انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نظام آموزشی

"اندریاس شلایشر" مسئول آزمایش های آموزشی در سازمان همکاری و توسعه (OECD )برزیل، ترکیه و لهستان را گزینه هایی برای کسب بهترین شاخص های آموزشی در مدارس در چند سال آینده می داند.

براساس آزمایش های یک سازمان بین المللی، چین دارای بهترین آموزش دانش آموزان در جهان است.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی عربی،این موضوع را "اندریاس شلایشر" مسئول آزمایش های آموزشی در سازمان همکاری و توسعه (OECD )  اعلام کرده است.

بررسی های این سازمان بین المللی در سال 2009 نشان می دهد که شهر شانگهای چین در جایگاه نخست جهان از لحاظ کیفیت آموزشی در مدارس قرار دارد. هنگ کنگ هم پس از شانگهای قرار دارد.

شلایشر می گوید: نتایج بررسی نشان می دهد عملکرد دانش آموزان در بقیه مناطق چین حتی مناطق سنتی و فقیر نیز قوی است.

ادامه مطلب ...

روابط دختران و پسران

روابط پسران و دختران جوان، در کشور ما به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است لذا بر اولیای خانه و مدرسه و به تبع آنها مسئولین فرهنگی و اجتماعی لازم است این مسئله را به طور علمی بررسی نمایند و از هرگونه تصمیم احساسی خودداری کنند.

فارس: روابط پسران و دختران جوان، در کشور ما به عنوان یک معضل اجتماعی مطرح است لذا بر اولیای خانه و مدرسه و به تبع آنها مسئولین فرهنگی و اجتماعی لازم است این مسئله را به طور علمی بررسی نمایند و از هرگونه تصمیم احساسی خودداری کرده و با شناخت کامل آسیب ها، زمینه ها و راهکارهای علمی و تخصصی با این انحراف برخورد نمایند. زیرا به حکم "ولا تقف ما لیس لک به علم" (اسراء، 36) باید از پیروی هر چیزی که بدان علم نداریم پرهیز کنیم. درهر اعتقاد یا عملی که تحصیل علم ممکن است، پیروی از غیر علم حرام است و زمانی اقدام و ارتکاب عملی جایز است که دلیل علمی آن را تجویز نماید. (1) برای بررسی این معضل با سؤال هایی روبرو هستیم: 1 - چه نوع روابطی، معضل اجتماعی به شمار می رود؟ 2 - چه آسیب هایی دراین زمینه جوانان ما را تهدید می کند؟ 3 - زمینه های این روابط آسیب زا چیست؟ 4 - چه راهکارهایی برای پیشگیری و هدایت صحیح وجود دارد؟ در مقاله حاضر که از انتخاب شده به این پرسشها پاسخ داده می شود که با هم آن را می خوانیم.

*روابط آسیب زا

ارتباط و برخورد پسران و دختران، امری اجتناب ناپذیر است زیرا بدیهی است که در جامعه، کوچه و خیابان، هنگام خرید و هنگام معاشرت ها و... نمی شود دیوار و حائلی بین دو جنس کشید. هنگامی که از روابط دختران و پسران به عنوان معضل اجتماعی و آسیب زا یاد می شود، منظور روابط پنهانی، غیرعادی و ناپخته ای است که به دور از هرگونه شناخت کافی بوده و به صورت هیجانی، تخیلات و رؤیاهای غیرواقعی صورت می گیرد. دختران و پسرانی که به منظور جلب توجه جنس مخالف و با هدف دوست یابی از بین آنان، ساعت ها در خیابان ها و اماکن عمومی از گوشه ای به گوشه دیگر می روند و بدون اینکه به روشنی بدانند به دنبال چه چیزی هستند، وقت و انرژی خود را تلف می کنند. گاهی اوقات افرادی مانند خود را می یابند و روابط نامتعادلی برقرار می کنند، لکن در نهایت با احساس سرخوردگی و بیهودگی و نیز احساس بیزاری از خود به خانه باز می گردند. تعالیم انسان ساز اسلام، این نوع روابط را نهی می کند نه اینکه زنان و دختران را از جامعه طرد نماید و از هرنوع حضور و فعالیت های آنان و برخورد و ارتباط زنان و مردان جلوگیری کند.

اسلام حفظ حریم میان زن و مرد، عفت و حیاء را مورد تاکید قرار می دهد. قرآن کریم یک نمونه از روابط سالم را بیان می کند؛ دختران حضرت شعیب برای سیراب کردن گوسفندان صبر کردند تا مردان از سیراب کردن گوسفندانشان فارغ شوند و به کناری بروند. (قصص. 23) و هنگامی که یکی از دختران شعیب از طرف پدر مأمور شد تا حضرت موسی را به خانه دعوت کند با کمال وقار و حیاء با موسی سخن گفت (همان. 25) و حضرت موسی نیز بعداز قبول دعوت به دختر شعیب فرمود: راه را به من نشان بده و خودت پشت سر من بیا. برای اینکه ما دودمان یعقوب به زنان نگاه نمی کنیم. (2)

این الگوی شایسته به ما نشان می دهد که می شود زنان و مردان در جامعه با یکدیگر برخورد و تعامل داشته باشند و در عین حال حریم یکدیگر، حیاء و عفت خود را نیز حفظ کنند.

ادامه مطلب ...

۲۰ روش برای زندگی بهتر

‬‭ ‬این‭ ‬روش ها‭ ‬عبارتند‭ ‬از‮:‬
۱) روزانه ٣ نفر را مورد تحسین قرار دهید.
۲) طلوع خورشید را تماشا کنید.
۳) در سلام کردن پیشقدم باشید.
۴) توقعات خود را کاهش دهید.
۵) با همه طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.
۶) هیچ گاه از الله ناامید نشوید زیرا معجزه غیرممکن نیست.
۷) به دیگران حسادت نکنید.
۸) برای کسب دانش و شهامت دعا کنید نه برای به دست آوردن مادیات.
۹) سرسخت باشید ولی مهربان.
۱۰) اسم اشخاص را فراموش نکنید.
۱۱) دلرحم تر از آنچه نشان می دهید باشید.
۱۲) فراموش نکنید که بزرگ ترین نیاز عاطفی انسان قدرشناسی از اوست.
۱۳) به قول خود عمل کنید.
۱۴) حتی هنگام ناراحتی، سعی کنید خشم خود را کنترل کنید.
۱۵) فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید.
۱۶) ساده زیستی و قناعت را فراموش نکنید.زیرا آرزو های بشر تمامی ندارد.
۱۷) سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی دیگران شود.
۱۸) شادی دیگران را خراب نکنید.
۱۹) فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست ندهید.
۲۰) بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود.

ادامه مطلب ...

انرژی های نو

مدیرعامل سازمان انرژی های نو از موافقت رئیس جمهور به منظور اختصاص درآمدهای نفتی برای توسعه ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر خبر داد و اعلام کرد: سرمایه گذارانی از چین و هند برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و باد در ایران اعلام آمادگی کرده اند. یوسف آرمودلی امروز در گفتگو با مهر با اشاره به موافقت رئیس جمهوری برای اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت خام ایران برای ساخت نیروگاه های برق انرژی تجدید پذیر، گفت: بر این اساس لایحه این پیشنهاد در قالب قانون بودجه سال 1391 به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است ...

خلیج فارس

اگر امروز کشورهای عربی به خود جرأت می دهند که متوهمانه وارد فاز تقابل با تاریخ شوند و آن را به نفع امیال خویش تحریف کنند و در دنیای علم محور کنونی از بابت این تحریف ، احساس خجالت هم به ایشان دست ندهد به دلیل آن است که از رهگذر همین خلیج فارس توانسته اند به ثروتی دست یابند که اجدادشان حتی درخواب و رویا هم نمی توانستند تصورش را هم بکنند.
عصرایران - روز ملی خلیج فارس ، ابتکار نکویی است که در سال های اخیر شکل گرفته تا مناسبتی باشد برای پاسداشت تاریخ و تمدن خلیج فارس و نام تاریخی آب های جنوب سرزمین ایران.

این نامگذاری بعد از آن صورت گرفت که برخی کشورهای عربی با عناد نسبت به تاریخ در صدد تحریف نام خلیج فارس برآمدند و جاهلانه و متعصبانه چشم بر هزاران سند تاریخی بستند تا ثابت کنند "دوران جاهلیت" می تواند در هزاره سوم هم استمرار یابد.

این اما تنها یک سوی ماجراست و طرف دیگر قصه خلیج فارس ، مهم تر از تلاش چند کشور عربی برای تحریف تاریخ و جغرافیاست.
ادامه مطلب ...

انرژی آفتاب

از انرژی حرارتی خورشید علاوه بر استفاده نیروگاهی، می توان در زمینه های زیر بصورت صنعتی، تجاری و خانگی استفاده کرد:
 
گرمایش آب مصرفی( آب گرمکنهای خورشیدی برای منارل، ساختمانها، کارخانجات و استخرها)
 
آبگرمکن های خورشیدی به طوریکه از نام آنها پیداست از طریق جذب انرژی تابش خورشید توسط صفحات جاذب ( کلکتور ) عمل می نمایند و راندمان گرمایشی آنها در فصول مختلف سال و بر حسب موقعیتهای جغرافیایی متفاوت می باشد . مخزن آبگرم به گونه ای طراحی شده که آبگرم را بطور ذخیره درشبانه روز مهیا نماید و تلفات حرارتی آن تا صبح روز بعد و طلوع مجدد بسیار ناچیز باشد .
با استفاده از این سیستم می توان هزینه های مصرف گاز – گازوئیل و برق را بطور چشمگیری کاهش داد که این امر در پروژه های بزرگ ملموس تر خواهد بود، بطوریکه بعد از گذشت حدود 4 الی 5 سال می توان با صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی سرمایه گذاری اولیه را مستهلک نمود . هزینه های نگهداری و تعمیرات این سیستمها بسیار پائین است. طول عمر کارکرد سیستمهای استانداد و با کیفیت فنی بالا تا 15 سال می رسد .
 
گرمایش فضای داخلی ساختمانها
 
  گرمایش ساختمان توسط خورشید، اولین و اصلی ترین کاربرد انرژی خورشیدی در بخش ساختمان می باشد. سیستمهای گرمایش خورشیدی برمبنای نوع سیال هوا یا مایع، که در کلکتورهای خورشیدی گرم می شود، به دو نوع عمده تقسیم بندی می شوند. هر دو نوع از این سیستم ها تابش خورشید را جمع آوری و جذب کرده و حرارت بدست آمده از خورشید را جهت تامین بار گرمایش مستقیما" به فضاهای داخلی ساختمان ها انتقال می دهند. استفاده این سیستم ها از منبع انرژی  بی پایان و ارزان خورشیدی یکی از مزایای سیستم های خورشیدی می باشد و از همه مهمتر این سیستم ها برخلاف سوخت های فسیلی تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی روند.
ادامه مطلب ...

انرژیهای نو و توسعه

توسعه پایدار کشور در گرو استفاده هر چه بیشتر از انرژیهای نو و پاک است. زیرا  ما باید قبل از تمام شدن انرژی های فسیلی . با فروش نفت و گاز زیر ساختهای انرژی های دیگر را محکم کنیم. همین کاری که اکثر کشور ها قبلا شروع کرده اند. تا زمانیکه نفت به اتمام رسید. کاسه چه کنم بدست نگیریم.از الان باید کاری کرد.

نقش انرژیهای پاک در توسعه کشور

دبیر اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک با اشاره به این که تنها یک درصد تولید برق کشور با انرژی‌های پاک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قرار است این نسبت تا پایان دولت دهم به سه درصد و در پایان برنامه سند چشم انداز توسعه به 10درصد افزایش یابد ادامه مطلب ...

میوه فیسالیس

نخستین تولیدکننده میوه فیسالیس در کشور گفت: برای نخستین بار این میوه در ورامین تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

محمدرضا تیموری افزود: میوه فیسالیس بومی مناطق آمریکای جنوبی و ترکیبی از طعم میوه های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است که به دلیل طعم خوش و بی نظیرش در کشورهای اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون این میوه در شش هزار متر مربع از گلخانه های ورامین زیر کشت قرار گرفته که در فصل زمستان کشت و در بهار برداشت می شود.

این تولیدکننده میوه فیسالیسی با اشاره به تولید اقتصادی این میوه گفت: بر اساس آمار جهانی، میوه فیسالیس در هر هکتار بین 22 تا 36 تن تولید می شود که هر 100 گرم آن در بازار به قیمت سه تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.

ادامه مطلب ...

انرژی آفتاب

استفاده از انرژی خورشیدی توسط زنبورداران، مرغداران و عشایر

ابتکار استفاده از انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی عملیاتی و مورد استقبال قرار گرفته و 30 تا 80 درصد موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی داشته است،

خبرگزاری فارس: آغاز استفاده از انرژی خورشیدی توسط زنبورداران، مرغداران و عشایر

 خورشید یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و بدون اثرات زیست محیطی مخرب است.

ادامه مطلب ...