انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

آبگرم کن خورشیدی فرشته نجات جنگل بلوط

آبگرم کن خورشیدی فرشته نجات جنگل بلوط
خبرگزاری آریا- 95 آبگرم کن خورشیدی بین ساکنان 8 روستای حاشیه جنگل در لرستان توزیع شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، لرستان  با داشتن 1 میلیون و 200 هزار هکتار جنگل سومین استان کشور از نظر پوشش جنگلی است که 700 روستا در حاشیه جنگلهای آن زندگی می کنند.
بیشتر ساکنان این روستاها به علت نبود امکانات اولیه سوخت رسانی  با سوزاندان  چوب درختان  گرمای محیط و سوخت حمام خود را تامین  می کنند .
خورشید منبع پاکیزه و نامحدود انرژی است که می تواند به عنوان یک منبع جانبی و یا حتی اصلی، بسیاری از نیازهای انرژی ما را رفع کند. انرژی خورشیدی می تواند به شکل گرما در آبگرمکن خورشیدی و یا به شکل برق مورد استفاده قرار گیرد.
یکی از اقتصادی ترین شیوههای استفاده از انرژی خورشید، تأمین آبگرم منازل است که با استفاده از آن  می توان آب گرم کافی برای استحمام، شستشوی لباس و ظروف را فراهم می کند.
سالانه هزاران آبگرمکن خورشیدی درسراسر دنیا تولید و نصب می شود.
در آبگرمکن های خورشیدی موجود، یک سیستم مکمل برقی و یا گازی وجود دارد که همیشه آبگرم را در دمای مناسب تأمین و در منابع ذخیره عایق شده نگهداری می کند. آبگرمکن خورشیدی می تواند در کارواش ها، هتل ها، رستوران ها، استخرها و حتی خشکشویی ها بکار رود.
میزان انرژی صرفه جویی شده به عواملی از قبیل اندازه کلکتورها، حجم تانک ذخیره، بازدهی سیستم، میزان تابش روزانه نور  خورشید و از همه مهمتر میزان آب گرم مصرفی بستگی دارد
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از توزیع رایگان آبگرمکن خورشیدی بین روستائیان جنگل نشین این استان خبر داد
احمد رضا ساتیاروند گفته: با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی،  کاهش فشار بر جنگلها، جلوگیری از قطع درختان و سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی های پاک 95 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین  خانواده های 8 روستا در شهرستانهای خرم آباد، الیگودرز و نورآباد توزیع شد
.
طرح تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگلها از برنامه های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری در استانهاست و هرسال با تامین اعتبار مورد نیاز از محل طرح صیانت از جنگلهای زاگرس، لوازم نفت سوز، گازسوز و همچنین آبگرمکن های خورشیدی خریداری و رایگان بین روستائیان جنگل نشین توزیع می شود.
استفاده از آبگرمکن خورشیدی 70 درصد میزان هزینه های انرژی روستائیان را برای تأمین آب گرم کاهش می دهد
مسمومیّت، آتش سوزی، انفجار و برق گرفتگی ناشی از مصرف گاز و سوخت های مایع، جامد و برق هم به طور کاملً حذف می شود.
نصب آبگرمن های خورشیدی، سالانه بیش از 1 میلیون و 600 هزار تومان در هزینه های روستائیان صرفه جویی اقتصادی در پی دارد.
همچنین به دلیل تأثیر مستقیم در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به داشتن محیطی پاک کمک می کند.
 به گفته فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، هر خانوارروستایی جنگل نشین سالانه برای استحمام خود 2 تن از چوب درختان بلوط را می سوزاند.
نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری لرستان هم گفته: هزینه خرید هر آبگرمن خورشیدی 20 میلیون ریال است و به صورت رایگان در اختیار روستائیان قرار می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد