انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مستند سوسیس و کالباس


اگر سوسیس و کالباس خورده اید ، اگر سوسیس و کالباس می خورید و اگر سوسیس و کالباس خواهید خورد ، پیشنهاد می کنیم این فیلم را از دست ندهید.
عصرایران - سوسیس و کالباس‌های زیرزمینی از بدترین مواد ممکن ساخته می‌شوند، اما کسی به آن توجهی نشان نمی‌دهد.

براساس تحقیق عصرایران، فست‌فودهای معروف تهران ممکن است در روز عادی وسط هفته حداقل حدود 700 پیتزا یا 700 ساندویچ سفارش داشته باشند. ما به دنبال عدد و آمار نیستیم که بپرسید آن را از جا آوردید، اما در همین اندازه تخمین بزنید و محاسبه کنید که آماده‌سازی این تعداد پیتزا یا ساندویچ، روزانه به چه مقدار سوسیس و کالباس نیاز دارد؟

ادامه مطلب ...

ده غذای آلوده



۱۰ غذای آلوده ای که می خوریم!


با وجود باکتری لیستریا در طالبی، E. coli در جوانه گندم و سالمونلا در گوشت بوقلمون، به نظر می رسد غذاهایی که ما هر روز می خوریم یک بمب ساعتی هستند که هر لحظه احتمال انفجار دارند. در این مطلب، ۱۰ غذایی را نام برده ایم که آلوده به میکروب های متفاوت هستند و می توانند برای بدن ضرر داشته باشند.












۱۰ غذای آلوده ای که می خوریم!











با وجود باکتری لیستریا در طالبی، E. coli در جوانه گندم و سالمونلا در گوشت بوقلمون، به نظر می رسد غذاهایی که ما هر روز می خوریم یک بمب ساعتی هستند که هر لحظه احتمال انفجار دارند. در این مطلب، ۱۰ غذایی را نام برده ایم که آلوده به میکروب های متفاوت هستند و می توانند برای بدن ضرر داشته باشند.

۱. گوشت مرغ

آلودگی: نتیجه تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ میلاد توسط «گزارش مشتری ها» منتشر شد، نشان می دهد ۶۲ درصد از مرغ و جوجه های کبابی آلوده به باکتری کمپیلاباکتر است و ۱۴ درصد نیز باکتری سالمونلا دارند. تعداد مرغ هایی که به باکتری های دیر مرگ آلوده هستند، نسبت به ۶ سال پیش ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در سوپرمارکت: بهتر است به دنبال خرید مرغ های ارگانیک باشید. این مرغ ها در محیط های خلوت تر رشد کرده اند و کمتر احتمال آلودگی کمتری دارند. بهتر از آن نیز، خرید مرغ های محلی است.

در خانه: وقتی مرغ را در سینک ظرفشویی شستید، سریعا آن را داخل قابلمه بپزید. مرغ را کاملا بپزید و اجازه ندهید قسمتی از آن خام یا نیم پز باقی بماند. هنگام پخت یک مرغ درسته نیز برای اطمینان از پخته شدن آن، دمای قسمت های ضخیم ران مرغ را تست کنید.

۲. همبرگر گوشت

تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته است، نشان می دهد بیش از ۵۳ درصد از همبرگرهای گوشت باکتری کلوستریدیوم پرفرینجنز، ۳۰ درصد استافیلوکوکوس و ۱۲ درصد، لیستریا دارند.

در سوپرمارکت: سعی کنید همبرگرهایی که با گوشت گاو تغذیه شده با علف تهیه شده اند را بخرید. یافته های علمی نشان داده اند، این همبرگرها فقط ۴.۵ درصد باکتری سالمونلا دارند. گاوهایی که علوفه، غله و سویا نمی خورند، اسید معده آنها افزایش می دهد و منجر به عمر بیشتر باکتری های موجود می شود.

در خانه: به تکه های همبرگر خود پونه کوهی تازه اضافه کنید. در دانشگاه ایالت کانزاس آزمایشی روی ادویه های مختلفی که خانم های خانه دار به گوشت اضافه می کنند، انجام شد و نشان داد پونه کوهی به خوبی می تواند باکتری های گوشت را از بین ببرد. برای هر ۴۵۰ گرم گوشت، یک قاشق چایخوری پونه به آن اضافه کنید. در ضمن، بهتر است همبرگرهای ضخیم روی آتش مستقیم کباب شوند.

۳. گوشت بوقلمون

آلودگی: بوقلمون یکی از آلوده ترین پرنده های خوراکی است. آزمایشات نشان داده اند، گوشت بوقلمون شامل یکی از باکتری های لیستریا، کمپیلاباکتر، کلوستریدیوم یا هر سه آنها به طور یکجا است.

در سوپرمارکت: سعی کنید بوقلمون ارگانیک خریداری کنید. این بوقلمون ها بدون آنتی بیوتیک رشد می کنند. بسیاری از پرورش دهنده های تجاری بوقلمون، به پرنده های خود دارو تزریق می کنند که موجب رشد بیشتر باکتری در بدن آنها می شود. در واقع، نتیجه تحقیقات کارشناسان دانشگاه مریلند نشان داد بوقلمون های ارگانیک باکتری کمتری از انواع غیر ارگانیک ندارند، اما باکتری های آنها مقاومت کمتری دارند و سریع تر از بین می روند.

در خانه: سعی کنید گوشت مرغ به ویژه گوشت بوقلمون را از وعده های ثابت غذایی خود حذف کنید. این گوشت ها بسیار آلوده هستند. اما در صورت استفاده نیز باید هر سطحی که با گوشت خام بوقلمون در تماس بوده است را بسیار تمیز شست و شو بدهید و ضدعفونی کنید. به جای استفاده از اسکاچ، با دستمال یکبار مصرف آنها را بشویید. گوشت بوقلمون منبع بزرگی از باکتری های مضر است.

۴.صدف خام

آلودگی: صدف های خوراکی حاوی ویروس هایی همچون کمپیلاباکتر و ویبریو ولنیفیکوس هستند. تحقیقاتی که روی صدف های خوراکی انجام شده، نشان داده است ۹ درصد صدف ها به باکتری سالمونلا آلوده هستند.

در سوپرمارکت: آنها را از فروشگاه هایی تهیه کنید که به طور اختصاصی این ماده خوراکی را می فروشند.

در خانه: بسیار ساده است، حتما صدف را به طور کامل بپزید. صدف ها، خواص مفید زیادی دارند و سرشار از ویتامین هستند اما پیش از مصرف حتما آنها را بپزید.

۵. تخم مرغ

آلودگی: مرغ یا تخم مرغ، کدام آلوده تر است؟ مسلما تخم مرغ. تخم مرغ به طور سالانه منجر به بیماری بیش از ۶۶۰ هزار نفر و مرگ ۳۰۰ نفر می شود.

در سوپرمارکت: به بسته بندی تخم مرغ ها توجه کنید. اصولا تخم مرغ هایی که توسط مرغداری های بزرگ بسته بندی می شوند، احتمال بیشتری برای آلوده بودن به باکتری دارند. زیرا مرغ های زیادی در این مراکز نگهداری می شوند و در نتیجه آلودگی نیز بیشتر است. بهتر است از تخم مرغ های رسمی و محلی استفاده کنید.

در خانه: تخم مرغ را داخل جعبه خودش و در سردترین منطقه یخچال نگه دارید. پس از شکستن تخم مرغ، حتما دست های خود را بشویید. حتما تخم مرغ را کامل بپزید مگر اینکه جزو مواد غذای دیگری باشد.

۶. طالبی

آلودگی: تحقیقات نشان داده حدود ۳.۵ درصد از طالبی ها حاوی باکتری های سالمونلا و شیگلا هستند. شیگلا، جزو باکتری هایی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

در سوپرمارکت: خراشیدگی یا لکه های روی میوه جاهایی هستند که عامل های بیماری می توانند به داخل میوه نفوذ کنند.

در خانه: از آنجا که طالبی روی زمین پرورش داده می شود و پوست مشبک دارد، نفوذ باکتری هایی همچون سالمونلا به داخل آن بسیار آسان است. پوست میوه را با مایع ظرفشویی برای مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه تمیز بشویید.

۷.هلو

آلودگی: این میوه خوشمزه و زیبا یک هفته پیش از برداشت، ضدعفونی می شود تا لکه دار نشود. وقتی این میوه وارد بازار می شود، حداقل ۹ ماده آفت کش روی پوست آن وجود دارد.

در سوپرمارکت: سعی کنید میوه های ارگانیک خریداری کنید زیرا میوه هایی همچون سیب و انگور نیز افت کش های زیادی روی پوست خود دارند.

در خانه: بسیاری از میوه ها خودشان به طور طبیعی پوشش ضد آفت دارند، بنابراین حتما آنها را در خانه با اسکاچ یا ماده شوینده تمیز بشویید. به این ترتیب، می توانید حداقل نیمی از آلوده گی ها را از بین ببرید. البته گاهی آفت کش ها سیستماتیک هستند، یعنی وقتی این مواد ضدعفونی کننده به دانه گیاه، خاک یا برگ ها تزریق می شوند، به راحتی راه خود را به گوشت میوه پیدا می کنند. در نتیجه شستن آنها نیز دردی را دوا نمی کند. به همین دلیل، بسیار مهم است که میوه های ارگانیک بخرید.

۸.سالاد آماده کاهو

آلودگی: کاهویی که داخل ساندویچ همبرگر شما وجود دارد بیشتر از خود همبرگر می تواند به بدن شما آسیب برساند. تحقیقات نشان داده، سالادهای کاهوی از پیش آماده شده حدود ۴۰ درصد حاوی باکتری کولیفورم هستند.

در سوپرمارکت: سالادهای آماده به خودی خود آلوده نیستند اما سر برگ های سبز کاهو می تواند حاوی میکروب باشد.

در خانه: برگ های کاهو را پیش از خوردن حتما به طور برگ به برگ تمیز شست و شو دهید. لطفا در نظر داشته باشید، قرار دادن برگ های شسته شده کاهو در آبکشی که مرغ خام را درون آن قرار داده بودید، بسیار خطرناک است.

۹.کلاب های سرد

آلودگی: غذاهای سرد آماده در ردیف پرخطرترین غذاها قرار دارند. سازمان جهانی تغذیه و سلامت اعلام کرده این غذاها منبع باکتری هایی همچون لیستریا هستند. قرار گرفتن آنها در یخچال نیز می تواند باقی مواد غذایی را نیز آلوده کند.

در سوپرمارکت: از خرید کلاب های سرد که حاوی مقدار زیادی باکتری لیستریا هستند، اجتناب کنید. چاقوهایی که کالباس، گوشت بوقلمون و ... را برش می زنند چون به طور مرتب تمیز نمی شوند، ناقل اصلی باکتری ها به شمار می روند. سعی کنید تا حد امکان غذاهای آماده خریداری نکنید تا باکتری ها در معده شما انبار نشوند.

در خانه: وقتی می خواهید ساندویچ خانگی تهیه کنید، خردل زیادی روی آن بریزید. محققان دانشگاه واشنگتن ثابت کرده اند ۹۰ درصد از باکتری هایی همچون لیستریا، ای کولی و سالمونلا وقتی دو ساعت در معرض خردل قرار می گیرند، از بین می روند.

۱۰.جوانه های سبز

آلودگی: جوانه های سبز از هر نوعی که باشند – گندم و ماش – حاوی مقدار زیادی فیتونوترینتز هستند. تحقیقات نشان داده است، جوانه گیاهانی همچون بروکلی حتی موجب سرطان معده نیز می شوند. متاسفانه، جوانه ها برای رشد به محیط گرم و مرطوب نیاز دارند و این محیط برای رشد باکتری هایی همچون لیستریا، سالمونلا و ای کولی بسیار مناسب است.

در سوپرمارکت: سعی کنید جوانه های آماده نخرید. اگر مجبور به استفاده از این ماده غذایی بودید، سعی کنید انواع بسیار ترد، تازه و جوانه دار را انتخاب کنید و از آنهایی که بوی کهنه گی می دهند یا لیز و تیره هستند اجتناب کنید.

در خانه: به محض خریدن، آنها را داخل یخچال بگذارید و پیش از خوردن حتما آنها را بپزید.










مجله اینترنتی برترین ها ( www.bartarinha.ir )