انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مقایسه سلول های خورشیدی منوکریستال با پلی کریستال

آفتاب الکتریک,  مقایسه سلول های خورشیدی منوکریستال با پلی کریستال

سلول های خورشیدی را امروزه می توان به عنوان سردمداران انرژی های پاک به حساب آورد .توجه به این فناوری موجب تنوع در این فناوری گردیده است.لذا انتخاب درست وبهینه از بین سلول های خورشیدی موجود در بازار امری مهم و خطیر می باشد.دو نوع سلول خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال را می توان به عنوان مهم ترین سلول های خورشیدی موجود در بازار ایران اشاره نمود. که هریک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشند.

سلول های کریستالی :

این دسته سلول های کریستالی رایج ترین نوع سلول های خورشیدی می باشند که در ساختار انها از سیلیکون استفاده گردیده است.وجود پوشش AR بر روی سطح این سلول ها مشخص کننده میزان نور عبوری از انها و وارد شده به سلول می باشند. پوشش  VHRتوسط یک لایه EV به ویفر متصل می گرددو درنهایت توسط یک لایه EV به TPT متصل می گردد.که سلول ها به دو نوع مونو و پلی کریستال تقسیم می گردند.

سلول های منو کریستال و پلی کریستال :

سلولهای مونوکریستال با استفاده از یک کریستال بزرگ سیلیس تولید می شوند در صورتی که برای ساخت سلولهای پلی کریستال از تجمع چندین کریستال سیلیس در یک سلول استفاده می شودنکته قابل توجه در کاربرد سلولهای خورشیدی در اینجاست که پنلهای ساخته شده از سلولهای مونوکریستال به میزان بسیار جزئی دارای سطح کمتری نسبت به پنلهای پلی کریستال مشابه خود هستند یا به عبارتی راندمان آنها بالاتر است. از طرف دیگربه گرانتر بودن سیلیکون قیمت بالاتری دارند

زیرا یکی از این دو روش را باید انتخاب کنیم:

- سطح کمتری از پنلهای گران قیمت تر.

- سطح بیشتر از پنل های ارزان تر

در مناطق خیلی گرمسیر شاید استفاده از پنلهای پلی کریستال مناسب تر باشد چون سطح آنها روشنتر است و حرارت کمتری را از انرژی تابشی خورشید جذب می کنند. به همین دلیل میزان افزایش مقاومت الکتریکی سیستم در اثر گرمتر شدن نیز کمتر بوده در نتیجه افت توان نیز کمتر می باشد.

به طور کلی می توان بیان نمود مهم ترین تفاوت کلی بین سلول های پلی کریستال و مونوکریستال در سیلیس به کار رفته در انها و به تبع ان اندازه ان ها اشاره نمود.

سلول های مونو کریستال ها را می توان به صورت ویفر هایی با قطر 200 میکرون برید. رانمان انها در ازمایشگاه 24 درصد و در صنعت به بازده 15 درصد رسیده اند.

سلول های پلی کریستال از طریق ورق کردن بلوک سلول ریخته گری شده تولید می گردند بازده انها در حدود 14 درصد می باشد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد