انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

وحدت اسلامی


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت را در برهه کنونی ضروری ترین اصل برای مسلمانان خواند و تأکید کرد: هرکس با هر هدفی باعث تفرقه مسلمانان شود، مرتکب گناه بزرگی شده ودامن زدن به اختلافات مذهبی، جهالت سیاسی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» در دیدار جمعی از شخصیت های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهل سنت سراسر کشور با تاکید بر اینکه خواسته های شما منافاتی با اصول تشیّع، مسلمانی و ملی ندارد، گفت: همه به سربلندی اسلام و ایران می اندیشیم و بعضی ها بر آتش اختلافات می دمند.

وی با تشریح اتفاقاتی که این روزها در فلسطین اشغالی می افتد، به دولت های اسلامی هشدار داد و ادامه داد: وقتی قدرت های جهانی به دور از عرف دیپلماتیک و قوانین انسانی از جنایتکاران صهیونیست حمایت و حتی به آنان کمک می کنند، دامن زدن به اختلافات مذهبی و فرقه ای در جهان اسلام، جهالت سیاسی است.

هاشمی رفسنجانی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان و تأکید ایشان بر وحدت مسلمانان که فرمودند بسیاری از مشکلات در راه وحدت ناشی از تندروهای شیعه و سنی است، افزود: مشکل اساسی جهان اسلام افراطی گری های مذهبی است که فکر می کنند با کارهای افراطی خود به اسلام خدمت می کنند.

وی با یادآوری وجود یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان و 60 کشور اسلامی در جهان، گفت: با این سرمایه سیاسی و انسانی ما شاهد جنایت صهیونیست ها علیه کودکان، زنان و مردم بی پناه غزه هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری حمایت رییس جمهوری آمریکا از رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد و اظهار داشت: دور از اخلاق انسانی است که به جنایتکاران کمک کنند تا مردم بی گناه را به خاک و خون بکشند.

وی فلسطین را قطعه ای از اسلام خواند و تصریح کرد: بیش از 60 سال است که چندین میلیون از مردم مظلوم آواره هستند و کسی صدای آنها را نمی شنود، اما دفاع آنها را اقدامات تروریستی می دانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور اهل سنت در استان های مرزی کشور، گفت: این نشان از اوج غیرت ملی آنان است که برخلاف تبلیغات دشمنان از تمامیت ارضی کشور پاسداری می کنند.

وی خطاب به حاضران و مردم اهل سنت در این دیدار اظهار داشت: مطمئن باشید سیاست نظام دفاع از پیروان همه مذاهب و ادیان است و برخوردهای سلیقه ای را نگاه های شخصی و حتی گاهی کینه توزانه و برخاسته از نیت تحریک قومیت ها و دامن زدن به اختلافات بدانید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی وحدت شیعه و سنی در ایران را ستود و با تأکید مجدد علما به وحدت، ادامه داد: می توانیم معلم خوبی برای دنیا باشیم تا نگذاریم مسلمانان بیش از این گرفتار اختلافات شوند.

در آغاز این دیدار مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» از امامان جماعت اهل سنت زاهدان، شیخ «محمدعلی امینی» از ائمه جماعت اهل سنت قشم، «ناصر کاشانی» نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، «جلیل رحیمی» استاد دانشگاه از خراسان، «یوسف بسنجیده» نماینده ادوار مجلس ترکمن صحرا، «عبدالقادر پربار» فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان، «سید معرف همدی» نماینده ادوار مجلس از کردستان و «سعیدرضا زهی» فعال سیاسی از سیستان و بلوچستان به بیان دیدگاه های خویش در خصوص وحدت شیعه و سنی، ضرورت توجه به شایسته سالاری ها در مسوولیت ها، اهمیت استان های مرزی و تاکید بر دوری از افراط گرایی پرداختند.

در این ساعات برق کمتری مصرف کنید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با اشاره به افزایش درجه حرارت هوا در اوایل هفته آینده از مردم خواست که در ساعات ۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳ برق کمتری مصرف کرده و با جلوگیری از ایجاد بار اضافی در شبکه، موجب خاموشی نشوند.

سید محمد هاشمی گفت: بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور مبنی‌ بر افزایش دما در روزهای آینده، ۱۰۰ اکیپ عملیاتی مناطق ۲۱گانه این شرکت با فرماندهی ستاد مدیریت بحران شرکت، نسبت به مدیریت حوادث و خاموشی‌های احتمالی در شهر تهران اقدام خواهند کرد.

وی در مورد اینکه آیا با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف برق تمهیدات لازم برای عدم خاموشی اندیشیده شده، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه گرمای هوا به اوج خود یعنی ۴۱ درجه رسید و در پی آن استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی امکان محدودیت در انتقال بار توزیع ویا فوق توزیع نیز وجود خواهد داشت که لزوم رعایت بیشتر مردم برای جلوگیری از وقوع این اوضاع را می طلبد.

هاشمی پیک مصرف برق را در شهر تهران در روز یکشنبه هفته جاری ۴۱۰۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: ایجاد اشکال در شبکه توزیع برق بستگی به رفتار متقاضی دارد یعنی اگر به ترانس یا فیوزهای برق تنفس و استراحت ندهیم تجهیزات خسته شده و دچار مشکل می شود.

وی خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم، زمان افزایش درجه حرارت و ساعات پیک مصرف؛ برق کمتری مصرف کنند

در ساعات پیک از ذخیره برق خورشیدی استفاده کنید.همه مردم میتوانند با هزینه حداقل 3000000 تومان سی درصد برق مصرفی خود را از خورشید مجانی دریافت کنند.(آفتاب الکتریک)

استقبال مردم از خودروهای هیبریدی؟


بهروز مشهدی در این رابطه اظهار کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی سهم خودروهای هیبریدی از بازار خودرو چندان بالا نیست. وی با بیان اینکه مشکل اصلی در فروش خودروهای هیبریدی بالا بودن قیمت آنها نسبت به خودروهای بنزینی است، خاطرنشان کرد: البته با صفر شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی می‌توان گفت که این مشکل قیمتی تقریبا در ایران حل شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: هم‌اکنون تعرفه واردات خودروهای بنزینی حدود 40 درصد و هیبریدی صفر درصد است و به این ترتیب مابه‌التفاوت قیمت این دو مدل خودرو در خارج از کشور، در ایران از بین می‌رود.
وی افزود: البته شتاب برخی از خودروهای هیبریدی کمتر از خودروهای بنزینی است و این موضوع نیز باعث عدم استقبال قشری از مصرف‌کنندگان از این خودروها در مقایسه با خودروهای بنزینی خواهد شد. مشهدی با بیان اینکه برای برخی از مصرف‌کنندگان نیز معیارهایی چون کاهش آلایندگی محیط زیست مهم است، تصریح کرد: بنابراین در صورت فرهنگ‌سازی مناسب در داخل کشور خودروهای هیبریدی نیز مشتریان خود را خواهند داشت.  وی ادامه داد: البته بدیهی است که تعداد مشتریان خودروهای هیبریدی کمتر از خودروهای بنزینی خواهد بود و نگاهی به سبد محصولات بازار خودرو در کشورهای اروپایی نیز این موضوع را نشان می‌دهد.
این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: البته دولت می‌تواند با ارائه مشوق‌هایی چون بخشودگی مالیاتی، قیمت خودروهای هیبریدی را در مقایسه با خودروهای بنزینی برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر کند.
پیش از این مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت از مذاکره این وزارتخانه با شرکت‌های واردکننده خودرو برای واردات خودروهای هیبریدی خبر داده بود. همچنین دولت در مصوبه‌ای تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف را با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا، به صفر کاهش داده بود. خودروهای هیبریدی معمولا دارای یک موتور بنزینی در کنار یک یا چند موتور الکتریکی هستند که ترکیب استفاده از آنها باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.