انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

جهان به سمت انرژی آفتابی میرود.

تولید برق جهان به‌طور جدی به سمت رایگان‌سازی می‌رود/باید نفت را به کالاهای با‌ارزش‌تر تبدیل کرد

مدیرعامل یک هلدینگ ICT گفت: تا امروز به‌صورت جعبه سیاه پروژه‌ها را تحویل شرکت‌های خارجی می‌دادیم و به همان صورت از آنها تحویل می‌گرفتیم، اما الان فرصت مشارکت دادن شرکت‌های ایرانی و استفاده از دانش آنها در صنعت نفت وجود دارد

به گزارش عیارآنلاین،‌ شهاب جوانمردی در چهارمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: باید به تحولات حوزه انرژی در جهان به دقت توجه کرد، چنانکه هزینه تولید انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۲۵ نصف خواهد شد، انرژی بادی ممکن است بتواند تا ۲۵ درصد برق دنیا را تأمین کند و در کشوری مانند مراکش هدف‌گذاری کرده‌اند که تا ۴۰ درصد از مصرف انرژی خود را از محل انرژی‌های پاک به‌خصوص انرژی زمین‌گرمایی تأمین کنند.

وی ادامه داد: تولید نفت شیل با قیمت‌های زیر ۵۰ دلار، اقتصادی شده و قیمت نفت را به چالش کشیده و اقتصاد کشورهای وابسته به نفت را با مشکل و تلاطم روبه‌رو کرده است.

مدیر هلدینگ ICT گروه مالی پاسارگاد اضافه کرد: مساحت لازم برای اینکه در سال ۲۰۱۳ کل انرژی دنیا از طریق سلول‌های خورشیدی تأمین شود، ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، یعنی کم‌تر از یک سوم مساحت صحرای سینا است و تولید برق به‌طور جدی به سمت رایگان‌سازی(بدون استفاده از سوخت) می‌رود، چنان‌که در می ۲۰۱۴ در آلمان یک روز برق مجانی عرضه شد و آن هم ناشی از افزایش تولید برق از منابع پاک بود.

وی تأکید کرد: همه این موارد نشان می‌دهد که باید حرکت جدی‌تری برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید برای تبدیل نفت و گاز به موادی که ارزش‌افزایی بیش‌تری خواهند داشت، مانند محصولات پتروشیمی انجام دهیم و اگر دیر حرکت کنیم، عقب خواهیم افتاد.

وی با اشاره به نیاز روزافزون صنعت نفت به خدمات ای سی تی گفت: در حال حاضر تنها یک درصد از داده‌های تولیدشده در ۳۰ هزار سنسور نصب‌شده روی دکل‌های نفتی استفاده می‌شود و این یعنی فرصت ویژه‌ای برای بهره‌وری وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

جوانمردی ادامه داد: تا امروز به‌صورت جعبه سیاه پروژه‌ها را تحویل شرکت‌های خارجی می‌دادیم و به همان صورت از آنها تحویل می‌گرفتیم، اما الان فرصت مشارکت دادن شرکت‌های ایرانی و استفاده از دانش آنها در صنعت نفت وجود دارد و در عین حال دانش ایجاد‌شده در طول ۱۰۰ سال عمر صنعت نفت ایران نیز باید به صنایع دیگر کشور نیز سرریز کرده و نفوذ و رسوخ پیدا کند.

وی تأکید کرد: باید به حوزه ای سی تی به‌عنوان یک حوزه استراتژیک فرابخشی نگاه شود، یعنی یا باید آینده را بسازیم یا مجبور می‌شویم با آینده بسازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد