انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

اعتراض ایران به تصمیم سنا(تحریم)


به دنبال تحریم‌های جدید صورت گرفت
اعتراض ایران به تصمیم سنا

دنیای اقتصاد- سخنگوی وزارت امور خارجه به وضع تازه‌ترین دور تحریم‌ها از سوی سنای آمریکا علیه کشورمان واکنش نشان داد و با اشاره به مخالفت دولت این کشور با مصوبه سنا، آن را نشان‌دهنده چندگانگی قدرت در آمریکا برشمرد. رامین مهمانپرست گفت: «اقدام اخیر سنا با ژست و ادعاهای دولت آن کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگاری ندارد.» سنای آمریکا هفته گذشته و با وجود مخالفت صریح دولت این کشور، طرحی برای گسترش تحریم‌ها بر صنایع کشتیرانی، بخش‌های تجاری و مالی ایران به تصویب رساند.


مهمانپرست: تصمیم سنا مغایر با پیشنهاد مذاکره مستقیم است
اعتراض ایران به تحریم‌های تازه سنای آمریکا
 ترکیه اعلام کرده است که به تهاتر گاز ایران با طلا ادامه خواهد داد
دنیای‌اقتصاد- ایران به تحریم‌های جدید سنای آمریکا اعتراض کرد؛ البته از کانال سخنگوی وزارت امور خارجه. این اولین واکنش ایران به تحریم‌های جدید سنای ایالات متحده علیه کشورمان است. رامین مهمانپرست این تصمیم سنا را مغایر با پیشنهاد کاخ سفید مبنی بر مذاکره مستقیم ارزیابی کرد. مهمانپرست در عین حال مخالفت کاخ سفید با تحریم‌های جدید سنا علیه ایران را ناشی از چندگانگی در قدرت آمریکا دانسته که همین موضوع سبب بی اعتمادی به این قدرت خواهد شد.
روز جمعه گذشته سنای آمریکا طرح دو تن از سناتورها درباره گسترش تحریم‌ها علیه ایران را به تصویب رساند. طرحی که کاخ سفید در ایمیلی به سنا آن را غیرضروری دانسته و با تردید در مثمر ثمر خواندن آن در شرایط فعلی با آن مخالفت کرده بود. با این حال سنای آمریکا بر اساس طرح جدید خود این بار صنایع کشتیرانی، بخش‌های تجاری و مالی و نیز تهاتر گاز ایران با طلای ترکیه را در شمول تحریم‌های جدید قرار داده بود.
این تحریم‌ها بخش‌های انرژی، بنادر، کشتیرانی و کشتی‌سازی را با زدن برچسب «نهادهای اشاعه» هدف می‌گیرد و تبادلات با این بخش‌ها را تحریم می‌کند. طرح تحریم‌ها همچنین افرادی را که کالاهایی نظیر گرانیت، آلومینیوم و فولاد و کلیه محصولاتی را که برای کشتی‌سازی و هسته‌ای نیاز است به ایران می‌فروشند هدف می‌گیرد. همچنین مصوبه سنا سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و عزت‌الله ضرغامی، رییس آن را مشمول این تحریم‌ها کرده است.
ترکیه اما از ابتدای طرح این موضوع با آن مخالفت و تاکید کرده بود که موضوع گاز جزو منافع ملی ترکیه است و این کشور به همکاری خود در این زمینه با ایران ادامه خواهد داد. در همین زمینه اردوغان نخست‌وزیر ترکیه هم تاکید کرده است که به تهاتر گاز خود با طلای ترکیه ادامه خواهد داد. هرچند این کشور اعلام کرده است برای آن که بتواند معافیت از تحریم‌های نفتی ایالات متحده را کسب کند، واردات نفت خود را به میزان 20 درصد کاهش خواهد داد. ایالات متحده هر شش ماه یک بار به بررسی خریداران نفت ایران می‌پردازد تا در صورتی که خرید خود از ایران را کاهش داده باشند معافیت آنها را برای شش ماه دیگر هم تمدید کند. معنای این تمدید این است که این خریداران از معامله با بانک‌های آمریکایی محروم نمی‌شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اما با اشاره قرار دادن این تحریم‌ها و البته طرح موضوع مذاکره مستقیم با آمریکا از سوی هیلاری کلینتون این دو اقدام ایالات متحده را در تناقض با یکدیگر دانسته و گفته است: اقدام اخیر سنا با ژست و ادعاهای دولت آن کشور در حمایت از مسیر مذاکره و دیپلماسی سازگاری ندارد. حتی در صورت اثبات وجود نظر مخالف از سوی دولت آمریکا نیز این مصوبه نشان دهنده چندگانگی قدرت در آمریکا بوده و مسلما سیاست مبتنی بر چند گانگی مراکز قدرت قابل اعتماد نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، رامین مهمانپرست تصویب این‌گونه قوانین فراسرزمینی را به معنی تضعیف آشکار اصول مسلم حقوق بین‌الملل از جمله اصل برابری حاکمیت کشورها و نمونه بارزی از رفتار غیرصادقانه آمریکا مبنی بر نفی رویکرد یکجانبه‌گرایی نومحافظه کاران در دوره بوش دانست.
وی تاکید کرد: این مساله به افکار عمومی مردم دنیا نشان می‌دهد که منطق ایران جهت مقاومت در برابر رفتار زورگویانه آمریکا، منطقی مستحکم در راستای نفی یکجانبه‌گرایی و پایبندی به اصول حقوق بین‌الملل به منظور تقویت صلح و ثبات بین‌المللی است.
مهمانپرست همچنین در سفر خود به پاکستان و در نشست باشگاه خبری لاهور درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که این تحریم‌ها نامشروع و غیر قانونی بوده و اعمال آنها به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی و استقلال ملت ایران است.
به گزارش خبرگزاری فارس، مهمانپرست تاکید کرد اقدامات غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران، ژست سیاسی است. نگرانی‌های کشور‌های غربی، درباره مسائل فنی است که ما درباره آنها مذاکره کردیم و اطلاعات لازم را در اختیار آنها گذاشتیم.
اردوغان: به تبادل طلا با گاز ایران ادامه خواهیم داد
در کنار اعتراض ایران، نخست‌وزیر ترکیه هم با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا تاثیری روی مبادله طلای این کشور با گاز ایران ندارد، گفت: این کشور به واردات گاز طبیعی از ایران ادامه خواهد داد.
به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه اظهار کرد که واردات گاز از ایران برای ترکیه بسیار حیاتی است و این کشور به این واردات احتیاج دارد و سعی دارد که منابع تامین انرژی خود را تنوع ببخشد. وی افزود: دولت ترکیه به طرف‌های مرتبط اعلام کرده که این معامله(مبادله طلا با گاز) ادامه خواهد یافت.اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت: ما همیشه گفته‌ایم که این مساله برای ما اهمیت استراتژیک دارد و نمی‌توانیم از این تحریم‌ها تبعیت کنیم.وی افزود: ما می‌گوییم که معاملات لازم را انجام خواهیم داد زیرا این یک کالای استراتژیک است و در آینده نیز ما به این مسیر ادامه خواهیم داد.

واکنش ایران به ادعای اماراتی‌ها درباره جزایر سه‌گانه
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر مسوولین اماراتی تاکید کرد: جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.به گزارش ایسنا، رامین مهمانپرست در همین زمینه گفت: تکرار ادعاهای بی‌اساس تاثیری بر واقعیت‌های موجود نخواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه «طرح این‌گونه مسائل تنش‌آمیز کمکی به روابط و منافع مشترک نخواهد کرد»، ابراز امیدواری کرد که دولت امارات در جهت همکاری‌ها و همگرایی منطقه‌ای که در راستای خدمت به منافع کشورها و مردم آن و تحکیم ثبات و امنیت این منطقه حیاتی است، حرکت کرده و از دامن زدن به این‌گونه مسائل در شرایطی که منطقه خلیج فارس نیاز به آرامش و صلح برای توسعه و شکوفایی اقتصادی دارد، اجتناب نماید. وی همچنین با تاکید بر سیاست اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و کشورهای همسایه در خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده بر اساس اصول حسن همجواری، احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر خاطرنشان کرد: ایران برای گسترش و تقویت روابط و همکاری‌های دوستانه با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ‌گونه محدودیتی قائل نبوده و همواره از گفت‌وگوی منطقی با کشورهای منطقه به منظور رفع سوءتفاهمات احتمالی استقبال کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد