انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

ابراز تمایل یک شرکت چینی - کانادایی به سرمایه گذاری در استان فارس



به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نشست مشترک، همچنین موضوع توسعه انرژی های تجدید پذیر و افزایش سرمایه گذاری در شهرستان های تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز مطرح شد.
حمیدرضا جلایر، بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع فسیلی در جهان و آسیب جدی گازهای گلخانه ای حاصل از این سوخت ها به محیط زیست، استفاده از سایر انرژی های پاک به ویژه انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع انرژی دوستدار محیط زیست حائز اهمیت است و ضرورت دارد.
وی، با بیان اینکه در دنیا استفاده از انرژی های تجدید پذیر رو به افزایش است، گفت: استان فارس با توجه به برخوردار بودن از روزهای آفتابی طولانی در طول سال، مکان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش انرژی های خورشیدی است، ضمن اینکه احداث چنین نیروگاه هایی اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم نیز در پی خواهد داشت.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اظهار داشت: در این نشست مشترک در مورد سرمایه گذاری شرکت چینی- کانادایی (U-SIN) برای احداث نیروگاه های تجدید پذیر در استان فارس بحث و تبادل نظر شد و شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز پنج ساختگاه مناسب برای احداث نیروگاه خورشیدی به این شرکت معرفی کرد که 2 ساختگاه برای احداث، انتخاب شده و شروع به کار در آن صورت خواهد گرفت.
مهدی شفیعیان، در مورد مکان این نیرو گاه ها گفت: نیروگاه های خورشیدی جدید قرار است در نقاطی احداث شوند که دارای تنگناهای توسعه شبکه بوده و به علت عدم وجود گاز امکان احداث نیروگاه های گازی نیز درآن مناطق وجود ندارد.
زینل قنبری، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز برای احداث نیروگاه های خورشیدی به سرمایه گذاران قول همکاری و مساعدت داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد