انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نگاهی به آینده خودروهای هیبریدی

انسان همواره به دنبال تطبیق تکنولوژی های تازه با نیازهایش بوده است. در برخی موارد این تکنولوژی های جدید عادت های تازه و روش های نوین زندگی را به همراه داشته است. در آینده ای نه چندان دور، رابطه ما با اتومبیل های مان تغییر خواهد کرد و کل تجربه رانندگی دگرگون خواهد شد. در اینجا نگاهی می اندازیم به بخشی از نوآوری هایی که در سال های آتی باید منتظرشان بود.

برقراری ارتباط بین خودروها

این یک فاکتور مهم است که از تصادفات جلوگیری می کند. فناوری ارتباط خودرو به خودرو ممکن است باعث شود هنگامی که مثلا در حین عبور از یک تقاطع، خودروی دیگری در حال رسیدن باشد، اتومبیل شما خود به خود متوقف شود یا وقتی که جاده دست انداز دارد خودش سرعتش را کم کند.

باتری های بی سیم

برخی تولیدکنندگان از جمله آئودی و بی. ام. دبلیو در حال کار روی سیستم شارژ مجدد باتری بی سیم برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی هستند. ایده اصلی به این صورت است که وقتی یک خودرو در حال حرکت بوده یا در جاهای به خصوصی پارک شده است، باتری از طریق یک میدان مغناطیسی شارژ شود. این نوآوری می تواند به محبوبیت بیشتر خودروهای الکتریکی کمک کند.

اطلاعات روی شیشه جلو

خیلی زود دیدن اطلاعاتی که روی شیشه جلوی خودرو بازتابانده می شود به حقیقت خواهد پیوست. رانندگان می توانند اطلاعات زیادی از جمله سرعت لحظه ای، میزان انرژی باقیمانده، وضعیت آب و هوا و اطلاعات جی. پی. اس را درست جلوی چشم خود روی شیشه جلوی اتومبیل شان ببینند.

اتصال 4G

خودروها به جز اینکه به تلفن های هوشمند ما متصل می شوند، به شیوه کارآمدتری نیز از اینترنت استفاده خواهند کرد. امروزه اتصال 4G به خاطر سرعتش قابل توجه است و استفاده از آن در اتومبیل ها احتمالا زودتر از آنچه فکرش را می کنیم فراگیر خواهد شد.

استفاده از انرژی خورشیدی

خودروها هنوز از انرژی خورشیدی استفاده نمی کنند، اما این نوع از انرژی پایدار می تواند برای تأمین نیرو فوق العاده باشد. این یک فرم عالی برای تغییر باتری خودروها و بهبود عملکرد آنها در حین رانندگی یا زمان توقف در ترافیک است.

ایستگاه های شارژ

هتل ها، پمپ بنزین ها، لوازم یدکی فروشی ها و پارکینگ های بیشتری خود را به ایستگاه های شارژ باتری خودرو تجهیز خواهند کرد. با افزایش تعداد خودروهای هیبریدی، استفاده از آنها آسان تر خواهد شد.

بهره وری باور نکردنی

خودروهای هیبریدی همین حالا هم میزان انتشار کربن شان صفر است و بازده بالایی دارند. بازده حرارتی مقیاسی است برای اندازه گیری اینکه چه مقدار نیرو از یک منبع انرژی تولید شده است. موتورهای بنزینی حدود 28درصد بازده دارند، اما خودروهای هیبریدی جدید به راندمان 40درصد رسیده اند. این بازده تنها هنگامی که تکنولوژی مسیر پیشرفت های بیشتر را هموار کند، افزایش خواهد یافت. موتور های کاملاً الکتریکی می توانند 95 درصد بهره وری ایجاد کنند.

کیلومترها رانندگی

در آینده باید منتظر مخازنی با انرژی بیشتر و توانایی طی کردن مسیر بیش از 200 تا 400 کیلومتر باشید. ترکیبات شیمیایی جدید در باتری ها دوام شارژها را بیشتر خواهد کرد. رسیدن این تکنولوژی جدید نزدیک است. در حال حاضر در کنار تولیدکنندگان خودرو، دانشمندان مشغول تحقیق در این باره هستند که چطور باتری هایی بسازند که بیشتر دوام بیاورند و سریع تر شارژ شوند. با رو کردن به شارژهای خانگی و خروجی های استاندارد، شارژ کردن از همیشه راحت تر خواهد شد.

شوک قیمت: از نوع خوبش
 

یک چیز دیگر که باید منتظرش باشیم، قیمت های ارزان تر است. بسیاری از مصرف کنندگان حساب و کتاب کرده و مقدار بنزینی که می شود با هزاران دلار اضافه ای که برای خرید یک خودروی هیبریدی نیاز دارند را مدنظر قرار می دهند. اما از آن جا که رقابت در بازار خودروهای هیبریدی در حال بالا گرفتن است و محصولات هر روز کارآمدتر می شوند، هزینه های تولید پایین خواهد آمد. این برای آنهایی که می خواهند خودروی هیبریدی بخرند اما از قیمت ها راضی نیستند، خبر خوبی است.

ظاهر فوق العاده

موتور تنها چیزی نیست که قرار است دوباره طراحی شود. منتظر بدنه هایی با ظاهر جدید و مقدار زیادی از گزینه های انتخابی و لوازم جانبی تازه باشید. فروشگاه های لوازم بدنه باید خود را برای انقلاب هیبریدی مهیا کنند و با تجهیزات جدید آشنا شوند.

آینده خودروهای هیبریدی درخشان است. نتایج هیجان انگیز هنوز در پیش رو قرار دارند و به جذابیت و رشد این صنعت خیره کننده دامن می زنند. به همین دلیل ایده خوبی است که امروز برای یک خودروی هیبریدی سرمایه گذاری کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد