انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

رابطه "طاسی" با "بیماری قلبی" در مردان


نتایج تحقیقات دانشمندان ژاپنی که روی ۳۷ هزار نفر انجام گرفته، نشان می‌دهد احتمال بیماری رگهای کرونری قلب در مردان طاس هستند ۳۲ درصد بیشتر است، اما این خطر به اندازه خطر چاقی و سیگار کشیدن نیست.

دانشمندان دانشگاه توکیو انجام گرفته با بررسی نتایج تحقیقات گذشته -پس از حذف عواملی مثل سابقه خانوادگی و سن- متوجه چنین رابطه ای شدند. البته ریزش موی جلوی سر یا به اصطلاح عقب نشستن خط رویش مو تاثیری در افزایش خطر بیماری عروقی نداشت.

دکتر توموهیده یامادا استاد دانشگاه توکیو به بی بی سی گفت: "ما رابطه ای واضح اما خفیف بین طاسی- حداقل طاسی فرق سر- و بیماری عروق کرونری قلب پیدا کرده ایم."

" ما فکر می کنیم رابطه ای بین این دو وجود دارد اما نه به قوت رابطه ای که بین سیگار کشیدن، چاقی یا بالا بودن فشار خون و کلسترول وجود دارد. بنابراین نیازی به بررسی(غربالگری) بیماری قلبی در مردان طاسی وجود ندارد.


با این حال انجمن قلب بریتانیا می گوید این موضوع نباید باعث توجه بیش از اندازه مردان به طاسی شود زیرا این پدیده ای طبیعی است. در نیمی از مردان تا پنجاه سالگی موی سر تنک می شود و تا هفتاد سالگی در بیشتر مردان درصدی از طاسی دیده می‌شود.

او گفت مردان جوانی که دچار ریزش مو هستند بجای تمرکز بر موهایشان باید به سالم بودن سبک زندگی خود توجه نشان دهند.

هنوز توضیح روشنی برای ارتباط طاسی با بیماری عروق قلب وجود ندارد اما شاید همان اتفاقی که در بیماریهای کرونری در رگهای قلب می افتد (افزایش حساسیت به هورمونهای مردانه، مقاومت به انسولین و التهاب) در در رگهای پوست باعث طاسی می‌شود.

دویریان مدوک، پرستار بیماریهای قلبی در انجمن قلب بریتانیا می گوید "با اینکه نتیجه این تحقیق جالب است اما نباید مردانی را که طاسی شده اند نگران کند. نمی توان مانع ریزش موی ارثی شد اما پرهیز از سیگار کشیدن، فعالیت و ورزش و وزن مناسب در اختیار خود افراد است."

پاتریک وولف پروفسور استاد دانشگاه کالج لندن می گوید هنوز این ارتباط "کاملا شناخته شده نیست" و باید در آینده تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

تا آن زمان نگران ریزش مو نباشید، ورزش کنید، سیگار نکشید و فشار خون و کلسترول را کنترل کنید و نگذارید وزنتان بالا رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد