انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نیروگاه خورشیدی قزوین

قزوین- مجوز ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه با ظرفیت ۵۰ مگاوات و ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان قزوین صادر شد.

نیروگاه

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: انرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدید پذیر در جهان و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است که می‌تواند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی هم تبدیل شود.

ایران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای دنیا درزمینهٔ پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و پراکندگی روستایی در کشور، استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید موردتوجه قرار گیرد. استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین راه‌های برق‌رسانی و تولید انرژی در مقایسه با دیگر مدل‌های انتقال انرژی به روستاها و نقاط دورافتاده در کشور از نظر هزینه، حمل‌ونقل، نگهداری و عوامل مشابه است.

با توجه به استانداردهای بین‌المللی اگر میانگین انرژی تابشی خورشید در روز بالاتر از ۳٫۵ کیلووات ساعت در مترمربع (۳۵۰۰ وات/ساعت) باشد استفاده از مدل‌های انرژی  خورشیدی نظیر کلک تورهای خورشیدی یا سیستم‌های فتوولتائیک بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است.

در بسیاری از قسمت‌های ایران انرژی تابشی خورشید بسیار بالاتر از این میانگین بین‌المللی است و در برخی از نقاط حتی بالاتر از ۷ تا ۸ کیلووات ساعت بر مترمربع اندازه‌گیری شده ولی به‌طور متوسط انرژی تابشی خورشید بر سطح سرزمین ایران حدود ۴٫۵ کیلووات ساعت بر مترمربع است.

در عصر حاضر از انرژی خورشیدی توسط سیستم‌های مختلف استفاده می‌شود که بهره گیری از انرژی حرارتی خورشید برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی و تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته به‌وسیله تجهیزاتی به نام فتو ولتائیکاست از آن جمله است


اتوبوس برقی خورشیدی

این اتوبوس مخصوص کشور های  بدون نفت و گاز و فقیر مانند افغانستان و پاکستان و کره شمالی و هند و ......است..

کره‌‌شمالی اتوبوس‌های خورشیدی ساخته است/حرکت با سرعت 40 کیلومتر در ساعت

دانش > فناوری - کره شمالی که ارتباط کمی با کشورهای دیگر جهان دارد از اتوبوس‌های خورشیدی ساخت این کشور رونمایی کرده و تصاویر آن را منتشر کرده است.
تلویزیون دولتی کره شمالی تصاویری را از اتوبوس‌هایی را پخش کرده که به گفته مقام‌های این کشور با انرژی خورشیدی حرکت می‌کنند. گفته می‌شود این اتوبوس‌ها هر کدام دارای 32 پنل خورشیدی هستند که انرژی خورشیدی را در 50 باتری در نظرگرفته شده ذخیره می‌کنند.


جئونگ این سونگ،رئیس کمیته فناوری شهر نامپو در غرب کره شمالی اعلام کرده که این اتوبوس‌ها ظرفیت حمل 140 مسافر را با سرعت 40 کیلومتر در ساعت دارند.

تامین آب و برق خانه از باران و خورشید

یکی از گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقات اخیر «گروه ده‌گانه انرژی خورشیدی» (Department of Energy's Solar Decathlon) طرح خانه‌ای را ارائه داده است که با آب باران و نور خورشید کار می‌کند. به گزارش مقاله‌ای در بیلدر آنلاین (Builder Online) طرح این خانه با نام نکسوس هاوس (NexusHaus) در جدیدترین دوره رقابت‌های ایروین، کالیف، رونمایی شد. 

اعضای این گروه طراحی، ترکیبی از اعضای دانشگاه تگزاس آستین و دانشگاهی آلمانی با نام Technische Munchen هستند. ازآنجایی‌که خشک‌سالی در مناطق مرکزی تگزاس طولانی‌تر و در مقابل جمعیت آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود، سیستم ذخیره آب به‌عنوان بخش مرکزی در طراحی این خانه در نظر گرفته‌شده و درواقع طراحی خانه بر پایه مصرف روزانه 25 گالن آب به ازای هر نفر طراحی‌شده است. ناگفته نماند که به‌طور عادی هر فرد در طول روز 100 گالن آب مصرف می‌کند. 

یکی از روش‌های طراحان برای کاهش مصرف آب استفاده از ماشین ظرف‌شویی بلومبرگ (Bloomberg) است که در هر چرخش 4 گالن و ماشین لباس‌شویی اِکواتر(Equator ) که 9.5 گالن آب مصرف می‌کند. آبی که در ظرف‌شویی، دوش حمام، وان حمام و ماشین لباس‌شویی مصرف می‌شود، دوباره پالایش و وارد سیستم آبیاری قطره‌ای می‌گردد و حداکثر در روز تا 75 گالن آب خاکستری (فاضلاب خانگی که شامل آب سیستم دستشویی نمی‌شود) تولید می‌کند. البته در ایامی که بارش‌های جوی وجود ندارد از سیستم آب‌لوله‌کشی شهری استفاده می‌شود.

مخازن آب اصلی این ساختمان تا 5000 گالن ظرفیت دارند. آب درون این تانکرها برای رسیدن به استاندارد بین‌المللی آب آشامیدنی از یک سیستم تصفیه دومرحله‌ای عبور می‌کنند؛ پالایش کربنی و پالایش نوری .UV در ضمن یک سیستم کنترل‌کننده هر یک دقیقه اطلاعات مربوط به میزان مصرفی آب مخزن را ثبت می‌کند. علاوه بر این مالکین خانه از طریق همین سیستم می‌توانند از دمای درون خانه مطلع شده و رطوبت خانه و مصرف انرژی را کنترل کنند.
 
طراحی خانه سبز؛ خانه‌ای که با باران و خورشید کار می‌کند + تصویر