انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

رکورد تولید بخار از انرژی آفتاب

رکورد شکنی در تبدیل نور خورشید به بخار آب

رکورد شکنی در تبدیل نور خورشید به بخار آب

دانشمندان در استرالیا رکورد عجیبی در تبدیل نور خورشید به بخار آب ثبت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری موج، به طور کلی دانشمندان استرالیایی با ثبت رکوردهای جالب توجه مرتبط با انرژی خورشیدی بیگانه نیستند. در سال ۲۰۱۴ تولید بخار در بالاترین دما و فشار توسط آنها به ثبت رسید و باز هم در همان سال مهندسان دانشگاه نیوساوت ولز به رکورد ۳۴.۵ درصد در تبدیل مستقیم نور خورشید به الکتریسته دست یافتند.

اکنون دانشمندان دانشگاه ملی استرالیا رکورد جدیدی و این بار در زمینه تبدیل نور خورشید به بخار آب به ثبت رسانده اند. آنها رکورد ۹۷ درصد را به عنوان یک دستاورد مهم علمی اعلام کرده اند.

برخلاف صفحات خورشیدی فوتوولتائیک که نور خورشید را جذب و مستقیما به برق تبدیل می کنند، سیستمهای برق خورشیدی متمرکز (CPS) نور خورشید را از منطقه ای وسیع منعکس کرده و بر روی یک دریافت کننده متمرکز می کند.

همزمان با گرم شدن دریافت کننده، آب درون آن به بخار تبدیل می شود که به دنبال آن توربینی را به چرخش درآورده و در نهایت برق تولید می شود.

دیش بزرگ منعکس کننده نور خورشید در دانشگاه ملی استرالیا که تحت عنوان Big Dish شناخته می شود به دریافت کننده جدیدی مجهز شده که با استفاده از این مجموعه رکورد تبدیل ۹۷ درصدی نور خورشید به بخار آب به دست آمده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد