انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

سهم ایران از انرژی خورشید؟

سهم ایران از انرژی خورشیدی چقدر است؟

با وجود اینکه ایران از نظر جغرافیائی و آب و هوا. در بهترین وضعیت کره زمین قرار گرفته است اما متاسفانه بدلیل وجود نفت و گاز نسبتا ارزان. تا کنون دولت و ملت ایران به انرژی آفتاب که سر منشا همه انرژی ها است.بی توجه یا کم توجهی کرده اند. و انرژی با این اهمنیت را به فراموشی سپرده اند. در صورتیکه در ایران حد اقل دو کارخانه تولید صفحات تولید برق آفتابی سالهاست که با ظرفیت کم مشغول تولید پانلهای خورشیدی هستند.

لذا اگر هر خانوار ایرانی با تشویق و ترویج دولت. تنها 200 وات پانل خورشیدی را روی پشت بام خود نصب کند.روزانه برقی معادل 1500 وات از خورشید بصورت رایگان در اختیار دارد. که این میزان برق .معادل بیست در صد مصرف برق یک خانوار است. که به همین راحتی یک پنجم برق کشور را خود مردم میتوانند تولید کنند.

اگر وزارت نیرو و نفت روی این پروژه سرمایه گزاری کند و به مردم یارانه خرید لوازم برق خورشیدی. و آبگرمکن خورشیدی. بدهند ! در مدت زمان کوتاهی.کشور ما با این همه پتانسیل  .میتواند یکی از پیشرو ترین کشورهای جهان در زمینه استفاده از انرژیهای تجدید پذیر و پاک.باشد. مخصوصا در شهر های بزرگ مانند تهران.اصفهان .شیراز و .......که مردم از دود و ترافیک و بیماری های ناشی از آن خسته و بیمار شده اند. راهکار بسیار مناسبی به نظر میرسد. این در حالی است که ژاپن نیروگاههای هسته ای خود را به علت خطرات و آلودگی های اتمی جمع آوری میکند. و بجای آن از انرژی خورشید و باد و دریا و سد و ......استفاده میکند. منطقی بنظر میرسد که ایران که در سال بیشترین آفتاب(280 روز آفتابی) دارد. از انرژی اتمی با آن همه خطرات و تحریمها و...دست بردارد. و به سمت استفاده هر چه بیشتر از انرژیهای پاک روی آورد.

ادامه مطلب ...

اقتصاد مقاومتی و تعطیلات

بدلیل تحریمها ی پیاپی وجنگ و رکود اقتصاد جهانی و تورم و تعطیلی بیش از حد و نامناسب. اقتصاد ایران در  دوران نقاهت به سر میبرد. برای برون رفت از این وضع باید تلاشهایمان را بیشتر کنیم. و نرخ بهره وری  را از نیم درصد به ده در صد جهانی برسانیم.و تعطیلی ها را کم کنیم. و با جهان هماهنگ کنیم.

اگر تعطیلی ها را به 72 روز در سال برسانیم. و  تعطیلات مناسبتی را به اول هفته منتقل کنیم.بخش اعظمی از مشکلات اقتصاد برطرف خواهد شد و بهره وری از نیم درصد به پنج درصد ارتقا میابد.  و درآمد سرانه بالا میرود و رونق اقتصادی چشمگیر خواهد شد.

1- آمار تعطیلی در ایران حدود 130 روز در سال است .که معادل یک سوم است.

2-تعطیلات در ایران با جهان هماهنگ نیست. عملا روز های دو شنبه و سه شنبه و چهار شنبه. یعنی سه روز در هفته تجار میتوانند با جهان ارتباط بر قرار کنند.!

3-در ایران یک نفر برای چهار نفر کار میکند.! ولی در کشور های پیشرفته .یکنفر برای 1/4 نفر کار میکند.

4-ساعات کار مفید در در ایران یک ساعت و چهار دقبقه در روز است.! اما در بعضی کشور ها تا 5 ساعت میرسد.!

ادامه مطلب ...