انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

برنامه های توسعه باید سازگار با کم آبی کشور باشد

ایرنا، رضا اردکانیان عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد با بیان اینکه همه راه ها برای تامین آب در کشور دنبال می شود، افزود: باید روی مدیریت مصرف و تامین آب، تمرکز شود تا در آینده به مدیریت عرضه و تقاضا برسیم.
وی ادامه داد: همه راههای تامین آب برای مناطق خشک و کم آب از جمله استفاده از آب شور دریا و انتقال آب از راه دور برای استفاده شرب در برنامه هاست؛ البته هیچگاه از خشکسالی و کم آبی به عنوان بحران یاد نمی کنیم و باید برنامه های سازگار با کم آبی جدی گرفته شود.
وی با یادآوری سهم 34 درصدی صنعت در اشتغال خاطر نشان کرد: این مقدار سهم در اشتغال باید به 42 درصد برسد و به طور حتم صنایع کم آبخواه مورد توجه قرار می گیرد و با صرفه جویی در مصرف آب و انرژی صنایع بزرگ راه اندازی خواهد شد.
وزر نیرو گفت: پدران ما در گذشته با حفر قنات و ساخت بادگیر، دنیا را شگفت زده کردند و اکنون باید از بام خانه ها برای راه اندازی نیروگاههای کوچک و تولید انرژی خورشیدی استفاده شود.
اردکانیان که سابقه فعالیت به عنوان مشاور استاندار یزد نیز در کارنامه خود دارد یادآور شد: بررسی های 33 ساله پیش نشان داد مهمترین ظرفیت بالقوه یزد منابع انسانی است و این موضوع با 24 سال صدرنشینی متوالی دانش آموزان این استان در کنکور سراسری ثابت شده است.
معاون اول رییس جمهوری به اتفاق رییس سازمان میراث فرهنگی و چهار وزیر کابینه دولت، صبح روز شنبه برای افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضای آوایی وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد یزد شدند.
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است که امروز افتتاح شد.
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد و بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و بازدید از بافت تاریخی یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد