انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

هند و انرژی خورشید

دهلی نو- ایرنا- هند طرح بلند پروازانه ای برای تولید 20 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تا سال 2020 میلادی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات اقلیمی در دستور کار خود قرار داده است .

به گزارش ایرنا، دولت هند با ارایه پیش نویس طرحی به سازمان ملل اعلام کرده است که این کشور در نظر دارد در راستای تصمیمات این سازمان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه ای این طرح بزرگ را با همکاری این سازمان به مرحله اجرا بگذارد.
این تصمیم هند درحالی صورت می گیرد که به تازگی این کشور با کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی به خاطر فشار بر روی کشاورزان این کشور مخالفت کرده و درعوض راهکاری تحت عنوان انطباق در بخش کشاورزی را ارایه کرده است .
این پیش نویس که به صورت گزارش دوسالانه به روز شده ،تعهدات هند درچارچوب کنوانسیون تغییرات آب و هوا سازمان ملل (UNFCCC) را ارایه کرده است .
روزنامه انگلیسی زبان بیزنس استاندارد روز جمعه در گزارشی اعلام کرد این پیش نویس توسط چندین نهاد دولتی و غیر دولتی و با کمک برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و بخش تسهیلات جهانی محیط زیست بانک جهانی (GEF) تهیه و از سوی وزارت زیست و جنگلداری به نمایندگی از دولت هند به سازمان ملل ارائه شده است .
'پراکاش جاوادیکار' وزیر محیط زیست و جنگلداری هند در مورد بخشهای بحث برانگیز این پیش نویس گفت: ما تمامی مشکلات مربوط به اجرای این طرح را درمرحله نهایی برطرف می کنیم و جای نگرانی نیست .
وی افزود:این گزارش دو سالانه به روز شده در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای از سال 2007 تاکنون است که توسط تعدادی از کشورهای مذاکره کننده تغییر اقلیم جهانی سازمان ملل تایید شده است .
یکی از مقامات بلند پایه هند گفت که این اولین گزارش دو سالانه به روز شده هند است و نگرانی هایی در خصوص اقداماتی که هند باید انجام دهد وجود دارد.
وی اظهار کرد که این گزارش طولانی از سوی بیش از 10 نهاد مورد پرسش قرار می گیرد و نظرات مقام ها در خصوص تغییرات و انتظاراتشان در گزارش اضافه می شود.
یک مقام سازمان استاندارهای کسب و کار هند نیز گفت که نگرانی هایی در خصوص مالیات بر سوخت های فسیلی به عنوان مالیات بر کربن و کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی همچنان وجود دارد.
وی افزود:ما باید جزئیاتی در باره چگونگی عملکرد نیروگاههای حرارتی،میزان استفاده از زغالسنگ و چگونگی کاهش یارانه ارایه کنیم.
هند تاکنون به کنوانسیون تغییرات اقلیمی که در راستای امنیت انرژی و پایداری در کاهش گازهای گلخانه است نپیوسته است .
هند نگران است که با کاهش گازهای گلخانه ای در بخش کشاورزی به کشاورزان که از فقیرین قشر جامعه هند محسوب می شوند ، آسیب وارد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد