انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انتخابات آزاد

و امرهم شوری بینهم

در قران کریم به موضوع انتخاب شورائی رهبر و امام و  امیر و نماینده و استاندار برای جامعه اسلامی توسط مردم تاکید فراوان شده است. مردم خادمان خود را برای مدتی معلوم ازبین خود بهترین و عالم ترین و عادل ترین و با تقوا ترین و با سیاست ترین را که نماینده تمامی گروههای آن ملت ( مخالف و موافق) را بصورت کاملا آزاد انتخاب نمایند

و اگر در عمل بر خلاف معیار ها و خواست مردم عمل کرد. مردم از وی توضیح بخواهند. و جوابگو باشد.!! و اگر نتوانست عملش را برای مردم توجیه کند. قبل از موعد مقرر از سمت خود استفا دهد. و کار را به شخص کاردان دیگری بسپارد.به عبارتی تمامی منتخبین جامعه انتقاد پذیر بوده باشند. و خود را خدمتگزار مردمشان بدانند.
اگر حس کردند که دیگر خوب نمیتوانند عمل نمایند.قبل از اینکه مردم از آنها بخواهند. خودشان جایشان را به شخص لایق تری بدهند. به این چنین جامعه ای  سالم و اسلامی و آزاد گویند. که تمامی احزاب در آن آزادانه فعالیت  داشته باشند. و به نسبت رای طرفداران خود در مجلس و دولت و دیگر مسئولیت ها نماینده داشته باشند.
آنقدر موضوع شورا در اسلام مهم است. که امام حسین (ع) چون یزید توسط پدر انتصاب شد. با او بیعت نکرد. و در برابر بدعت اشتباه ایستادگی کرد. تا درسی برای آیندگان باشد.

ادامه مطلب ...

نامه اوباما

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر ایران، نگرانی و هراس خود را از تهدید ایران مبنی بر انسداد تنگه هرمز آشکار ساخته است.
 

 فارس -  روزنامه نیویورک تایمز از ارسال نامه توسط باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به رهبر ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر داد.
 
به نوشته این نشریه آمریکایی، مضمون این نامه که متن آن هنوز منتشر نشده است،مربوط به هشدارهای ایران نسبت به انسداد تنگه هرمز است و اینکه این اقدام ایران می تواند اقتصاد جهانی بویژه غرب را با بحران روبرو کند.
 
این روزنامه اعلام کرد که مقامات حکومت آمریکا این نامه را از طریق کانال‌های امنیتی خود به ایران ارسال کرده‌اند و یادآور شده که این موضوع نشانگر عمق نگرانی آمریکا از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است.
 
هنوز هیچ یک از مقامات رسمی کشورمان وجود چنین نامه‌ای را تایید نکرده‌اند.
 
ناظران سیاسی بر این عقیده‌اند که در صورت درست بودن ادعای نیویورک تایمز مبنی بر ارسال چنین نامه‌ای از سوی اوباما، این اقدام بیش از هر چیز بیانگر اذعان غرب و سران کاخ سفید به توانایی ایران در انسداد تنگه هرمز و هراس از عملی شدن این تهدید است.
 
این در حالی است که مقامات کشورمان در گذشته و امروز بستن تنگه هرمز را واکنشی طبیعی و به حق از سوی ایران در قبال تهدیدات دشمنان می دانند و عواقب چنین اقدامی را متوجه کسانی می‌دانند که همواره خواسته‌اند ایران را با تهدید و زور به عقب نشینی از مواضع برحق‌اش وادارند. ادامه مطلب ...

بدعت و خرافه

دخیل بستن بدعت و خرافات است/

  مراجع عظام آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به استفتاء خبرگزاری مهر دخیل بستن را بدعت و خرافات اعلام کردند.

ادامه مطلب ...

انرژی خورشیدی

دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیاز خود به برق استفاده کند.عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.
عربستان سعودی مدعی است که در سال 2020 در جایگاه بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی در جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش عصر ایران، روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت: بخش تولید و صادرات انرژی خورشیدی عربستان سعودی در 8 سال آینده حدود 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیازهای خود به برق استفاده کند.

این اقدام در راستای برنامه دولت عربستان برای تولید 5 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2020  صورت می گیرد.

همچنین بخش انرژی خورشیدی که جزء صنایع نوپا در عربستان است باعث تشویق ایجاد و توسعه مزرعه های خورشیدی، ایجاد کارخانه های تبدیل،تولید مواد خام و دیگر صنایع  مرتبط در این کشور می شود.

عربستان سعودی تاکنون بیش از سه میلیارد دلار در زمینه ایستگاه های تولید انرژی خورشیدی در بندر البولی در منطقه استان مدینه و شهر الجبیل در استان الشرقیه سرمایه گذاری کرده است. همچنین در طرح ساخت کارخانه تولید ماده پلی سیلیکون در ساحل خلیج فارس نیز380 میلیون دلار هزینه نموده است.

عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.

ادامه مطلب ...

کاتالوگ پانل خورشیدی

پنل های منو کریستال در اندازه و توان های متفاوت در ایران تولید و دارای گارانتی و استاندارد است.

آفتاب الکتریک نماینده فروش پانلهای خورشیدی در فارس-شیراز07116505531--09177196296

31469156359989280474.jpg

ادامه مطلب ...

اینترنت ملی

این روز ها بحث های مختلفی در باره اینترنت ملی(داخلی) در کشور مطرح است. وکمتر کسی اطلاع کاملی از چگونگی اجرای طرح دارد. این که آیا با افتتاح آن اینترنت جهانی قطع میشود. یا اینکه نه . کاربران مختارند .هم از این و هم از آن استفاده کنند. یا اینکه اینترنت جهانی محدود و برای استفاده کاربرانی خاص محدود میشود.

در هر حال محدود کردن و یا قطع اینترنت جهانی. به نفع شکوفائی کشور نیست. و با آزادی اندیشه مغایرت دارد.

البته اینکه از لحاظ امنیتی و سرعت و.. یک شبکه اینترانت داخلی برای سرعت بخشیدن به کارهای روز مره مردم و دولت الکترونیک. لازم به نظر میرسد. ولی دلیل نمیشود که حصاری دور خود کشیده و خود را از اطلاعات علمی و .....محروم کنیم. مگر کره شمالی که خود را از جهان جدا و منزوی کرد به کجا رسید.؟ که ما..!

ادامه مطلب ...

صادرات نفت

با تنگ تر شدن حلقه تحریمها روز بروز فروش نفت مشکل تر میشود. مخصوصا تحریم بانک مرکزی ایران که عهده دار تبادلات ارزی است. لذا کارشناسان طرحهای مختلفی ارائه میدهند.

1-تغییر و اصلاح سیاست های خارجی ایران

2-اصلاح تاکتیکی سیاست هسته ای و تولید سوخت.

3-ذخیره نفت در میدان های گازی خالی.

4- فروش نفت ارزان و مدت دار.

5- همراهی با کشور های منطقه و اعراب وایجاد اتحادیه کشورهای مسلمان و بازار و بانک و پول مشترک.

6-معاملات پیش فروش پایاپای با نفت و گاز.

ادامه مطلب ...

شیراز (shiraz)

یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است. برپایهٔ آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، این شهر جمعیتی بالغ بر ۱٬۲۱۴٬۸۰۸ نفر داشته که این تعداد در سال ۱۳۸۸ خورشیدی به ۱٬۴۵۵٬۰۷۳ افزایش پیدا کرده‌است.[۳]

شهر شیراز در بخش مرکزی استان فارس و در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. شهر شیراز برطبق آخرین تقسیمات اداری به ۹ منطقهٔ مستقل شهری تقسیم شده و مساحتی بالغ بر ۱۷۸٫۸۹۱ کیلومتر مربع دارد.[۳]

نام شیراز در کتاب‌ها و اسناد تاریخی، تحت نام‌های مختلفی نظیر «تیرازیس»، «شیرازیس» و «شیراز» به ثبت رسیده‌است. محل اولیهٔ این شهر در محل قلعهٔ ابونصر بوده‌است.این شهر در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود و به بهای نابودی استخر -پایتخت قدیمی استان فارس- رونق می‌گیرد. شیراز در دوران صفاریان، آل بویه و زندیه، پایتخت ایران بوده‌است.

این شهر از دیرباز به واسطهٔ مرکزیت نسبی‌اش در منطقهٔ زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقهٔ به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یکجانشینان و عشایر بوده‌است. همچنین شیراز در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بندر بوشهر قرار گرفته‌است.

این شهر به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره گردشگران بسیاری را به‌سوی خود فرا می‌خواند.


Eram Garden


41048504950285894851.jpg


ادامه مطلب ...

تحریم بانک مرکزی ایران

اوباما سرانجام قانون تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که در حال گذراندن تعطیلات سال نو میلادی در جزایر هاوایی است روز شنبه قانونی را امضا کرد که براساس آن آمریکا، موسسات و شرکت های دارای ارتباط با بانک مرکزی ایران را مجازات می کند.

تحریم بانک مرکزی ایران در هفته گذشته به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود. هدف از این اقدام، کاهش درآمدهای نفتی ایران است.

به دلیل تحریم های شورای امنیت، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بانک های ایرانی، هم اکنون بخش اعظم روند دریافت پول نفت صادراتی کشورمان از طریق بانک مرکزی ایران صورت می گیرد.

این قانون به رئیس جمهور آمریکا این اختیار را می دهد تا در صورت ضرورت به تعلیق اعمال این تحریم نیز دست بزند.

رویترز می نویسد: شماری از مقامات ارشد آمریکایی گفته اند واشنگتن با دیگر کشورهای هم پیمان، همکاری می کند تا تحریم ها علیه ایران، اثر گذار باشند و همزمان آسیبی به بازارهای جهانی انرژی وارد نشود.

آنها همچنین گفته اند که این تحریم جدید منجر به تغییر استراتژی آمریکا برای برقراری ارتباط با ایران نمی شود.

اقدام دولت آمریکا در تحریم بانک مرکزی با استقبال کمیته یهودیان آمریکا ( AJC)روبرو شد و دیوید هریس مدیر اجرایی این لابی حامی دولت اسراییل ضمن استقبال از امضای قانون تحریم بانک مرکزی ایران به وسیله اوباما گفت :‌ اوباما قدم بزرگی در افزایش هزینه های ایران در به مبارزه طلبیدن جامعه جهانی برداشت.

ادامه مطلب ...

سرعت اینترنت و دموکراسی

امروز هر فرد، در هر نقطه از دنیا، با برخورداری از دانش و تکنولوژی می تواند قسمتی از اینترنت را مالک شود و از راههای گوناگونی که برای همگان فراهم است ( مثل بلاگ، "فیسبوک"، "مای اسپیس"،" توئیتر" و "یوتیوب" عملا وارد یک ارتباط تعاملی و دوسویه شود و آنچه را که مایل است با دیگران در میان بگذارد از طریق نوشتار، گفتار و یا تصویر نشر دهد. این امکان بی سابقه را می توان دموکراسی الکترونیک نامید.
عصر ایران، هومان دوراندیش - پروفسور یحیی کمالی پور، رئیس دپارتمان ارتباطات و مدیر مرکز مطالعات جهانی دانشگاه پوردو آمریکا و همچنین سردبیر نشریه گلوبال میدیا است. کمالی پور چهره ای واجد صلاحیت برای بررسی جوانب گوناگون موضوع " دموکراسی و اینترنت " است. وی اگرچه فضای اینترنت را ذاتاً دموکراتیک می داند، ولی به این نکته نیز اشاره می‌کند که در حال حاضر اکثر مردم جهان، یا لااقل اکثر مردم جهان سوم، به اینترنت دسترسی ندارند و هم از این رو دموکراسی الکترونیک در عموم کشورهای جهان، رویایی است که تحقق آن را باید در آینده انتظار کشید. متن زیر گفتگویی است با این استاد ارتباطات درباره مقوله دموکراسی و اینترنت به طور عام و مفهوم دموکراسی الترونیک به طور خاص. ادامه مطلب ...

حقون بیکاران

این طرح جالبی است . اگر منجر به تنبلی بیکاران نشود . که به دنبال تولید کار نباشند.


مقرری برای بیکاران جویای کار
دنیای اقتصاد- با وجود مخالفت قاطع دولت با طرح تعیین مقرری برای بیکاران جویای کار، نمایندگان مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند تا زمینه قانونی برای پرداخت مقرری به افرادی که هرگز شاغل نبوده، اما جویای کار هستند، فراهم شود؛ بررسی طرح «بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار» روز گذشته در حالی در مجلس آغاز شد که نماینده دولت به صراحت آن را دارای «بار مالی عظیمی» برشمرد که از عهده دولت خارج است؛ با این حال نمایندگان کلیات این طرح را با رای بالا به تصویب رساندند و بررسی جزئیات آن را آغاز کردند. در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس، مقرری کمک هزینه بیکاری برای مجردهای بیکار 30 درصد حداقل دستمزد و برای متاهلان 50 درصد حداقل دستمزد خواهد بود و پرداخت آن می تواند تا 10 سال ادامه یابد. البته شرایط لازم برای مشمول شدن در این طرح نسبتا مشکل است: گذشت دست کم یک سال از جویای کار بودن فرد بیکار و ثبت‌نام در مراکز کاریابی مورد تایید دولت، گذراندن حد‌اقل یک دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای، زیر پوشش نبودن در نهادهای حمایتی و نداشتن اعتیاد یا محکومیت به برخی جرائم. منابع مالی این طرح نیز از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها، درآمدهای نفتی و نیز بودجه عمومی تامین خواهد شد. مجلس در جلسه دیروز برخی جزئیات این طرح را نیز که به موضوع بیمه بیکاری برای شاغلان بیکار شده می‌پرداخت، مورد تصویب قرار داد.

ادامه مطلب ...

اقتصاد رقابتی

ارز چند نرخی ضد رقابت اقتصاد است.


وضع فعلی سیستم بانکی کشور و نیز وجود سیستم چندنرخی در بازار ارز، از عوامل لطمه به اقتصاد رقابتی در کشور محسوب می‌شود. بنابراین شورای ملی رقابت، براساس قانون حق دارد که در این حوزه وارد شود.   ریشه اصلی بالا بودن قیمت اینترنت در ایران، به وضع کاملا انحصاری شرکت «ارتباطات زیرساخت» مربوط می‌شود. این شرکت با استفاده از وضع انحصار، امکاناتی را که از خارج تحویل می‌گیرد به چند برابر قیمت در اختیار عرضه‌کنندگان اینترنت در ایران قرار می‌دهد.   براساس مصوبه صریح مجلس در قانون ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی، هر کجا که انحصار وجود داشته باشد، چه در داخل دولت و چه در خارج از دولت، شورای ملی رقابت مجاز به دخالت است لذا ما به زودی وضع انحصارگری شرکت ارتباطات زیرساخت را بررسی خواهیم کرد.   بازار عرضه خدمات مخابراتی در کشور، از نظر شورای ملی رقابت، یک وضع انحصاری دارد. درست است که هم‌اکنون سه عرضه‌کننده خدمات تلفن و تلفن همراه در کشور وجود دارد؛ اما این شرکت‌ها تهدیدی برای ورود رقیب جدید احساس نمی‌کنند و در نتیجه به سادگی می‌توانند در مورد کیفیت و قیمت خدمات مخابراتی علیه مصرف‌کنندگان با هم تبانی کنند.


رانت ها ی دولتی ضد اقتصاد رقابتی است.


رانت‌هایی که برخی سازمان‌های دولتی در اختیار برخی شرکت‌ها قرار می‌دهند که مثلا یک شرکت واردکننده انحصاری چای باشد و نیز امتیازاتی که در زمینه معافیت برخی شرکت‌ها از پرداخت تعرفه گمرکی وجود دارد، نوعی عدم شفافیت ایجاد می‌کند که رقابت اقتصادی سالم را تخریب می‌کند و شورای رقابت به زودی این مساله را بررسی خواهد کرد.   همه اقتصاددانان معتقدند که وجود یک ساختار رقابت اقتصادی منصفانه و پویا، منجر به بهبود کیفیت و کاهش قیمت محصولات مختلف شده و زمینه‌ساز افزایش رضایت و بهبود سطح حقوق مصرف‌کنندگان است.  وظیفه «شورای ملی رقابت» آن است که موانع موجود بر سر راه شکل‌گیری یک ساختار اقتصاد رقابتی منصفانه را کاهش دهد. حدود 120 کشور دنیا، زودتر از ایران یک مرکز تخصصی به منظور بسترسازی برای اقتصاد رقابتی سالم و پویا را تاسیس کردند.  شورای ملی رقابت براساس قانون ابلاغیه اصل 44، تنها مرجعی است که بر قیمت‌گذاری کالاهایی که بالاجبار یک تولیدکننده دارند و اصطلاحا به آنها انحصار طبیعی گفته می‌شود _ مثل آب و برق و گاز و خدمات مخابراتی _ نظارت می‌کند تا از شکل‌گیری درجه بالای انحصار و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان  جلوگیری کند.

ادامه مطلب ...

قطار خورشیدی

نخستین قطار سریع السیر خورشیدی، کویر ایران را در می‌نورد

حجم سرمایه‌گذاری در خط آهن سریع السیر اصفهان – قم – تهران 8/4 میلیاردیورو معادل 120 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
برای نخستین بار با مشارکت یک کنسرسیوم اروپایی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خط آهن برقی در کویر ایران ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از ایلنا، محمد علی بابرشمس، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت آرتین پویان افزود: این شرکت در خرداد ماه امسال پس از کسب توافق نهایی با وزارت راه و شهرسازی ،به صورت BOT آماده اجرایی شدن عملیات اجرای این خط آن 420 کیلومتری است.
نماینده کنسرسیوم اروپایی ، حجم سرمایه‌گذاری در خط آهن سریع السیر اصفهان – قم – تهران را 8/4 میلیاردیورو معادل 120 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این پروژه که در دو خط ایجاد می‌شود پس از اجرایی شدن قرارداد، 4 سال بعد به بهره برداری خواهدرسید.
وی اظهار داشت: قطارهای High teck که مختص چنین خط آهنی است و با انرژی خورشیدی حرکت می‌کند قادر است مسافت 300 کیلومتر را در مدت یک ساعت طی کند.
بایر شمس یادآور شد: به منظورتامین سوخت این نوع قطار نخستین نیروگاه 400 مگاواتی انرژی خورشیدی در طول مسیر حرکت قطار ایجاد خواهد شد.
وی افزود: این خط آهن قابلیت تردد قطارهای High teck در قالب مسافربری و باری را دارد به طوری که هر رام قطار مسافربری 600 مسافر و قطار باری حداکثر 000/10 تن بار را جابه جا می‌کند.
وی سپس با توجه به اهمیت انتقال دانش فنی این نوع فناوری که در انحصار چند کشور خاص اروپایی است تصریح کرد: قرار است دانش فنی این پروژه توسط مهندسین و مشاوران شرکت زیمنس آلمان در اختیار مهندسان ایرانی قرار گیرد.
سرمایه گذار بخش خصوصی ادامه داد: تولید قطار از نوع High teck و تولید ریل، بالاست علائم و ارتباطات، تراورس، تملک اراضی جزو تعهدات این شرکت است. ضمن اینکه طرح مطالعاتی پروژه از6 ماه قبل به همت مشاوران و کارشناسان داخلی آغاز شده است.
به گفته وی با اجرایی شدن طرح فوق اشتغال 8000 نفر فراهم خواهد شد.

ادامه مطلب ...