انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مشارکت مردم در تولید برق کشور از طریق آفتاب لایزال:

انرژی بی پایان خورشید
اگر هر خانوار ایرانی نیمی از برق مصرفی خود را از خورشید تولید و مصرف کند(سیستم خورشیدی متصل به شبکه .بدون باطری) نزدیک به 150 هزار مگا وات برق تولید میشود.که معادل یک ششم مصرف کشور ایران است.یا به عبارتی معادل تولید 150 نیروگاه هسته ای بوشهر.!!! حالا حساب کنید چقدر انرژی مجانی خورشید را که پاکترین انرژی است از دست می دهیم. و بدنبال انرژی های ناپاک و مضر و الزام آور هسته ای و فسیلی هستیم.درحالیکه اینها تمام شدنی هستند .اما انرژی خورشید پایانی ندارد.!! .فعلا هر خانوار ایرانی با کمک دولت با هزینه کردن 6000000 تومان نصف مصرف برق خود را می تواند از طریق آفتاب رایگان دریافت کند. که این در سطح کلان .انقلابی در صنعت و اقتصاد کشور ایران است.

باطری خورشیدی

محققان آمریکایی با ترکیب سلول‌های خورشیدی و باتری موفق به تولید اولین باتری‌های خورشیدی حقیقی و با دوام شده‌اند که عملکردی بهتر از باتری‌های لیتیومی رایج دارند.

براساس گزارش ساینس الرت، عملکرد باتری‌های خورشیدی جدید حتی از باتری‌های لیتیومی رایج بهتر است زیرا می‌تواند با شارژ کمتر میزانی برابر با انرژی ذخیره شده در باتری‌ها لیتیومی را ذخیره کند. این باتری توانسته به سطح ذخیره‌سازی انرژی 20 درصدی دست یابد.

منبع این 20 درصد ذخیره سازی نور خورشید است که با کمک صفحه خورشیدی مسطحی که روی باتری قرار گرفته ذخیره می‌شود. در زیر این صفحه نیز نوعی جدید از الکترولیت‌ها قرار گرفته که در آنها آب جایگزین اکسید کبالت لیتیوم یا فسفات آهن لیتیوم شده‌است.

به گفته محققان دانشگاه اوهایو،‌ مهمترین موفقیت در ساخت این باتری وجود جریان آب در باتری‌های خورشیدی است، ابداعی که ساخت تلفیق آن با تکنولوژی‌های روز بسیار ساده بوده و در عین حال دوستدار محیط زیست و با دوام است.

این تیم از محققان سال گذشته نیز اولین باتری خورشیدی بادی جهان را ابداع کردند، اکنون با بهبود طرح سال گذشته به جای سلول‌های خورشیدی از صفحه‌ای خورشیدی استفاده کرده‌اند و باد نیز توسط آب جایگزین شده‌است. این باتری که باتری خورشیدی آبی نام دارد اولین طرحی است که می‌تواند پایه و اساس نسل جدیدی از باتری‌ها را بنا بگذارد.

در طرح اولیه محققان از الکترولیت مایع رایج‌تری حاوی نمک و حلال استفاده کردند،‌اما اکنون آب جایگزین حلال شده و یدید لیتیوم جایگزین نمک تا به این شکل باتری کم‌هزینه با ظرفیت بالای ذخیره انرژی خلق شود. سلول‌های خورشیدی موجود در صفحه خورشیدی نیز از بهره‌وری بسیار بالایی برخوردارند و محققان از نوعی خاص از این سلول‌ها به نام رتنیوم استفاده کرده‌اند تا بتوانند طول موج نور دریافتی را کنترل کرده و آن را به الکترون‌ها تبدیل کنند. این الکترون‌ها در نهایت مکمل برقی می‌شوند که در بخش لیتیوم آند باتری ذخیره شده‌است.

آزمایش‌های متعدد و مقایسه باتری جدید با باتری‌های لیتیومی رایج نشان داد هردو نوع باتری گنجایش ذخیره 3.3 ولت برق را دارند،‌ اما باتری لیتیومی برای ذخیره 3.3 ولت برق به 3.6 ولت انرژی نیاز دارد اما باتری خورشیدی با دریافت 2.9 ولت می‌تواند خروجی برابر 3.3 ولت داشته‌باشد،‌ 20 درصد باقی مانده نیز توسط سلول‌های خورشیدی جبران می‌شود.

هدف نهایی دانشمندان ساخت باتری‌های 100 خورشیدی قابل شارژ است، با این‌همه باتری جدید نیز کاملا کاربردی است و می‌توان از آن در زمینه‌های مختلفی از قبیل تبدیل و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی و همچنین تولید سوخت‌های الکترولیتی برای خودروهای برقی آینده استفاده کرد.

دبی و انرژی خورشید

سازمان آب و برق دبی یک نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی را که بخشی از برنامه 3.3 میلیارد دلاری پارک خورشیدی است، تأمین مالی کرده است.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این نیروگاه فتوولتائیک، فاز دوم پروژه‌ای است که با اتمام این پروژه در سال 2030، بیش از 3000 مگاوات برق تولید می‌کند.
دبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین در امارات متحده عربی پس از ابوظبی، در نظر دارد تولید برق خورشیدی خود را تا سال 2020 به 7 درصد و تا سال 2030 به 15 درصد افزایش دهد. مدیر اجرایی این سازمان اعلام کرد که این سازمان به اجرای این پروژه‌های پیشگامانه در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه می‌دهد و به تأمین نیازهای روزافزون انرژی دبی کمک می‌کند.
دبی به منظور کاهش وابستگی به گاز طبیعی به عنوان منبع اصلی انرژی برای مصارف داخلی خود، در حال توسعه انرژی خورشیدی است. از سوی دیگر عربستان سعودی و ابوظبی به عنوان تولیدکنندگان نفت در خلیج‌فارس، به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی پرهزینه برای تولید برق و تأمین نیاز جمعیت رو به رشد خود، در حال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.
طبق این گزارش، هدف سازمان آب و برق دبی این است که ظرفیت برق خورشیدی را سه برابر کرده و از 5 درصد به 15 درصد در سال 2030 برساند. این شرکت مالک 51 درصد از این تأسیسات جدید است و مابقی سهام آن متعلق به شرکت بین‌المللی برق ACWA عربستان سعودی و شرکت اسپانیایی TSK است. این نیروگاه در آوریل 2017 به بهره‌برداری می‌رسد.

هند و انرژی خورشید

دهلی نو- ایرنا- هند طرح بلند پروازانه ای برای تولید 20 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تا سال 2020 میلادی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات اقلیمی در دستور کار خود قرار داده است .

به گزارش ایرنا، دولت هند با ارایه پیش نویس طرحی به سازمان ملل اعلام کرده است که این کشور در نظر دارد در راستای تصمیمات این سازمان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه ای این طرح بزرگ را با همکاری این سازمان به مرحله اجرا بگذارد.
این تصمیم هند درحالی صورت می گیرد که به تازگی این کشور با کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی به خاطر فشار بر روی کشاورزان این کشور مخالفت کرده و درعوض راهکاری تحت عنوان انطباق در بخش کشاورزی را ارایه کرده است .
این پیش نویس که به صورت گزارش دوسالانه به روز شده ،تعهدات هند درچارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوا سازمان ملل (UNFCCC) را ارایه کرده است .
روزنامه انگلیسی زبان بیزنس استاندارد روز جمعه در گزارشی اعلام کرد این پیش نویس توسط چندین نهاد دولتی و غیر دولتی و با کمک برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و بخش تسهیلات جهانی محیط زیست بانک جهانی (GEF) تهیه و از سوی وزارت زیست و جنگلداری به نمایندگی از دولت هند به سازمان ملل ارائه شده است .
'پراکاش جاوادیکار' وزیر محیط زیست و جنگلداری هند در مورد بخشهای بحث برانگیز این پیش نویس گفت: ما تمامی مشکلات مربوط به اجرای این طرح را درمرحله نهایی برطرف می کنیم و جای نگرانی نیست .
وی افزود:این گزارش دو سالانه به روز شده در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای از سال 2007 تاکنون است که توسط تعدادی از کشورهای مذاکره کننده تغییر اقلیم جهانی سازمان ملل تایید شده است .
یکی از مقامات بلند پایه هند گفت که این اولین گزارش دو سالانه به روز شده هند است و نگرانی هایی در خصوص اقداماتی که هند باید انجام دهد وجود دارد.
وی اظهار کرد که این گزارش طولانی از سوی بیش از 10 نهاد مورد پرسش قرار می گیرد و نظرات مقام ها در خصوص تغییرات و انتظاراتشان در گزارش اضافه می شود.
یک مقام سازمان استاندارهای کسب و کار هند نیز گفت که نگرانی هایی در خصوص مالیات بر سوخت های فسیلی به عنوان مالیات بر کربن و کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی همچنان وجود دارد.
وی افزود:ما باید جزئیاتی در باره چگونگی عملکرد نیروگاههای حرارتی،میزان استفاده از زغالسنگ و چگونگی کاهش یارانه ارایه کنیم.
هند تاکنون به کنوانسیون تغییرات اقلیمی که در راستای امنیت انرژی و پایداری در کاهش گازهای گلخانه است نپیوسته است .
هند نگران است که با کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی به کشاورزان که از فقیرین قشر جامعه هند محسوب می شوند ، آسیب وارد شود.

جایگزینی انرژی خورشید بجای هسته ای و فسیلی مضر


جایگزینی انرژی خورشیدی پاک  به جای سوختهای فسیلی در روستاها با هدف حفاظت از جنگلها از اولویتهای سازمان محیط زیست در سال جاری است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، معاون رییس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پایان سفر یک روزه خود در یاسوج گفت: کمبود نیروی انسانی و محیط بان از مهمترین چالشهای پیش روی این سازمان است.
ابتکار افزود: پارسال 450 محیط بان تبدیل وضعیت شدند و850 نفر آموزشهای جدید در خصوص حفاظت از محیط زیست را فرا گرفتند.
وی گفت: پارسال هیچ پروانه شکار داخلی و خارجی صادر نشد و فقط برخی پروانه ها برای شکار پرندگان در جوامع محلی صادر شده است.
رییس سازمان محیط زیست از راهکارهایی برای حفاظت از زمین های ملی و منابع طبیعی در مناطق سخت گذر خبر داد و افزود: نصب دوربین،استفاده از پهباد و اسب در ارتفاعات از مهمترین این راهکارهاست.
ابتکار از ارزیابی کیفیت بنزین در جایگاههای عرضه سوخت به صورت ادواری نیزخبر داد و گفت: تولید بنزین های آلوده درپتروشیمی از 8 کلانشهر کشور حذف و بنزین یورو 4 جایگزین آن شد.
وی به سیاستهای سازمان محیط زیست در دوره پس از تحریم هم اشاره کرد و افزود: پس از امضای توافق با چند کشور از جمله ایتالیا،فرانسه،نروژ و لهستان مذاکره کردیم و این کشورهای خواستار تبادل اطلاعات در راستای توسعه سبز و حفاظت از محیط زیست شدند.

تشکیل اتحادیه کشورهای مسلمان

تشکیل اتحادیه کشور های مسلمان:
امروزه که در جهان کشورها با اتحادیه های مختلف خود را از لحاظ اقتصادی و سیاسی و نظامی و علمی و......قوی کرده اند .و بر کشورهای کوچک زور می گویند.می طلبد کشورهای مسلمان نیز اتحادیه ای منسجم فارق از رنگ پوست و زبان و مرز جغرافیائی .داشته باشند تا بتوانند از حقوق خود در این دنیای زر و زور دفاع کنند..
کشورهای مسلمان باید دست از اختلاف باهم بکشند.و روابط بین خود را از سر گیرند. و به حقوق و عقیده و مرز های یکدیگر تجاوز نکنند و اتحادیه کشورهای مسلمان در تمامی زمینه ای .دینی و اقتصادی و نظامی و سیاسی و بانک و پول مشترک وگردشگری وفرهنگی و علمی و..........با هم همکاری کنند تا دشمنان نتوانند آنها را ضعیف و مغلوب و و کشورهایشان را تجزیه و بی ثبات کنند.! اتحادیه اروپا برای چه تشکیل شد؟ و یا اتحاد غرب و پشتیبانی تمام قد ناتو از اسرائیل غاصب برای چیست؟چرا مسلمین از خواب غفلت بیدار نمی شوند؟چرا فقط به پای هم می پیچند؟ چرا حول قران و خانه کعبه جمع نمی شوند و متحد نمی شوند؟یک میلیارد و نیم جمعیت کمی نیست اگر متحد شوند.!! الان کشورهای مسلمان عمده منابع انرژی نفت و گاز جهان را در دست دارند.و از بهترین و پیشرفته ترین دین برخوردارند.آیا خدا خواسته که در جنگ و تفرقه و فقر و ضلالت و تحقیر دیگر کشور ها زندگی کنند؟ یا این از آثار جهل و تفرفه و دوری از راهنمائی های قران است که به این روز خواری افتاده ایم؟!!! الان موسم حج نزدیک است.خداوند این موهبت گرد آمدن کنار بیت الله این حرم امن الهی را برای این به ما داده که هر ساله در این کنگره عظیم دو باره با هم پیمان ببندیم و اتحاد مان را در همه زمینه ها تقویت کنیم. آن روزی که اسلام این اتحادیه را ابداع کرد کدام اتحادیه به این عظمت بر پا شده بود.؟ چرا قدر داشته هایمان را نمی دانیم؟چرا غیر مسلمین از فرامین قران بهتر از ما در زندگی استفاده می برند؟

سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری ژاپن در انرژی خورشیدی هند


هند

شناسهٔ خبر: 2785823 - سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
«سافت بانک» ژاپن قصد دارد ۲۰ میلیارد دلار در پروژه های انررژی خورشیدی هند سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، شرکت «سافت بانک» ژاپن در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در پروژه های انرژی خورشیدی در هند است.

این سرمایه گذاری در راستای سیاست های دولت هند برای افزایش تولید برق خورشیدی از ۳ گیگا وات کنونی به ۱۰۰گیگا وات تا سال ۲۰۲۲ صورت می گیرد.

به گفته مدیر عامل این شرکت ژاپنی با این سرمایه گذاری هند بزرگترین تولید کننده انرزی خورشیدی در جهان خواهد شد.

پس از توافق با دلار های نفتی چه باید کرد؟

واردات کالای مصرفی و تزئینی و آرایشی باید ممنوع شود.
اصلا چه لزومی است که ما سواری که یک کالای تمام مصرفی و ارز بر است از خارج بخریم.!! در حالی که تمامی زیر ساخت های نفت و کارخانجات ما فرسوده و قدیمی است اگر فرانسه راست می گوید در زمینه قطعات و تولید کارخانجات با ایران همکاری کند.ایران نباید با این میزان ارز کم کالای مصرفی وارد کند.!!! من بعد ما نباید مواد خام صادر کنیم .بلکه با نصب کارخانه مواد خام را تبدیل به محصول با ارزش افزوده کنیم .و سپس صادر کنیم. تا بیکاری و فقر و گرانی کم شود.و به انرژی های تجدید پذیر مانند خورشید و باد و آب و زمین توجه بیشتر کنیم.

پیوند دست

بیمارستان کودکان فیلادلفیا از پیوند موفقیت آمیز دو دست برای یک کودک ۸ ساله آمریکایی خبر داد. این کودک جوان ترین دریافت کننده عضو پیوندی در جهان است.

زیون هاروی، از شهر بالتیمور آمریکا که پیشتر در اثر یک عفونت شدید دو دست و پایش را از دست داده بود وبا یک کلیه پیوندی زندگی می کرد، به مدت ۱۰ ساعت تحت یکی از پیچیده ترین عملهای جراحی قرار گرفت.

دکتر لوین، سرپرست تیم جراحی می گوید: « در اولین دیدارم با او از او پرسیدم برای چه می خواهد دست داشته باشد و نمی دانستم یک پسر ۸ ساله چنین پاسخی به من بدهد. او به من گفت، می خواهد از میله های بارفیکس در پارک بالا برود.»

این پسر بچه تا پیش از این بدون دست، نحوه غذا خوردن، نوشتن و حتی بازیهای کامپیوتری را آموخته بود.

زیون می گوید: «حتی اگر خوب نمی شدم باز هم می دانستم حمایت خانواده ام را دارم و آنها پشت من هستند.»

عمل پیوند دو دست این کودک توسط یک تیم ۴۰ نفره از جراحان و پرستاران انجام گرفت.