انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

تولید برق خورشیدی به اندازه 200نیروگاه هسته ای در چین

پیام نفت:

چین، بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی در جهان است

چین پر جمعیت‌ترین کشور جهان است؛ از این رو، آلودگی و گازهای گلخانه‌ای در آن بسیار زیاد است. به همین خاطر، این کشور در تلاش است تا سوخت‌های فسیلی مانند ذغال سنگ را کنار بگذارد و با تولید انرژی‌های سبز، به بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی در جهان تبدیل شود.

سازمان ملی انرژی چین اعلام کرده است که شاخص تولید انرژی خورشیدی این کشور در سال ۲۰۱۶، بیش از دو برابر رشد را نشان می دهد، یعنی تولید ۷۷.۴۲ گیگاوات تا پایان امسال! این رشد بسیار چشمگیری خواهد بود.

البته باید توجه داشته که هم اکنون، با توجه به جمعیت این کشور، این مقدار از انرژی خورشیدی همچنان برای چین بسیار کم است و نمی‎تواند پاسخگوی تمامی نیازهای این کشور وسیع باشد. در واقع این مقدار، تنها ۱ درصد از کل انرژی تولیدی چین است. از آنجایی که تکنولوژی در چند سال آینده پیشرفت زیادی خواهد کرد، سازمان ملی انرژی چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۱۰ گیگاوات به مقدار برق تولیدی خود اضافه کند. این کار به چین کمک می‌کند تا استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی را تا سال ۲۰۳۰ از ۱۱ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهد.

هر کشوری نمی‌تواند این مقدار افزایش در تولید انرژی تجدیدی پذیر داشته باشد. در چین مناطق بزرگی وجود دارد که کاملا مناسب نصب پنل‌های خورشیدی است. کشورهای دیگر هم در تلاش‎اند تا تولید و استفاده از این نوع انرژ‌ی‌ها را افزایش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد