انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی های نو و پاک

طبق آمارهای به ثبت رسیده طی 30 سال گذشته احتیاجات انرژی جهان به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در سال 1960 مصرف انرژی جهان معادل 3/3Gtoe  بوده است.در سال 1990 این رقم به 8/8Gtoeبالغ گردید ، که دارای رشد متوسط سالانه 3/3 درصد می باشد و در مجموع 166 در صد افزایش نشان می دهد و در حال حاضر مصرف انرژی جهان 10Gtoe/Year  بوده و پیش بینی می شود این رقم در سالهای 2010 و 2020 به 12 و 14 Gtoe/Yearافزایش یابد . این ارقام نشان می دهند که میزان مصرف انرژی جهان در قرن آینده بالا می باشد و بالطبع این سوال مهم مطرح می باشد که آیا منابع انرژی های فسیلی در قرنهای آینده، جوابگوی نیاز انرژی جهان برای بقا، تکامل و توسعه خواهند بودیا خیر؟
حداقل به دو دلیل عمده پاسخ این سوال منفی است و باید منابع جدید انرژی را جایگزین این منابع نمود. این دلایل عبارتند از:
محدودیت و در عین حال مرغوبیت انرژی های فسیلی چرا که این سوختها از نوع انرژی شیمیایی متمرکز بوده و مسلماً کاربردهای بهتر از احتراق دارند.
مسایل و مشکلات زیست محیطی بطوری که امروزه حفظ سلامت اتمسفر از مهمترین پیش شرطهای توسعه اقتصادی پایدار جهانی به شمار می آید. از این رو است که دهه های آینده بعنوان سالهای تلاش مشترک جامعه انسانی برای کنترل انتشار کربن، کنترل محیط زیست و در واقع تلاش برای تداوم انسان بر روی کره زمین خواهد بود
بنابراین استفاده از منابع جدید انرژی به جای منابع فسیلی امری الزامی است. سیستمهای جدید انرژی در آینده باید متکی به تغییرات ساختاری و بنیادی باشد که در آن منابع انرژی بدون کربن نظیر انرژی خورشیدی و بادی و زمین گرمایی و کربن خنثی مانند انرژی بیوماس مورد استفاده قرار می گیرند. بدون تردید انرژی های تجدیدپذیر با توجه به سادگی فن آوریشان در مقابل فن آوری انرژی هسته ای از یک طرف و نیز بدلیل عدم ایجاد مشکلاتی نظیر زباله های اتمی از طرف دیگر نقش مهمی در سیستمهای جدید انرژی در جهان ایفا می کنند. در هر حال باید اذعان داشت که در عمل عوامل متعددی بویژه هزینه اولیه و قیمت تمام شده بالا، عدم سرمایه گذاری کافی برای بومی نمودن و بهبود کارآیی تکنولوژیهای مربوطه ، به حساب نیامدن هزینه های خارجی در معادلات اقتصادی، نبود سیاستهای حمایتی در سطح جهانی، منطقه ای و محلی، نفوذ و توسعه انرژی های نو را بسیار کند و محدود ساخته است. ولی پژوهشگران و صنعتگران همواره تلاش خود را جهت رفع این مشکلات مبذول می دارند.
بطور کلی عمده فعالیتهای مربوط به احداث پایلوتهای سازگار با محیط زیست با بکار بردن منابع انرژی های تجدیدپذیر و اجرای پروژه های مهندسی و انجام خدمات مشاوره ای و مدیریت بر طرحها، در چهار بخش ذیل متمرکز شده است:
• انرژی های خورشیدی
• انرژی باد و امواج
• انرژی زمین گرمایی
• فن آوری هیدروژن، پیل سوختی و زیست توده

ادامه مطلب ...

ابو موسی جزیره ایرانی خلیج فارس

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور گفت: در سفر هفته گذشته هیات دولت به استان هرمزگان، تبدیل جزیره ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، «سید حسن موسوی» ضمن اعلام این خبر افزود: در همین رابطه، سازمان میراث‌ فرهنگی مشوق‌هایی را با هدف تسهیل سفر هم‌وطنان به این جزیره در نظر خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: جزیره ابوموسی یکی از جزایر زیبای ایرانی است که امیدوارم تصویب تبدیل آن به منطقه نمونه گردشگری از سوی هیات دولت باعث افزایش میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره شود.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در ادامه گفت: همچنین در این سفر هیات دولت با تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در بندر لنگه موافقت شد.

وی اضافه کرد: با توافق هیات دولت، زیرساخت‌های گردشگری بندر لنگه از محل اعتبارات منطقه آزاد تجاری کیش تکمیل خواهد شد.

یادآور می‌شود، هیات دولت در نود و نهمین سفر استانی خود هفته گذشته در هرمزگان حضور یافت.
عصرایران که پیش از این پیشنهاد تبدیل جزیره ابوموسی به یک قطب گردشگری را مطرح کرده بود اقدام دولت در تبدیل این جزیره ایرانی به منطقه آزاد گردشگری را شایسته تقدیر و اقدامی عملی برای تثبیت حاکمیت ایران بر این قطعه از خاک میهن می داند و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری رسانه ای در این خصوص با مسوولان محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می نماید.

کویر و آب خزر

بالاخره پس از سالها بحث بر سر انتقال آب از دریای مازندران به کویر تفتیده ایران .به نتیجه رسید. البته بهتر این است که با ایجاد بند هائی آبهای شیرین ورودی به دریای خزر را توسط یک خط لوله به مناطق خشک وکویر مرکزی ایران انتقال دهند.زیرا اگر آب نیمه شور دریا انتقال داده شود .به مرور این مناطق شور تر خواهد شد. که با طرحهای نمک گیری از منا طق کویری میتوان تا حدودی این مشکل را نیز بر طرف کرد.

طی سی سال گذشته و خشکسالی های متعدد.باعث شده که کویر ایران بشدت رو به گسترش شود. که اگر مسئولان اقدامی انجام ندهند. اکثر زمینهای کشور به مناطق کویری و شور تبدیل میگردد.

اگر در کنار این طرح . دولت و مجلس با اختصاص 5 در صد از بودجه فروش نفت را به گسترش استفاده از انرژی های نو مانند  توربین بادی . آبگرمکن خورشیدی.آب شیرینکن خورشیدی. و برق خورشیدی در مناطق کویری اختصاص دهند.! انشالله بزودی شاهد شکوفائی کویر لوت که بخش اعظمی از زمینهای ایران را تشکیل میدهد . خواهیم بود. و جلو پیشرفت کویر را به یاری الله میگریم./

ادامه مطلب ...

انرژی های پاک=Clean Energy

دستورات جدید رئیس جمهور برای تولید برق پاک

قائم مقام وزیر نیرو با تشریح دستورات جدید رئیس جمهوری برای توسعه ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر در ایران از آغاز شمارش معکوس برای افزایش ظرفیت تولید برق پاک کشور به بیش از ۴۰۰ مگاوات خبر داد.
ادامه مطلب ...

انرژی های نو و پاک-New Energy

تا کنون بدلیل فراوانی و ارزانی انرژی های فسیلی در ایران و حتی در جهان .به انرژیهای نو و پاک و تجدید پذیر مانند انرژی آفتاب.باد.آب.زمین گرما.امواج دریا. ماه.زیست توده.پیل سوختی.و موارد دیگر توجه چندانی نشده است.

اما با پایان یافتن نفت و گاز . و آلودگیهای بیش از اندازه کره زمین. و مسائل دیگر باید مخصوصا ایرانیها که با اسراف نفت و گاز مصرف کرده اند! به فکر انرژیهای جایگزین و پاک باشند.چون در ایران انرژی پاک نیز زیاد است.

جهان قبل از کشف نفت و گاز چگونه انرژی خود را تامین میکرد؟

در نظر بگیرید فردای نه چندان دور نفت تمام شد! دیگر از درامد های میلیارد دلاری نفت که خبری نیست. ما با این همه مصرف انرژی که عادت کرده ایم باید چکار کنیم؟

دو راهکار پیش رو است. اول: آموزش همگان به قناعت در مصرف انرژی. دوم :آموزش و ترویج و هدایت مردم به سمت انرژی های نو و پاک

اینکه انرژی های نو در سطح دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی مانده . بزرگترین مشکل ایران است. در کشور های دیگر . این موضوع را عملا به سطح جامعه رسانده. و مردم را با اهرم های مختلف مانند ریاضت اقتصادی.گرانی انرژی و ترویج و کمکهای دولتی. و غیره وادار به استفاده از انرژیهای نو کرده اند. تا به مرور با پدیده اتمام نفت خود را وقف دهند. نه اینکه وقتی تمام شد. به یکباره کاسه چه کنم بدست بگیریم.

البته باید یادآوری کنم که انرژی اتمی جزئ انرژیهای پاک نیست. زیرا در زلزله اخیر ژاپن دیگر به اثبات رسید که باید از رده خارج شود. و اکنون از اینهمه نیروگاه اتمی در ژاپن فقط یکی کار میکند./

ادامه مطلب ...

خانه سبز

تنها راهکار برای تصفیه هوای شهرهای آلوده و بزرگ جهان. استفاده از درختکاری و ایجاد فضای سبز است.

امروزه با گران شدن زمین و کمبود آن. ایجاد برچهای آپارتمانی سبز در دستور کار طراحان و معماران ساختمان قرار گرفته است. تا مردم نیز در ایجاد فضای سبز با شهرداری همکاری کنند. تا این درختان بعنوان ریه  . هوای شهر را تمیز و تصفیه کنند. ایده جالبی است .اگر همه مردم قدر درخت و سبزی را در زندگی شهری بدانند.

23387477478444735318.jpg

ادامه مطلب ...

توربین بادی ساخت ایران.IRAN

بومی سازی توربین بادی 660 کیلو وات

ایران تنها سازنده توربین بادی 660 کیلو وات در منطقه خاور میانه می باشد .

 

مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران اعلام کرد : علیرغم تحریم های اعمال شده ، به همت متخصصین داخلی کلیه قطعات حساس و کلیدی توربین بادی 660 کیلو وات در داخل کشور ساخته شد . با ساخت روت جوینت و پره توربین بادی توسط تنها سازنده در داخل کشور که با حمایت های فنی و مالی این سازمان صورت پذیرفت ، تکنولوژی ساخت این نوع توربین ها

بومی شده و  ایران به تنها سازنده توربین بادی از این نوع در منطقه خاور میانه تبدیل گردید .

سازمان انرژی های نو ایران

ادامه مطلب ...

هلیوم 3

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند، تا حدود 150 سال آینده، نه تنها منابع نفت و گاز، که حتی اورانیوم، منبع کنونی تولید انرژی هسته‌ای نیز کاملا به پایان می‌رسد.

بنا بر گفته‌های «اریک گالیسوف»، عضو شورای دانشمندان آکادمی فضایی روسیه، ماه می‌‌تواند برای هزار سال، انرژی الکتریکی کل زمین را تأمین کند.
به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «نیوزرو»، دانشمندان اعتقاد دارند، منابع گاز و نفت و حتی اورانیوم جهان در سال 2150 پایان می‌یابد؛ بنابراین یک انرژی مورد نیاز برای حیات بشری در آن برهه لازم است.

هلیوم 3، یکی از بهترین منابع انرژی است که در لایه بالایی ماه قرار دارد و حدودا مقدار آن 500 میلیون تن است. دانشمندان می‌گویند: این نوع ایزوتوپ روی زمین وجود ندارد و تنها در هزاران کیلومتر زیر زمین، مقادیر کمی از آن موجود است.

دانشمندان می‌گویند: «هلیوم 3»، اقتصادی‌ترین و مطمئن‌ترین سوخت فیزیون (جوش هسته‌ای) است؛ این ماده، هیچ‌گاه تشعشعی ایجاد نمی‌کند و مشکلات آلودگی جهانی نیز ندارد.

آنان همچنین ادامه می‌دهند: «هلیوم 3» به وسیله بادهای خورشیدی به سمت اتمسفر ماه هدایت شده است.

دانشمندان روسی پس از آن‌که توانستند در ایستگاه فضایی میر روی مقداری از ذرات اتمسفر ماه آزمایش انجام دهند، به این نتایج رسیده می‌گویند: برای تجهیز سوخت یک نیروگاه هلیوم برای یک سال، تنها دو یا سه پرواز با فضاپیمایی با ظرفیت حمل 10 تن «هلیوم 3»، کفایت می‌کند.

این دانشمندان بر این باورند که هزینه حمل «هلیوم 3» به وسیله فضاپیما از فضا به زمین، ده برابر کمتر از هزینه سوخت هسته‌ای کنونی نیروگاه‌هاست ادامه مطلب ...

ساخت بزرگترین ساعت آفتابی جهان در فارس

اکونیوز: محققان دانشگاه جهرم موفق به طراحی و ساخت بزرگترین ساعت آفتابی حلقوی جهان شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،"ذبیحین پور" مدیر پژوهشی دانشگاه جهرم و طراح این دستگاه گفت: ساعت خورشیدی حلقوی یکی از انواع ساعتهای خورشیدی و شامل دو حلقه هم اندازه از جنس پروفیل و یک شاخص است و قابلیت نمایش دقیق زمان را دارد.
بزرگترین ساعت آفتابی حلقوی جهان هم اکنون مراحل ثبت در کتاب گینس را طی می کند. قطر حلقه این ساعت آفتابی 264 سانتی متر است و صفحه آن دارای یک تقسیم بندی 12 ساعته است که بر اساس مختصات جغرافیایی محل نصب ، زاویه بندی شده است .
در ایام مختلف سال ممکن است تفاوت کمی میان ساعت قراردادی کشور که بر اساس ساعتهای مکانیکی برنامه ریزی می شود با این ساعت که زمان واقعی نجومی را نشان می دهد ، وجود داشته باشد .

مجری طرح هم گفت: این ساعت به وزن200 کیلوگرم از جنس پایه محدب آهن ، پیکان لوله فولادی و محورهای قوطی پروفیل ساخته شده و ضخامت ورق نورد شده آن 10 میلی متر است. خانم نیکوبخت افزود:این رکورد را قبل از این کشور هلند با ساعتی به قطر حلقه 180 سانتی متر داشته است. شهرستان جهرم در 190 کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است .


62201639877163848256.png

آب شیرین کن خورشیدی

با دو شیوه میتوان در مناطق ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از انرژی خورشیدی استفاده و آب شور را شیرین و استفاده کرد.



1- با استفاده از برق خورشیدی حاصل از پانلهای تولید برق از آفتاب. هم میتوان برق منازل را تامین کرد هم اینکه با استفاده از آب تصفیه کن های خانگی که قیمت مناسبی هم دارند. آب های شور را شیرین و مردم مصرف کنند.





2- در سطح کلان میتواند دولت و یا شهرداری ها با استفاده از انرژی گرمایشی خورشید(سهموی) با متمرکز کردن نور خورشید توسط آئینه ها در یک نقطه آب را به جوش آورده و از بخار آن آب شیرین تولید . ویا از آن در توربین ژنراتور برق تولید کرد. و مناطق محروم سواحل جنوب ایران را به مناطق سبز و زیبا جهت گردشگری. و دیگر فعالیت های اقتصادی تبدیل کرد.

مضافا اینکه در مناطق جنوبی ایران درختی بنام حرا میروید که خود یک دستگاه آب شیرین کن طبیعی است. که توسط آن میتوان مناظر زیبائی از جنگلهای طبیعی درخت حرا  ایجاد کرد . که مستقیما از آب دریا تغذیه میکنند. و سواحل را از این خشکی بیرون آورد.

همچنانکه در کشور هائی نظیر تایلند که هوا هم گرم است. سواحلی دیدنی ایجاد کرده اند. وسیل گردشگر را از تمام جهان جلب کرده اند. ولی در سواحل ایران . دستشوئی هم یافت نمیشود . تا امکانات دیگر!!


ادامه مطلب ...

Minorسواری برقی

ارزان ترین خودرو ایران از راه رسید
 

 
هر اندازه ایران خودرو و سایپا به دنبال طراحی خودرو ملی هستند ، خودروسازان نوظهور و خصوصی کشور حلقه مفقوده این صنعت را در محصولات ارزان قیمت ، کم مصرف و پاک میجویند. مینور نام نخستین خودرو برقی و کوچک شهری ایران است که توسط شرکت خودروسازی جنوب طراحی شده و قرار است به زودی به خیابان های ایران راه پیدا کند .
 

به گزارش عصرخودرو، مینور (Minor) در لغت نامه انگلیسی به معنای کوچک و جزئی است که با توجه به جثه و کلاس خودرو برای آن برگزیده شده و ریشه ای در لغت نامه فارسی ندارد هر چند تلفظ صحیح آن در زبان انگلیسی به صورت ماینور است.

 
 
ادامه مطلب ...

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی را خانوارهای محترم به دو شکل ساده میتوانند در سطح خانگی استفاده کنند:

1- آبگرمکن خورشیدی

با خرید یک دستگاه آبگرمکن خورشیدی و نصب روی پشت بام با قیمت 600000 تومان الی 1200000 تومان آب گرم حمام  و دستشوئی و ظرفشوئی تامین میشود. که با افزایش کلکتور میتوانید ظرفیت سیستم را بالا ببرید. و بخشی از گرمایش ساختمان را نیز از خورشید لایزال دریافت نمائید.

2-سیستم برق خورشیدی

سیستمهای تولید برق خورشیدی در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی میگردد. شما نسبت به توان مالی خود . میتوانید .از یک سیستم یک میلیون تومانی. با ظرفیت تولید 1500 وات برق در روز که برای روشنائی یک منزل شهری کافیست شروع کنید. و بعد آن را تا 10000 وات که برق کامل یک منزل را  تا 25 سال مجانی تولید میکند .افزایش دهید.

ادامه مطلب ...

خشکسالی

خشکسالی و کم بارانی ایران بخصوص مناطق جنوب و شرق کشور در سی سال گذشته خسارت های جبران ناپذیری به محبط زیست گیاهی و جانوری و کشاورزی وارد کرده است. که اگر مسئو لین فکری نکنند. که جلو این وضعیت را نگیرند. تا چند سال آینده کلا جنوب ایران تبدیل به کویری خشک و بیابانی میشود. زیرا سطح آبهای زیر زمینی بشدت پائین رفته و چشمه ها و قنات ها خشکیده. ولی با کنترل سطح چا هها و استفاده از سد و آب شیرین کن .و باروری ابر ها میتوان تا حدی جلو پیشروی کویر را گرفت. بز های بیچاره از بی غذائی از درخت بالا میروند.


92005938523742023352.jpg

سرچ گوگل(Google)

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی‌ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که «گوگل کردن» به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می‌آید.

ادامه مطلب ...

قانون موفقیت


زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی، وضعیت جسمانی، شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست.
ادامه مطلب ...

تحریم نفت و بانک ایران

اکنون که استعمار جدید به سر کردگی آمریکا و غرب در صدد در تنگنا قرار دادن ایران و سوریه و لبنان و فلسطین و نهایتا تمامی کشور های مسلمان و نفت خیز هستند. در وحله اول وظیفه کشور های مسلمان. با هر گرایشی و کشور های غیر متعهد مانند مالزی -هند-چین-کوبا-ونزئلا-ترکیه-شوروی-و...ایجاب میکند که از این تحریم ها سر باز زده. و و این نظم نوین شیطانی را محکوم کنند. زیرا این مصیبت نصیب خودشان نیز خواهد شد . اگر بدعت شود.!!



گروه شهروندان بین المللی مالزی:

تسلیم در برابر خواسته های غیرقانونی آمریکا درباره ایران تن دادن به استعمار نوین است

کوالالامپور - گروه شهروندان بین المللی مالزی روز چهارشنبه در بیانیه ای با اشاره به خواسته های غیرمعقول و نامشروع آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران، تاکید کرد: تسلیم در برابر خواسته های غیرقانونی آمریکا درباره ایران تن دادن به استعمار نوین است.

ادامه مطلب ...

روغن زیتون بو دار یا بی بو

ارزشمند بودن زیتون و فرآورده‌های آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، به طوری که این روزها کمتر کسی را می‌توان یافت که بگوید زیتون ارزش غذایی ندارد و خوردنش بی‌فایده است. حال روغن زیتون بو دار مفیدتر است یا بی بو؟

ادامه مطلب ...

حمایت از تولید ملی

آغاز عصر طلایی تولید ایران 

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: با نامگذاری سال جاری، عصر طلایی تولید در کشور آغاز شد؛ چراکه تحریم‌ها سبب شد امکان ورود برخی کالاها به داخل کشور محدودتر شده؛ گرانی ارز هم باعث شد تا ورود کالاهای وارداتی به کشور کند شود و این فرصتی برای تولید ایران است.

ادامه مطلب ...