انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

دبی و انرژی خورشید

سازمان آب و برق دبی یک نیروگاه خورشیدی 200 مگاواتی را که بخشی از برنامه 3.3 میلیارد دلاری پارک خورشیدی است، تأمین مالی کرده است.
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این نیروگاه فتوولتائیک، فاز دوم پروژه‌ای است که با اتمام این پروژه در سال 2030، بیش از 3000 مگاوات برق تولید می‌کند.
دبی، بزرگ‌ترین شیخ‌نشین در امارات متحده عربی پس از ابوظبی، در نظر دارد تولید برق خورشیدی خود را تا سال 2020 به 7 درصد و تا سال 2030 به 15 درصد افزایش دهد. مدیر اجرایی این سازمان اعلام کرد که این سازمان به اجرای این پروژه‌های پیشگامانه در خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه می‌دهد و به تأمین نیازهای روزافزون انرژی دبی کمک می‌کند.
دبی به منظور کاهش وابستگی به گاز طبیعی به عنوان منبع اصلی انرژی برای مصارف داخلی خود، در حال توسعه انرژی خورشیدی است. از سوی دیگر عربستان سعودی و ابوظبی به عنوان تولیدکنندگان نفت در خلیج‌فارس، به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی پرهزینه برای تولید برق و تأمین نیاز جمعیت رو به رشد خود، در حال توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.
طبق این گزارش، هدف سازمان آب و برق دبی این است که ظرفیت برق خورشیدی را سه برابر کرده و از 5 درصد به 15 درصد در سال 2030 برساند. این شرکت مالک 51 درصد از این تأسیسات جدید است و مابقی سهام آن متعلق به شرکت بین‌المللی برق ACWA عربستان سعودی و شرکت اسپانیایی TSK است. این نیروگاه در آوریل 2017 به بهره‌برداری می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد