انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

رئیس جمهوری الجزایر خواستار قطع وابستگی اقتصاد این کشور به نفت شد

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری الجزایر در ابتدای این پیام با اشاره به مبارزه کارگران الجزایری با استعمار فرانسه جهت آزادی و استقلال این کشور گفت: این فرصتی مناسب است که از همه کارگران الجزایری بخواهم بیش از هر زمان دیگری برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشورشان و شکوفا کردن آن و ساختن الجزایری قدرتمند تلاش کنند.
بوتفلیقه در ادامه گفت، الجزایر اکنون با چالش های زیادی مواجه است؛ بحران اقتصادی پایه های اقتصاد جهانی را به لرزه در آورده است و پیامدهای منفی چند جانبه ای در بر داشته است و به همین دلیل مسئولان الجزایری باید برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشورشان چاره ای بیاندیشند.
رئیس جمهوری الجزایر در ادامه گفت، بی ثباتی در بازار نفت و تاثیرات آن بر اقتصاد الجزایر، قطع وابستگی اقتصاد به نفت را ضروری کرده است و باید در جهت متنوع کردن منابع مالی دولت تلاش کرد.
وی در ادامه تاکید کرد که میزان نفوذ کشورها اکنون بستگی به میزان برنامه ریزی آن ها برای آینده و آمادگی برای آن دارد و در این شرایط چاره ای جز سازگاری با تحولات جاری از طریق رشد اقتصاد و ارتقای نهادهای اقتصادی و رقابت نیست .
بوتفلیقه در ادامه گفت، جوانان از این تاریخ به بعد نباید به آینده خود از دریچه تغییر و تحول در قیمت نفت در بازارهای جهانی بنگرند ، باید از گذشته پند گرفت و در ساختار اقتصاد کشور بازنگری کرد.
رئیس جمهوری الجزایر در ادامه کشورش را طرفی اثر گذار در زمینه انرژی جهان دانست و در عین حال گفت، باید در صنایع پتروشیمی و همچنین انرژی خورشیدی سرمایه گذاری شود زیرا الجزایر ظرفیت بالایی در این دو بخش دارد.
بوتفلیقه در چارچوب فرصت های موجود در این کشور برای متنوع کردن اقتصاد خود افزود: باید به بخش کشاورزی نیز توجه بیشتری کرد زیرا این بخش علاوه بر اینکه در امنیت غذایی الجزایر موثر است، می تواند فرصت های شغلی زیادی ایجاد کند و از سوی دیگر می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.
وی در ادامه گفت، الجزایر ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری دارد و باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش تشویق کرد تا این بخش بیشتر توسعه یابد.
بوتفلیقه همچنین خواستار حمایت از تولید ملی شد و از دولت خواست در جهت تقویت آن و بالا بردن کیفیت محصولات ساخت داخل تلاش کند تا محصولات خارجی با قدرت به رقابت با محصولات خارجی بپردازد.
وی همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به فناوری های جدید تاکید کرد و گفت در دنیای دیجیتال انقلاب روی داده و الجزایر نیز باید با تحولات کنونی جهان همراهی کند.
عبدالعزیز بوتفلیقه در پایان با اشاره به ناآرامی ها در کشورهای همسایه و هزینه هایی که برای این کشور دارد ، گفت، همه باید هشیار و بیدار باشند تا این مشکلات در مرزها به کشور آسیب نزند .
درآمدهای نفتی الجزایر تا سال 2014میلادی بیش از 60 میلیارد دلار در سال بود اما با کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی ، درآمدهای نفتی الجزایر طی سه سال گذشته حدود 50درصد کاهش یافت و در سال 2017 که شرایط اندکی بهتر شد، درآمدهای نفتی این کشور به حدود 32 میلیارد دلار رسید.
نفت و گاز 95درصد صادرات الجزایر را تشکیل می دهد و بیش از 60درصد بودجه این کشور نیز از راه درآمدهای ناشی از این بخش تامین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد