انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

برق چادر عشایر از آفتاب

برق، اختراع تازه ای نیست و به بیش از 150 سال پیش برمی گردد اما در همه این سال ها بخش زیادی از جامعه ایران از جمله عشایر، از داشتن آن محروم بودند.

 

اکنون فناوری هایی در اختیار عشایر قرار گرفته است که قادر به تولید برق هستند و قابلیت حمل دارند و به خوبی با سبک زندگی عشایر هماهنگی دارد.
یکی از راه های تازه تولید برق، نصب پنل های خورشیدی است که کم و بیش در بسیاری از نقاط شهری و جاده ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است.
این پنل ها انرژی خورشیدی را به برق تبدیل می کنند و قابل حمل هستند و نیازی به سوخت های فسیلی ندارند.
سبک زندگی کوچ نشینی در سده های گذشته در اقوام ساکن کهگیلویه و بویراحمد همواره رواج داشته است.
با وجود پیشرفتهای فناوری، عشایر هنوز از امکانات اولیه زندگی محروم هستند که یکی از مهمترین دلایل آن نیز نداشتن برق است.
سازمان های دولتی کهگیلویه و بویراحمد به تازگی، تلاش های تازه ای را برای خدمات رسانی به عشایر آغاز کرده اند.
شرکت توزیع نیروی برق استان با برنامه های تازه ای، تلاش دارد تابرق مورد نیاز عشایر استان را تامین کند.
این برنامه در حالی شروع شده که عشایر، برای گرم کردن و روشن کردن چادرهای خود و مراقبت از دام ها به دلیل نداشتن برق دچار سختی های زیادی هستند.
یکی از این مشکلات که همواره مورد اعتراض فعالان محیط زیستی هم بوده است قطع درختان برای تهیه هیزم بود اما در صورت تامین برق، قطع درختان برای این منظور به نحو چشمگیری کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه وبویراحمد گفت: برنامه ریزی شده است که سال جاری برق 700 خانوار عشایری این استان با پنل خورشیدی تامین شود.


این طرح با سه هدف عمده صرفه جویی در مصرف شبکه برق استان، صرفه جویی هزینه خانوارهای عشایری، و فرهنگ سازی برای استفاده جامعه از انرژی های پاک اجرا خواهد شد.
وی اظهارکرد: برای هر خانوار عشایری، تولید 400 وات برق خورشیدی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به شیوه زندگی عشایر گفت: این سامانه تولید برق، قابل حمل است و عشایر به خوبی می توانند از آن استفاده کنند.
به گفته وی، پیش از این، اداره کل امور عشایر استان حدود یک هزار و 500 منطقه عشایری را برای واگذاری سامانه های تولید برق خورشیدی شناسایی کرده بود.
راهزادی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار می توان برای 13 هزار خانوار عشایری در سال های آینده، برق خورشیدی تولید کرد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عشایر بویژه برای تامین آب گرم برای مصارف بهداشتی و روشنایی محل زندگی نیاز زیادی به برق دارند .
به گفته علی پور، جامعه عشایری کهگیلویه وبواحمد با 11 هزار خانوار، 70 هزار نفر جمعیت هفت درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و بیش از یک میلیون راس دام دارند.
عشایر که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشت استان هستند، زمانی از مراکز مهم اقتصادی این استان بودند اما به دلیل نداشتن امکانات ، دچار کاهش گسترده ای از نظر جمعیت شده اند.
مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیت و کیفیت جمعیت عشایر این استان در دو دهه گذشته کاهش چشمگیری یافته است.
مجید علی پور گفت: تعداد خانوارهای عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1366 بیش از 17 هزار خانوار با 113 هزار نفر جمعیت بود و بر اساس آخرین سرشماری به 11 هزار و 120 خانوار با 70 هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.
این کاهش در حالی صورت گرفته است که جمعیت کلی استان از سال 1366 تاکنون به شدت افزایش یافته است.
وی افزایش میانگین سنی عشایر به بیش از 40 سال را از دیگر معضلات جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد دانست.
به گفته وی با پیر شدن عشایر منطقه و بی رغبتی جوانان برای زندگی عشایری در سالهای آینده زندگی عشایری در استان رو به نابودی می رود.
علی پور، کمبود امکانات زندگی از جمله جاده های مناسب و نبود زیرساخت های رفاهی مانند برق و روشنایی را از جمله دلایل اصلی کاهش جمعیت عشایری این استان ذکر کرد.
وی گفت: جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد سالانه قابلیت عرضه 94 هزار راس گوسفند و بره، 320 هزار راس بز و بزغاله و دو هزار و 600 راس دام سنگین از جمله گاو و گوساله را به بازار دارد.
محمدقاسم بهادرپور یکی از عشایری است که پیش از این از این فناوری استفاده کرده است. او می گوید با این فناوری های جدید توانسته آبگرمکن قابل حملی را با خود داشته باشد.
روشنایی یکی دیگر از کاربردهای پنل های قابل حمل خورشیدی است که به گفته بهادرپور بخش زیادی از مشکلات عشایر در این زمینه بوده است.
وی مهمترین مشکل این فناوری ها را گرانی آن می داند و می گوید در صورت حمایت نکردن دولت، خانواده های کمی می توانند آن را خریداری کنند.
اکنون که این فناوری های جدید در اختیار عشایر قرار گرفته است و در آینده، میزان آن افزایش خواهد یافت امید بیشتری بین عشایر ایجاد شده است که بتوانند به زندگی کوچ نشینی خود ادامه دهند و از این راه به تولید و اقتصاد استان کمک کنند.



تولید برق از آفتاب

استفاده روز افزون کشورها از سوخت های فسیلی به دلیل محدود بودن میزان ذخیره ، آلودگی زیست محیطی و هزینه بالای حمل و نقل سبب چاره اندیشی به استفاده از انرژی پاک از جمله برق آفتابی و بادی شد.

 

خراسان جنوبی 150 هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت دارد که 15.2 درصد رخساره های بیابانی ایران در آن واقع است که از نظر سطح رخساره های بیابانی، خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است.
تعداد ساعت های آفتابی سالانه استان سه هزار و 200 ساعت برآورده شده که در برخی نقاط به دلیل وزش باد، امکان استفاده از انرژی بادی نیز است.
ظرفیت زیادی به استفاده از انرژی پاک در استان وجود دارد، به گفته کارشناسان سرمایه بر بودن نصب امکانات اولیه و نبود برنامه ریزی مطلوب از جمله دلایل توسعه نیافتن به استفاده از انرژی خورشیدی با 300 روز آفتابی در استان است.
استفاده از آفتاب و باد برای تولید انرژی الکتریکی مزایایی دارد که می توان به کاهش مصرف سوخت فسیلی و آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون با احداث 127کیلو وات نیروگاه خورشیدی منفصل از شبکه بصورت واحدهای یک کیلو واتی به 14 روستا برق رسانی شده است.

با استفاده از انرژی خورشیدی در قالب سامانه های فتوولتائیک متصل به شبکه برای 23 مسجد و 15 مدرسه، ظرفیتی معادل 158 کیلو وات برق ت رایگان نصب و راه اندازی شد.
این مسوول ادامه داد: برای 18 مشترک خانگی، اداری و آموزشی ظرفیتی معادل 62 کیلو وات با مشارکت مردم و تامین یارانه 50 درصد با استفاده از انرژی خورشیدی برق تامین شده است.
شرکاء شیروان با بیان اینکه در شهرستان های استان سامانه های متصل به شبکه و منفصل از شبکه خورشیدی توسط این شرکت نصب و راه اندازی شد، یادآور شد: متقاضیانی برای سرمایه گذاری به استفاده از انرژی های نو به شرکت مراجعه کرده اند و در حال پیگیری برای تولید برق از انرژی خورشیدی هستند.
وی بیان کرد: وزارت نیرو از سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی برای صادرات انرژی حمایت می کند و این شرکت آماده همکاری با بخش خصوصی به احداث نیروگاه خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه احداث نیروگاه بادی نیاز به اطلاعات سرعت و انرژی باد دارد ، افزود: سرمایه گذاران در مرحله اولیه نسبت به نصب دکلهای باد سنجی اقدام کنند و با توجه به پارامترهای ثبت شده در خصوص تدوین گزارشهای توجیهی نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.
شرکاء شیروان اضافه کرد: علاوه بر سرعت و انرژی باد، کیفیت باد به لحاظ همراه نداشتن ذرات معلق در هوا حائز اهمیت است.
وی عنوان کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ نرخ های جدید خرید انرژی تضمینی از واحدهای تجدید پذیر، افرادی برای سرمایه گذاری ایجاد نیروگاه در خراسان جنوبی ابراز علاقه کردند.
این مسئول افزود: نصب پنل های خورشیدی از چند سال پیش در روستاهای سخت گذر با هدف صرفه جویی در هزینه های برق رسانی و استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر آغاز شده است.
به گفته شرکاء شیروان جلوگیری از انتشار آلاینده ها و کمک به حفظ محیط زیست مهم ترین مزایای تولید برق آفتابی است و هزینه برق رسانی خورشیدی حدود یک چهارم تا سه چهارم هزینه های برق رسانی از طریق شبکه است.
وی ادامه داد: حذف هدر رفت انرژی ، تولید انرژی در محل مصرف و نیز سهولت تامین برق روستاهای پراکنده با خانوار کم از دیگر مزایای استفاده از انرژی خورشیدی است.
این مسوول با بیان اینکه حجم برق تولیدی استان توسط نیروگاه های خورشیدی ناچیز است، گفت: وجود 300 روز آفتابی می تواند خراسان جنوبی را به یکی از قطب های مهم تولید انرژی خورشیدی در کشور تبدیل کند.
** وجود سه دالان بادی و 300 روز آفتابی ظرفیت استان برای تولید برق
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برخورداری از 300 روز آفتابی را از مزیت های بی نظیر سرمایه گذاری انرژی خورشیدی در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: در صورت استفاده بهینه از این انرژی پایدار، استان به یکی از مهم ترین قطب های تولید برق تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی ادامه داد: خراسان جنوبی می تواند علاوه بر تامین نیاز استان و استان های همجوار، بخشی از انرژی را به کشورهای همسایه صادر کند.
وی وجود سه دالان بادی را از دیگر ظرفیت خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: نیاز است دولت در این زمینه سرمایه گذاری یا از سرمایه گذاران حمایت کند.
این نماینده مجلس از افغانستان به عنوان یکی از بازار هدف صادرات برق یاد کرد و گفت: مقام های افغان بارها خواهان صادرات برق از خراسان جنوبی شدند.
عبادی با بیان اینکه زمینه تولید انرژی های نو در استان فراهم است، گفت: عرصه های بیابانی ظرفیت های مغفول مانده استان است که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.
وی باد و خورشید را دو نعمت الهی ذکر کرد که در کشور اروپایی کمتر وجود دارد، نیاز است، دولت برای استفاده از این ظرفیت سرمایه گذاری یا از سرمایه گذار حمایت کند.
وی عنوان کرد: در دیدار با وزیر نیرو به استفاده از انرژی پاک مذاکره کرد و بر برنامه ریزی دولت در این زمینه تاکید شد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: ظرفیت انرژی بادی و خورشیدی در استان های همجوار از جمله خراسان رضوی، یزد ، کرمان ، سیستان و بلوچستان هم وجود دارد.
عبادی یادآور شد: تاکنون به استفاده از انرژی خورشیدی اقدام خوبی در مناطق مختلف کشور انجام شد، نیاز است تا این موضوع در خراسان جنوبی مورد توجه شود.
وی پیشنهاد کرد: دستگاه های اجرایی به استفاده از انرژی خورشیدی پیشگام شوند تا مردم هم ترغیب به استفاده از انرژی پاک شوند.
** استفاده از ظرفیت انرژی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است
مدیر توزیع شرکت برق شهرستان درمیان نیز افزود: ارتفاع خراسان جنوبی از دریای آزاد بیش از هزار متر است که خورشیدی با درجه بالاتری بر زمین می تابد.
هادی گنجی زاده با بیان اینکه خورشید به عنوان بزرگ ترین منبع انرژی و باد به عنوان منبع انرژی پایان ناپذیر دارای ظرفیت قابل توجهی برای تولید انرژی های پاک است، افزود: با استفاده از انرژی پاک می توان بخش قابل توجهی از هزینه برق مصرفی خانوارها را کم کرد.
وی بیان کرد: انرژی خورشیدی همانند سایر انرژی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم می تواند به دیگر شکل های انرژی همانند گرما و الکتریسیته تبدیل شود.
این مسوول مهمترین مزیت استان را برای تولید انرژی خورشیدی، وجود سه هزار و 200 ساعت آفتاب در سال عنوان کرد و گفت: در خراسان جنوبی متوسط انرژی خورشیدی 480کیلو کاری در هر سانتی متر مربع است.
گنجی زاده بیان کرد: در این شهرستان به چهار روستا با استفاده از انرژی خورشیدی برق رسانی شده و برق بخشی از مدیریت توزیع برق درمیان، مسجد محمد رسول الله شهر و مدرسه تلاش با استفاده از انرژ ی خورشیدی تامین شده است.
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی می تواند، بالاترین بهره را از تابش انرژی خورشید ببرد و داده های هواشناسی بیانگر توان بالای استان به استفاده از انرژی خورشیدی است.
مدیرتوزیع برق درمیان بر این باور است: سرمایه اولیه مورد نیاز برای احداث نیروگاه های خورشیدی بسیار زیاد است.
گنجی زاده، پاکی و در دسترس بودن را از مهم ترین مزیت های انرژی خورشیدی ذکر کرد و یادآو شد: برای استفاده از انرژی آفتابی به فرهنگ سازی و تبلیغات رسانه ای نیاز است.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه خورشیدی نیازمند معرفی فرصت ها و توانمندی های استان در این عرصه است، بیان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی و صادارت آن یکی از مصداق های تحقق حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.


تبدیل کویر بی حاصل به نیروگاه خورشیدی



تبدیل صحراهای غیرقابل کشت به گنج انرژی/خیز چین برای تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی

دانش > فناوری - یورونیوز نوشت: چین می گوید در آینده نه چندان دور بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی خواهد شد. این کشور در تولید و کاربرد صفحه های خورشیدی سرمایه گذاری انبوه کرده و بخشهای وسیعی از این کشور با این صفحه ها پوشیده شده است.

پارک خورشیدی «جای تای» در شمال‌غربی چین در پایان مراحل احداث آن، منطقه ای به وسعت 319 کیلوتر مربع را با صفحه های خورشیدی می پوشاند. این منطقه سه برابر وسعت شهر پاریس  یا به زبان دیگر هشتاد هزار صفحه خورشیدی در هر کیلومتر مربع است. مدیر پارک می گوید: «این جا قبلا صحرای گوبی بود. بجز سنگ و باد چیز دیگری وجود نداشت. زمین قابل کشت نبود و سودی نداشت ولی حالا یک گنجینه است.»

چین می داند وابستگی به ذغال برای تامین انرژی قابل دوام نیست. شهرها در حال خفگی است و فشار افکار عمومی برای تغییر بیشتر می شود. به گفته رییس این پایگاه انرژی خورشیدی، چین توجه بیشتری به منابع طبیعی نشان می دهد.

از طرف دیگر، این صفحه های خورشیدی نیاز چندانی به حفظ و نگهداری ندارند و عمر آنها دست کم 25 سال است. اما در صحرا نیازی به مصرف این انرژی برق تولید شده نیست و باید به بخش های دیگر چین منتقل شود. مشکل همینجاست. ظرفیت و تولید پارک خورشیدی از ظرفیت زیرساخت های چین برای انتقال انرژی فراتر رفته و در حال حاضر این پارک با نیمی از ظرفیتش کار می کند.

درشکه خورشیدی

دانشمندان یک درشکه بسیار بزرگ تولید کرده‌اند که به جای اسب از صفحات خورشیدی برای دریافت انرژی و حرکت استفاده می‌کند.

به گزارش گیک وایر، این درشکه که دیزی نام گرفته مسافران را در نمایشگاه و موزه EMP شهر سیاتل جابجا می کند.تا به حال بیش از 6000 نفر از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از این درشکه بزرگ برای جابجایی استفاده کرده اند. البته در این نمایشگاه برای جلب نظر عموم مردم و به خصوص دانش آموزان به دستاوردهای علمی ابزار و وسایل دیگری مانند انواع ربات هم به نمایش درآمده تا جوانان و نوجوانان از نزدیک طریقه استفاده از آنها را بیاموزند.


 

پرفسور باب شیویس استاد بیولوژی عصبی دانشگاه استنفورد سازنده درشکه یاد شده است که می‌گوید قصد داشته به بازدیدکنندگان از نمایشگاه سایتل نشان داد که چگونه می توان از انرژی خورشیدی برای به حرکت درآوردن یک سازه غول پیکر یک تنی و فلزی استفاده کرد.

قراراست محصولات به نمایش درآمده در این نمایشگاه در 15 شهر دیگر و از جمله نیویورک، توکیو، رم و ... هم به نمایش درآیند.

بسوی انرژی خورشیدی بجای انرژی فسیلی


 

برای تغییر الگوی مصرف دنیا از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۵۰ به سالانه ۱ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری (۸۸۰ میلیارد یورو) نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مطلب در گزارشی به نام «تحول انرژی» و از سوی گروه «صلح سبز» منتشر شده است.

دولت‌ها و شرکت‌ها سالانه ۶۰۰ میلیارد یورو در زمینه انرژی‌های تجدید سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ مابقی مبلغ باید صرف ساخت ژنراتورهای انرژی سبز برای جایگزینی نیروگاه‌های گازی، نفتی و زغالی شود.

این گزارش که توسط کار‌شناسان «مرکز هوا-فضای» آلمان و گروه «صلح سبز» تهیه شده ، می‌افزاید با توجه به صرفه‌جویی سالانه ۱.۱ تریلیون دلار در مصرف سوخت فسیلی، این هزینه سنگین جبران می‌شود.

برای مثال توربین‌های بادی برای تولید برق نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارند، حال آنکه نیروگاه‌ها باید با مصرف سوخت‌های گرانقیمت به کار بیفتند.

در گزارش «صلح سبز» آمده است «با توجه به این نکته که انرژی‌های تجدیدپذیر نیازی به سوخت ندارند، تا سال ۲۰۵۰ سالیانه ۱.۰۷ تریلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود که از میزان سرمایه مورد نیاز نیز بیشتر است.

کشورها در تلاشند تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را محدود کنند، اما هزینه بالای این کار مانع بزرگی بر سر این راه است؛ به‌ویژه برای کشورهای فقیر و در حال توسعه.

اسون تسکه، نویسنده اصلی گزارش، در این باره می‌گوید که «صنعت‌ انرژی خورشیدی و بادی اکنون از لحاظ هزینه قابل رقابت با زغال هستند.»

وی معتقد است که «هر دلاری که در پروژه‌های جدید سوخت فسیلی سرمایه‌گذاری می‌شود، در واقع سرمایه‌گذاری با ریسک بالاست.»

بنا به گزارش «تحول انرژی»، صنعت انرژی خورشیدی این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۳۰ برای حدود ۹.۷ میلیون نفر اشتغال‌زایی کند. این میزان بیش از ۱۰ برابر تعداد کنونی و برابر با میزان اشتغال صنعت زغال در حال حاضر است.

اشتغال‌زایی در صنعت باد نیز می‌تواند تا ۱۰ برابر افزایش یابد و به ۸ میلیون برسد.

محققان مبنای پیش‌بینی‌های خود را بر تخمین‌های سازمان ملل از رشد جمعیت و توسعه گذاشته‌اند. همچنین فرض بر این بوده است که سیستم انرژی دنیا در ۳۵ سال آینده کاملا خالی از کربن خواهد بود.

آنها همچنین افزایش تقاضا برای انرژی در کشورهای در حال توسعه آفریقا و آسیا را نیز در نظر گرفتند. این در حالی است که تقاضای کشورهای ثروتمند به مرور کمتر خواهد شد. اوج تقاضا برای انرژی در سال ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد.

در این گزارش همچنین این نکته در نظر گرفته شده است که هزینه سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های تجدیدپذیر با پیشرفت تکنولوژی کمتر خواهد شد.

برپایه این تحقیق انرژی برق در کوتاه‌مدت به اندازه ۰.۰۲ دلار به ازای هر کیلووات ساعت افزایش خواهد یافت. اما با افزایش قیمت سوخت‌های فسیلی، هزینه‌های سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد و تا سال ۲۰۵۰ به ازای هر کیلووات ساعت ۱.۷ دلار صرفه‌جویی خواهد شد.

در تازه‌ترین گزارش نشریه علمی «ساینس ادونسز»(پیشرفت‌های علم) عنوان شده است که در صورت مصرف تمام سوخت‌های فسیلی دنیا، در حدود ده هزار میلیارد تن دی اکسیدکربن در جو زمین آزاد خواهد شد، که موجب آب شدن تمام یخ‌های قطب جنوب و بالا رفتن سطح آب دریا‌ها به میزان ده‌ها متر خواهد شد. در این صورت تمام شهر‌ها به زیر سطح آب خواهند رفت و دمای هوا به سطح غیرقابل تحملی خواهد رسید.


کاتالوگ و نقشه و روش نصب سیستم برق خورشیدی



راهنمای نصب سیستم برق  خورشیدی

 لازم بذکر است . بین صفحه خورشیدی و باطری یک شارژ کنترلر قرار میگیرد تا میزان شارژ را کنترل کند.
  • پنل های خورشیدی

 پانلهای خورشیدی از 5 الی 200 وات  خروجی حاضر است. پنل های مونو کریستال  در بازارهای سراسر کشور توزیع می گردد. 

  • گارانتی یک سال.عمر صفحات خورشیدی سی سال است.

صفحات خورشیدی نور آفتاب را به برق تبدیل میکنند. انواع و اندازه های متفاوتی دارند. که به اندازه نیازتان طراحی و استفاده میشود.آفتاب الکتریک-09391236296-,07136505531-09177196296

1-ابتدا پایه ای از نبشی فلزی یا سپری شماره 4 با زاویه 30 درجه از

زمین بسازید بطوریکه  پائین ترین نقطه اتکائ پنل از زمین حداقل  30

سانتیمتر فاصله داشته باشد.

2-پایه را روی پشت بام یا در مکان بلندی که سایه اشیائ دیگر روی

آن قرار نگیرد . رو به سمت جنوب شرقی محکم کنید .

3- پنل خورشیدی را  روی آن با پیج  ببندید طوریکه جعبه پشت پنل

بالا قرار بگیرد.

4- دو رشته سیم از جعبه بیرون آمده دقت کنید مثبت به  مثبت شارژ کنترلر ومنفی به منفی شارژ کنترلر نصب و از آن به مثبت

باطری و منفی نیز به قطب منفی باطری وصل گردد.

5- از باطری می توانید توسط کلید  به مصرف کننده 12 ولت وصل

کنید. ویا به مبدل 12 ولت به 220 ولت و مصرف کننده . باید توجه

داشته باشید  وسایل  دی سی   حتما مثبت و منفی آنها رعایت شود .

6- از طلوع تا غروب آفتاب پنل ها ی خورشدی حتی روزهای ابری

هم بمیزان کمتری برق تولید میکنند .

7- پنلها به تعمیر ونگهداری نیاز ندارند . ولی هر از گاهی آب باطری

ها کنترل شود . بهتر است از باطری های سیلد خشک  U P S یا مخابراتی استفاده کنید زیرا عمر طولانی تر دارند .و باطری را در معرض سرما وآفتاب قرار ندهید .

و فاصله آنها با  پنل و مصرف کننده زیاد نباشد .

عمر تقریبی پنل حدود  سی سال است .

 

         کالای برق خورشیدی آفتاب الکتریک




محصولات  :

پانل خورسیدی  .....        کاتالوک  توان   5  wate       حداکثر جریان:.292.A   جریان اتصال کوتاه332.A 

حد اکثر ولتاژ: 17.13 v  ولتاژ مدار باز:20 v

مدل محصول: AS-M10     کاتالوگ   توان: 10 watt         حداکثر جریان: 0.584 A   جریان اتصال کوتاه: 0.665 A   حداکثر ولتاژ: 17.13 V   ولتاژ مدار باز: 20 V       


  مدل محصول: AS-M15     کاتالوگ   توان: 15 watt         حداکثر جریان: 1.03 A   جریان اتصال کوتاه: 1.1 A   حداکثر ولتاژ: 14.56 V   ولتاژ مدار باز: 18.75 V        

    مدل محصول: AS-M20     کاتالوگ   توان: 20 watt         حداکثر جریان: 0.797 A   جریان اتصال کوتاه: 0.89 A   حداکثر ولتاژ: 25.1 V   ولتاژ مدار باز: 30 V        

  مدل محصول: AS-M30     کاتالوگ   توان: 30 watt         حداکثر جریان: 1.61 A   جریان اتصال کوتاه: 1.77 A   حداکثر ولتاژ: 18.63 V   ولتاژ مدار باز: 22.5 V        

.

  مدل محصول: AS-M40     کاتالوگ   توان: 40 watt         حداکثر جریان: 2.461 A   جریان اتصال کوتاه: 2.66 A   حداکثر ولتاژ: 16.25 V   ولتاژ مدار باز: 20 V        

    مدل محصول: AS-M45     کاتالوگ   توان: 45 watt         حداکثر جریان: 2.74 A   جریان اتصال کوتاه: 2.77 A   حداکثر ولتاژ: 16.45 V   ولتاژ مدار باز: 20.2 V      

  مدل محصول: AS-M55     کاتالوگ   توان: 55 watt         حداکثر جریان: 2.64 A   جریان اتصال کوتاه: 2.74 A   حداکثر ولتاژ: 20.86 V   ولتاژ مدار باز: 25.24 V       

    مدل محصول: AS-M60     کاتالوگ   توان: 60 watt         حداکثر جریان: 2.5 A   جریان اتصال کوتاه: 2.66 A   حداکثر ولتاژ: 23.1 V   ولتاژ مدار باز: 30 V       


مدل محصول: AS-M65     کاتالوگ   توان: 65 watt         حداکثر جریان: 2.57 A   جریان اتصال کوتاه: 2.72 A   حداکثر ولتاژ: 25.30 V   ولتاژ مدار باز: 30.38 V       


    مدل محصول: AS-M80     کاتالوگ   توان: 80 watt         حداکثر جریان: 5.096 A   جریان اتصال کوتاه: 5.23 A   حداکثر ولتاژ: 15.7 V   ولتاژ مدار باز: 20 V         

  مدل محصول: AS-M90A     کاتالوگ   توان: 90 watt         حداکثر جریان: 5.19 A   جریان اتصال کوتاه: 5.21 A   حداکثر ولتاژ: 17.41 V   ولتاژ مدار باز: 22.5 V     


    مدل محصول: AS-M90B     کاتالوگ   توان: 90 watt         حداکثر جریان: 5.47 A   جریان اتصال کوتاه: 5.55 A   حداکثر ولتاژ: 16.45 V   ولتاژ مدار باز: 20.2 V        


    مدل محصول: AS-M100     کاتالوگ   توان: 100 watt         حداکثر جریان: 4.89 A   جریان اتصال کوتاه: 5.19 A   حداکثر ولتاژ: 20.45 V   ولتاژ مدار باز: 25 V     


مدل محصول: AS-M110     کاتالوگ   توان: 110 watt         حداکثر جریان: 5.28 A   جریان اتصال کوتاه: 5.49 A   حداکثر ولتاژ: 20.56 V   ولتاژ مدار باز: 25.24 V      


    مدل محصول: AS-M120     کاتالوگ   توان: 120 watt         حداکثر جریان: 4.88A   جریان اتصال کوتاه: 5.143 A   حداکثر ولتاژ: 24.6 V   ولتاژ مدار باز: 30 V    


  مدل محصول: AS-M135A     کاتالوگ   توان: 135 watt         حداکثر جریان: 4.61 A   جریان اتصال کوتاه: 5.03 A   حداکثر ولتاژ: 29.5 V   ولتاژ مدار باز: 33.8 V        


  مدل محصول: AS-M135B     کاتالوگ   توان: 135 watt         حداکثر جریان: 5.18 A   جریان اتصال کوتاه: 5.45 A   حداکثر ولتاژ: 22.06 V   ولتاژ مدار باز: 30.48 V      


  مدل محصول: AS-M150     کاتالوگ   توان: 150 watt         حداکثر جریان: 5.025 A   جریان اتصال کوتاه: 5.43 A   حداکثر ولتاژ: 29.88 V   ولتاژ مدار باز: 34.78 V       


    مدل محصول: AS-M180     کاتالوگ   توان: 180 watt         حداکثر جریان: 4.58 A   جریان اتصال کوتاه: 5.012 A   حداکثر ولتاژ: 39.3 V   ولتاژ مدار باز: 45 V       


    مدل محصول: AS-M200     کاتالوگ   توان: 200 watt         حداکثر جریان: 4.99 A   جریان اتصال کوتاه: 5.42 A   حداکثر ولتاژ: 40.08 V   ولتاژ مدار باز: 45.7