کم مصرف فلورسنت را در بازار میگیرد .

دیود منتشر کننده نور Light Emitting Diode) LED  )در دنیایی که به سمت اتمام منابع انرژی طبیعی پیش می رود استفاده LEDs.irبهینه از انرژی های موجود ، از مسائل مهم روز محسوب می شود . از جمله محصولات مطرح دنیای الکترونیک دیودهای منتشر کننده نور یا LED ها هستند . در سال های اخیر سیر تحول عظیمی در روند تولید این محصول را شاهد بوده ایم و علیرغم تصور عمومی ، نه تنها در نمایشگرها ، تابلوها و دستگاه های تخصصی به کار می روند بلکه از دنیای خود فراتر رفته وارد دنیای جدید نور پردازی و زیبا سازی گشته اند و  استفاده بسیار وسیعی در صنعت روشنائی دارد.در حال حاضر کلیه رنگ های قابل رویت موجود در طبیعت (بیش از 16 میلیون رنگ ) ، LEDبه صورت مستقیم یا غیرمستقیم (از طریق DMX – Digital  multiplexer ) بدون نیاز به هیچ گونه لنز یا فیلتر رنگی که در پروژکتورهای معمولی جهت تغییر رنگ به کار می رود ، به تنهائی به وسیله LED  قابل تولید می باشد. با ترکیب رنگ LED های مختلف می توان به طیف رنگی بسیار زیبائی همچون رنگین کمان دست یافت که کنترل تک تک رنگ ها در اختیار خواهد بود

 

بسته به نوع اتصال مجموعه LED های بکاررفته ، ولتاژ ورودی از 5 ولت تا 220 ولت قابل تغییر  می باشد.به عبارتی درصورتی که قصد تعویض لامپ های معمولی را دارید ، هیچگونه نیازی به تغییر سیم کشی کنونی نمی باشد.کارائی بالای سیستم های نورپردازی LED را علاوه بر مسائل فنی ، بررسی و مقایسه طول عمر و مضرات احتمالی سیستم بیشتر مشخص خواهد کرد. جهت ترسیم نمای صحیح ، طول عمر ، مصرف و قیمت محصولات LED و لامپ های معمولی باید مقایسه گردند.

لوازم برق خورشیدی

اجزائ مهم سیستم برق خورشیدی به شرح زیر است:

1- پنل یا سلول خورشیدی که نور خورشید را به به برق  دی سی (مستقیم) تبدیل می کند.که بسته به نوع پنل ولتاژ و جریان متفاوتی تولید میکند.

2-شارژ کنترلر: کنترل کننده ولتاژ باطری برای جلو گیری از شارژ بیش از حد باطری میباشد.

3-باطری: معمولا از باطری سیلد اسید ساکن (نیروگاهی vrla) و یا باطری وانادیمی برای تثبیت و ذخیره برق برای شب و روز های ابری استفاده میشود. که میتوان با سری کردن به ولتاژ های متفاوتی رسید.

4- مبدل برق D C به AC (اینورترInverter) این وسیله برق مستقیم باطری را به برق متناوب 220 ولت تک فاز  و یا 380 ولت 3 فاز تبدیل میکند.

5- وسایل مصرف کننده برق خورشیدی: از آنجاکه برق آفتابی محدود است > لذا بهتر است . از لوازم برقی کم مصرف مانند لامپ LED و یا فلورسنت و ودیگر لوازم کم مصرف خانگی استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

سود بانک و تورم

سود بانکی و تورم رابطه مستقیم دارد.هشتاد کشور دنیا با پائین آوردن سود بانکی . وچاپ نکردن پول بدون پشتوانه و جذب سرمایه های خارجی.وجذب توریسم. وبالا بردن تولید و صادرات. و صادر نکردن مواد خام . والگو برداری از کشور های موفق توانسته اند به تورمی کنترل شده . زیر 5 در صد برسند.

در شرایط فعلی که رکود بر اقتصاد جهان و ایران حاکم است. بهترین موقعیت برای کاهش سود بانکی و در نتیجه پائین آمدن تورم است. که پس از آن میتوان رشد اقتصاد را مشاهده کرد. ادامه مطلب ...

نیروگاه خورشیدی

این نیروگاه  در مناطق گرم و خشک کارایی خوبی دارد . زیرا که توسط صفحاتی آینه ای مقعر حرارت تابشی آفتاب را به سمت کانون خود که لوله ای حاوی سیالی مانند روغن است هدایت کرده و سپس روغن داغ در بویلر آب را به بخار تبدیل و بعد در توربین بخاری به برق تبدیل میشود.

از این شیوه در مناطقی مثل خاور میانه و آفریقا به خوبی قابل استفاده است. چرا که در  توان های بالا قابل طراحی است. مانند نیروگاه برق خورشیدی حرارتی شیراز.

البته سیستمهای فتو ولتائیک در اییران در مقیاسهای کوچکتر برای تولید برق خورشیدی مقرون به صرفه است.


Myup Image Hosting ادامه مطلب ...

قیمت برق

دنیای اقتصاد- جزئیات تعرفه برق برای 7 ماهه نخست سال از سوی معاون وزیر نیرو اعلام شد.

 

در قیمت‌های جدید، با وجود اینکه  میانگین قیمت برق همچون سال گذشته همان43 تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است، اما تعرفه برق برای مشترکان خانگی در مناطق عادی 5/3 تومان و در مناطق گرم نیز با مبالغ متفاوتی افزایش یافته است. تعرفه برق مصرفی دولتی نیز 10 تومان افزایش و تعرفه برق در بخش کشاورزی نیز 3 تومان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش یافت. همچنین تعرفه برق در بخش صنعت بدون تغییر باقی ماند.

 

تا سال پیش که قیمت برق ارزان بود . استفاده از سیستمهای برق خورشیدی چندان توجیه پذیر نبود. ولی با قیمت های جدید برق چنین احساس میشود. که هر خانوار ایرانی مقرون بصرفه است که یک نیروگاه کوچک برق خورشیدی حداقل یک کیلو واتی برای مصارف روشنائی و کولر روی پشت بام نصب کند. واز مزایای این انرژی لایزال و پاک بهره مند شود.(قیمت حدود 1000000 تومان)

ادامه مطلب ...

سرعت اینترنت

متاسفانه سرعت اینترنت در ایران خیلی پائین است. ویکی از عامل های رشد و شکو فائی در جهان سرعت تبادل اطلاعات از طریق اینترنت است. که در ایران مسئولین به آن توجه کافی ندارند. برای مثال کشورهائی نظیر ژاپن -کره -چین-هند  چقدر در سالهای اخیر رشد کرده اند.؟

ادامه مطلب ...

صرفه جوئی انرژی

راههای صرفه جوئی انرژی

لطفا در صفحه بعد بخوانید

ادامه مطلب ...

برق خورشیدی عشایر

پس از برق دار شدن چادر عشایر . آنان به فکر خرید وسایل برقی از جمله یخچال و تلویزیون  و  را دیو و موبایل و کولر و دیگر  وسایل ارتباط جمعی  افتادند . تا از مزایای برق خورشیدی استفاده کنند.

ادامه مطلب ...

۱۱ ماده غذائی مهم

سیب
محتویات: سیب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل کورستین است. همچنین حاوی فیبرهای قابل حل مثل پکتین می باشد.
▪ اثرات آن روی سلامتی: کورستین که یکی از بهترین آنتی اکسیدان ها به شمار میرود، از ابتلا به سرطان و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. پکتین نیز سطح کلسترول خون را پایین می آورد و سموم سرطان زا را از جریان خون دفع می کند.
▪ بهترین راه استفاده: بهتر است سیب را به حالت خام و با پوست استفاده کنیم چون کورستین در پوست سیب موجود است.


Myup Image Hosting

ادامه مطلب ...

مدیریت زندگی

coffee
سه ظرف را روی آتش قرار دادیم. در یکی از ظرفها هویج در دیگری تخم مرغ و در دیگری قهوه ریختیم و پس از ۱۵ دقیقه:
هویج: که سفت و محکم بود نرم و ملایم شد

تخم مرغ که شل و وارفته بود سفت ومحکم شد دانه‌های قهوه در آب حل شدند و آب رنگ و بوی قهوه گرفته است. حالا فرض کنید آبی که در حال جوشیدن است مشکلات زندگیست . شما در مقابل مشکلات چگونه اید؟

مثل هویج سخت و قوی وارد مشکلات می‌شوید ودر مقابل بسیار خسته میشوید امیدتان را از دست داده وتسلیم می‌شوید. هیچ وقت مثل هویج نباشید..!

با قلبی ملایم وحساس وارد میشوید وبا یک قلب سخت وبی احساس خارج میشوید از دیگران متنفر میشوید و همواره تمایل به جدال دارید. هیچ وقت مثل تخم مرغ نباشید…!

در مقابل مشکلات مثل قهوه باشید. آب قهوه را تغییر نمیدهد. قهوه آب را تغییر میدهد. هر چه آب داغتر باشد طعم قهوه بهتر میشود…!

پس بیایید در مقابل مشکلات مثل قهوه باشیم ما مشکلات را تغییر دهیم. نگذاریم مشکلات ما را تغییر دهد.

از طعم قهوه تان لذت ببرید…
به نقل از وبسایت ضرب المثل‌ها

ادامه مطلب ...

را ههای صرفه جوئی انرژی

در منازل و ساختمانهای قدیم اینقدر انرژی مصرف نمیشد. اصولا اینهمه انرژی در دسترس نبود.

لذا مردم ساختمانها را طوری طراحی میکردند که از امکانات طبیعی بیشتر بهره مند شوند. تا اینکه کلا به انرژی های فسیلی و امثالهم وابسته باشند. برای مثال در اکثر ساختمانها از زیر زمین استفاده میشد. چرا که در تابستان خنک و در زمستان گرم است. و در فصول معتدل هوائی مناسب دارد.

و در حیاط و خیابان از فضای سبز بیشتر استفاده میشد. و اینقدر به وسایل برقی و مصنوعی و شیمیائی وابسته نبودند. واز مواهب طبیعی بهتر استفاده میکردند.

مثلا از قنات بجای اینهمه پمپ ها و چاههای عمیق و انرژی بر استفاده میکردند. وچیز های دیگر که در ادامه میخوانید.