انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

ده کشور مقام اول تولید انرژی خورشیدی

آلمان، ژاپن، ایتالیا دارای رنک بالاتری نسبت به ایالات متحده هستند، هرچند که کوچکتر از ایالات متحده هستند. توان خورشیدی به فضای زیادی نیاز دارد. در هر صورت با توجه به این معیار، کشورهای کوچکی که انرژی زیادی تولید می کنند، از این لحاظ قابل توجه هستند.

در جهانی که به شدت به انرژی نیاز است اما با توجه به محدودیت تولید انرژی، این عمل به سختی صورت می گیرد، انرژی خورشیدی می تواند پاسخی مناسب برای این نیاز انسان باشد؛ چرا که ابن انرژی پاک، ارزان و تقریبا بی پایان است.در اینجا با رتبه بندی ۱۰ کشور با بیشترین ظرفیت انرژی خورشیدی، دیدی نسبت به توانایی کشورها در این زمینه می یابیم.

این آمار و ارقام بنا به گزارش آژانس بین المللی انرژی در کاربرد فتوولتائیک است و با اینکه این آمار مربوط به سال ۲۰۱۴ است ولی آخرین داده ی در دسترس محسوب می شوند. (این اعداد اطلاعاتی راجع به بیشترین درصد انرژی این نواحی با خورشید ارائه نمی دهند و تنها به ما می گویند که کدام کشورها در حال تولید بیشترین توان خام از انرژی خورشیدی است. همچنین نشان می دهند که کدام کشورها دارای بیشترین ظرفیت نصب شده برای تحویل انرژی خورشیدی هستند، نه اینکه چه مقدار انرژی خورشیدی تهیه می شود.)


چیزی که تعجب برانگیز است این است که در این لیست شاهد کشورهای نسبتا کوچک هستیم. آلمان، ژاپن، ایتالیا دارای رنک بالاتری نسبت به ایالات متحده هستند، هرچند که کوچکتر از ایالات متحده هستند. توان خورشیدی به فضای زیادی نیاز دارد. در هر صورت با توجه به این معیار، کشورهای کوچکی که انرژی زیادی تولید می کنند، از این لحاظ قابل توجه هستند.


جدا از این مباحث، این آمار نشان می دهند که در مکان هایی که وسعت زیادی دارند –مانند ایالات متحده- امکان نصب پنل های بیشتر تا چه حدی وجود دارد. ظرفیت تجمعی کل انرژی خورشیدی کل جهان، ۱۷۷۰۰۳ مگاوات است که این مقدار برای تامین برق مورد نیاز بیش از ۲۹ میلیون خانه کفایت می کند.


در اینجا ۱۰ کشور پیشتاز در زمینه ی انرژی خورشیدی را نام می بریم:


۱۰. کره جنوبی: ۲۳۹۸ مگاوات

 

۹. بلژیک: ۳۱۵۶ مگاوات

 

۸. استرالیا: ۴۱۳۰ مگاوات

 

۷. اسپانیا: ۵۳۷۶ مگاوات

 

۶. فرانسه: ۵۶۷۸ مگاوات

 

۵. ایالات متحده: ۱۸۳۱۷ مگاوات

 

۴. ایتالیا: ۱۸۶۲۲ مگاوات

 

۳. ژاپن: ۲۳۴۰۹ مگاوات

 

۲. چین: ۲۸۳۳۰ مگاوات

 

۱. آلمان: ۳۸۲۵۰ مگاوات


طراحی سلول خورشیدی جدید

طراحی سلول‌های خورشیدی کارآمدتر با قابلیت بازیابی نور

دانشمندان دانشگاه کمبریج دریافته‌اند که گروهی از مواد مبتنی بر پروسکایت می‌توانند نور را بازیابی کنند. این یافته می‌تواند به دستاوردهای بزرگ در بهره‌وری سلول‌های خورشیدی منجر شود.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا، گروه مواد مصنوعی موسوم به پروسکایت‌های هالید سرب هیبریدی، نویدبخش انقلابی در حوزه انرژی خورشیدی هستند.

تولید سلول‌های خورشیدی پروسکایت، ارزان و ساده بوده و به اندازه سیلیکون که در حال حاضر در بیشتر پنلهای خورشیدی خانگی مورد استفاده است، دارای انرژی کارآمد است.

سلول‌های خورشیدی با جذب فوتون‌ها از خورشید برای تولید بارهای الکتریکی کار می‌کنند، اما این فرآیند همچنین عملکرد معکوس نیز دارد زیرا زمانی که بارهای الکتریکی مجددا ترکیب می‌شوند، می‌توانند یک فوتون ایجاد کنند.

این تحقیق نشان داد که سلول‌های پروسکایت از قابلیت اضافی برای جذب مجدد این فوتون‌های مجددا تولید شده برخوردارند که به فرآیند آن "بازیابی فوتون" گفته می‌شود.

این امر باعث ایجاد یک اثر تمرکز درون سلول می‌شود؛ بطوری که انگار از یک لنز برای متمرکز کردن نورهای زیاد در یک نقطه استفاده شده باشد.

 

این تحقیق شامل تاباندن لیزر بر روی یک بخش از نمونه 500 نانومتری از پروسکایت سرب-یدید بود. پروسکایت‌ها زمانی که با سرب-یدید تماس پیدا می‌کنند، نور منتشر می‌کنند از این رو محققان توانستند فعالیت فوتونی درون نمونه را بر اساس نوری که تابش می‌کرد، اندازه‌گیری کنند.

آن‌ها در نزدیکی جایی که نور لیزر بر روی فیلم تابنده شده بود، یک تابش نور نزدیک مادون قرمز شناسایی کردند. اما این تابش همچنین در فاصله دورتر از جایی که لیزر به نقطه برخورد کرده بود به همراه تابش دومی از فوتون‌های با انرژی پائینتر مشاهده شد.

این تحقیق در مجله ساینس منتشر شده است.

درمان وریدی با بلوط هندی

درمان نارسایی وریدی با شاه بلوط هندی

درمان نارسایی وریدی با شاه بلوط هندی

نارسایی مزمن وریدی از بیماری های شایعی است که ۲۰ تا ۲۵ درصد زنان و ۱۰ تا ۱۵ درصد مردان دنیا از آن رنج می برند.

 

بیماری

نارسایی مزمن وریدی از بیماری های شایعی است که ۲۰ تا ۲۵ درصد زنان و ۱۰ تا ۱۵ درصد مردان دنیا از آن رنج می برند. این اختلال به دلیل افزایش طولانی مدت فشارخون وریدی ناشی از نارسایی یا انسداد دریچه های لانه کبوتری ایجاد می شود...

این افزایش فشارخون با تغییر شکل مویرگ های بسیار کوچک همراه است و مشکلات جسمی مانند تورم، به هم چسبیدن گلبول های قرمز و ایجاد لخته و التهاب را در پی دارد بنابراین باعث مختل شدن اکسیژن رسانی پوست و بافت های زیرجلدی می شود و عوارضی مانند واریس، فیبروز زیرجلدی و تشکیل زخم برای فرد مبتلا آزاردهنده خواهد بود

درمان

اهداف درمان بیماران مبتلا به نارسایی مزمن وریدی، کاهش تورم و بهبود زخم هاست. درمان هایی که فشارخون وریدی را کاهش می دهد و جریان خون وریدی و لنفی را بهبود می بخشد، می تواند التهاب را کاهش دهد و اکسیژن رسانی به پوست و بافت های زیرجلدی را تقویت کند. روش های درمانی، شامل درمان مکانیکی مانند استفاده از جوراب واریس و بالا نگه داشتن پا، دارودرمانی و در نهایت جراحی هستند. مصرف برخی داروها مانند داروهای حاوی عصاره دانه گیاه شاه بلوط هندی نیز به تازگی رواج فراوانی پیدا کرده است.

عوارض جانبی خاصی در اثر مصرف این دانه ها و فرآورده های تهیه شده از آنها برای انسان گزارش نشده است اما به دلیل وجود «ساپونین» در دانه های شاه بلوط هندی، ممکن است مصرف آنها در بعضی بیماران باعث تحریک لایه مخاطی معده و برگشت اسید معده شود و مصرف کننده را آزار دهد به همین دلیل به تازگی قرص هایی تولید شده اند که در روده باز می شوند و اثرگذاریشان از این ارگان آغاز خواهدشد. تا به حال این قرص ها با دیگر داروهای خوراکی تداخل دارویی نشان نداده اند و موردی گزارش نشده است اما توصیه می شود در صورت مصرف داروهای ضدانعقاد با احتیاط مصرف شوند و در دوران بارداری و شیردهی از آنها استفاده نشود.

شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی، میوه درختی است که طول آن به حدود ۲۵ متر می رسد و برگ های متقابل به صورت پنجه ای مرکب با دمبرگ های بلند دارد. میوه آن کروی، خاردار و با ۱ تا ۲ دانه صاف به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. این دانه ها حاوی ۳ تا ۶ درصد ساپونین هستند و ترکیب هایی از خانواده فلاونوییدها، تانن ها و برخی اسیدهای چرب دارند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد امروزه دانه های شاه بلوط هندی به عنوان درمان حمایتی در حفظ عملکرد غشای دیواره وریدها و بهبود جریان خون در نارسایی مزمن وریدی استفاده می شود. مصرف عصاره این دانه ها در درمان علایم این اختلال مانند احساس سنگینی و پادرد، التهاب و ورم پا، التهاب عضلات صاف متعاقب صدمه و جراحی جراحت های دردناک، رگ به رگ شدن، کوفتگی و درد و التهاب ناشی از نشانگان خارپا کاربرد دارد. این عصاره با آزاد کردن پروستاگلاندین ها، انقباض های طبیعی وریدها را افزایش داده و نفوذپذیری عروق را نسبت به پروتئین های با وزن پایین، الکترولیت ها و آب به درون فضاهای میان بافتی کاهش می دهد و تورم همراه با التهاب را بهبود می بخشد. این عصاره جریان طبیعی خون را حفظ می کند و باعث بهبود بازگشت خون به قلب می شود. در ضمن، فعالیت آنزیم های تجزیه کننده را مهار می کند و باعث کاهش تخریب دیواره وریدها خواهدشد.

شرک نقطه مقابل توحید



هر گونه شریک تراشیدن برای الله یکتا شرک محسوب می شود.حال این شریک قائل شدن برای الله .چه در ربانیت الله باشد .و یا در اسامی و یا صفات پروردگار باشد. زیرا الله تنها  خالق  و رب العالمین است. و کسی در مدیریت جهان با او شریک نیست.

و اما در اسامی .اسما الهی  فقط مخصوص الله است. مانند: الله.رحمان. رب.رحیم .کریم.غفور.قادر.و صفاتی مانند : علم غیب.بی مانند. زاده نشدن.نزائیدن.بی نیازی به مخلوق.و...خبیر.حکیم.

بزرگترین گناه شرک به الله است.!! هر پیامبری که مبعوث شد اول با این پدیده شوم مبارزه کرد.خطر شرک را جدی بگیرید. شیطان شرک را از طریق اعتقادات مذهبی و وعده بهشت. به بشر القا می کند.!!!

‏‏‎

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّـهِ فَکَأَنَّمَا خَرَّ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّیْرُ أَوْ تَهْوِی بِهِ الرِّیحُ فِی مَکَانٍ سَحِیقٍ

و هر کس به خدا شرک ورزد، چنان است که گویى از آسمان فرو افتاده و پرندگان او را ربوده‌اند یا باد او را به جایى دور افکنده...

 
خداوند هر گناهی در صورت توبه و ترک گناه می بخشد.بجز شرک!!!!