انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

سرمایه گذاری ۱۳۲ میلیون دلاری شرکت نروژی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در ایران

۰

شرکت اسکاتک نروژ مشتری جدید ایجاد نیروگاه خورشیدی در ایران است و قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۳۲ میلیون دلاری یک نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی در ایران احداث نماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی شرکت اسکاتک نروژ مشتری جدید ایجاد نیروگاه خورشیدی در ایران است و قصد دارد به زودی قرارداد احداث یک نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی با ایران را نهایی نماید.

فعالیت شرکت اسکاتک در حوزه تولید برق از نیروگاه خورشیدی است و در طول سال های اخیر در چند کشور دنیا نیروگاه خورشیدی احداث نموده است. این شرکت قصد دارد در مرحله اول یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات در ایران احداث نماید و در مراحل بعدی ظرفیت آن را به ۵۰۰ مگاوات افزایش دهد.

طبق گفته مدیر عامل این شرکت نروژی به ازای هر ۱۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق درنیروگاه خورشیدی نیاز به سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری دارد. بنابراین این شرکت برای راه اندازی مرحله اول نیروگاه خورشیدی در ایران به حدود ۱۳۲ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

طبق اطلاعات وزارت نیرو، در حال حاضر ظرفیت تولید برق نیروگاه های خورشیدی فعال در ایران ۵۳ مگاوات می باشد. اما ۷۶ قرارداد جدید با ظرفیت مجموع ۹۳۲ مگاوات نیز منعقد شده و در مراحل اجرایی شدن قرار دارند.

در همین حال شرکت های خارجی نیز به تولید انرژی تجدید پذیر و به طور خاص انرژی خورشیدی در ایران ابراز علاقه نموده اند و بسیاری از قراردادهای جدید ایران با مشارکت شرکت های خارجی منعقد شده است.

با اینحال به گفته رویترز ایران همچنان در همکاری با شرکت های خارجی با مشکلاتی مواجه است. مشکل اصلی ایران متقاعد نموده بانک های خارجی برای تأمین مالی و انجام عملیات نقل و انتقال پول در پروژه هاست؛ چراکه در حال حاضر بانک های بزرگ خارجی به دلیل ترس از بازگشت تحریم های آمریکا تمایلی به همکاری با ایران ندارند.

مشکل دیگر ایران ارائه تضمین های مناسب و قابل اتکاء در زمینه سود ده بودن پروژه ها و بازگشت سرمایه به شرکت های خارجی است که قصد همکاری با ایران دارند؛ چراکه شرکت های خارجی برای همکاری با ایران تضامین محکمی را طلب می نمایند.

به گزارش مقاومتی نیوز ورود سرمایه گذاران و شرکت های صاحب فناوری خارجی اگر درست طراحی شود، می تواند مزایایی را برای کشور به همراه داشته باشد. اما لازم است شرایط مشابهی برای سرمایه گذاران داخلی در نظر گرفته شود تا از ظرفیت آنها نیز در جهت توسعه تولید و اشتغال استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد