انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

کوتاه قد شدن ایرانی ها


شیر غذایی بسیار ارزشمند و بهترین منبع پروتئین است، اما در این زمینه مشکل ما مشکلی فرهنگی است، چراکه متأسفانه اغلب به ظواهر توجه می‌کنیم. شما می‌دانید که چه میزان لوازم آرایش استفاده می‌شود و چقدر به لباس و پوشش اهمیت می‌دهند اما متأسفانه اسکلت بدنی یعنی استخوان که شیر و لبنیات نیز منشأ آن است، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: زمانی که صحبت از مصرف شیر می‌شود عنوان می‌کنند که باید قیمت آن ارزان شده و دولت سوبسید بپردازد؛ این حرف را قبول ندارم. شما می‌بینید که مردم تا چه اندازه برای مباحث دیگر هزینه می‌کنند اما در مقابل به چهار ستون بدن خود اهمیت نمی‌دهند و متأسفانه اولین ماده‌ای که از سبد غذایی حذف می‌کنند، شیر است. این در حالی است که ممکن است برای خرید چیپس و پفک برای کودکانشان هزینه کنند اما توجه‌ای به مصرف روزانه یک و نیم تا دو لیوان شیر ندارند.

وی افزود: با ادامه این روند در کشور، در آینده خطر کوتاه قد شدن ایرانی‌ها وجود دارد چراکه عدم مصرف شیر و لبنیات یا کاهش آنها در تراکم و توده‌ استخوانی موثر است.

هاشمی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر از هر دو زن بالای 40 سال کشور و هر سه مرد بالای 40 سال کشور یکی پوکی استخوان شدید دارد.

این آمار و ارقام بی‌تردید برای آینده جوانان امروز بیشتر خواهد بود. در حال حاضر سالانه 50 هزار شکستگی رخ می‌دهد که 10 هزار نفر آنها به دلیل عوارض ناشی از شکستگی جان خود را از دست می‌دهند و مابقی نیز دچار معلولیت می‌شوند. بنابراین به جای اینکه به ظواهر توجه کنیم باید تغذیه و نقش آن در سلامت را جدی بگیریم.

وی افزود: در دنیا نیز افرادی که طول عمر و سلامتی بیشتری دارند عمدتاً غذایشان شیر و مشتقات آن است. بر همین اساس مردم باید در تغذیه‌شان تجدید نظر کنند. مادران باردار نیز اگر می‌خواهند سالم بمانند باید مصرف روزانه شیر را برای خود و فرزندشان جدی بگیرند.

وی بر لزوم مصرف روزانه حداقل دو لیوان شیر تاکید کرد و گفت: برنامه دولت آن بوده که در مدارس شیر توزیع کند اما قبول دارم که این کار اکنون به صورت ناقص انجام می‌شود. باید برنامه‌ریزی صحیحی در این زمینه صورت بگیرد تا با محوریت جهاد کشاورزی، نوع شیر مدارس انتخاب و به صورت مناسب توزیع شود. حتما در این رابطه در دولت بحث خواهیم داشت.
جالبه.!!!! ولی ژاپنی ها به عنوان کوتاه ترین مردم جهان.با برنامه ریزی رژیم غذائی کلسیم دار حالا توانسته اند 10 سانت به میانگین قد خود اضافه کنند.!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد