انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نخستین نیروگاه خورشیدی در شهرصدرای شیراز به بهره برداری رسید

شیراز- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران مبنی بر تامین 20 درصد انرژی مصرفی سازمان های دولتی از انرژی های تجدید پذیر، نخستین نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک با توان
16. 20 کیلو وات در ساعت در این شهرک، طراحی، اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش دریافتی روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، خلیل حاجی پور افزود: این نیروگاه با استفاده از فناوری بومی و بهره گیری از جدیدترین فناوری روز دنیا، توانایی تزریق 20 کیلو وات انرژی تولید شده از منبع پاک و بی پایان خورشید به شبکه داخلی شرکت عمران صدرا را دارد و همچنین از قابلیت کاهش مصرف انرژی الکتریکی مورد نیاز ساختمان اداری نیز برخوردار است.
حاجی پور افزود: تولید انرژی خورشیدی 16/20کیلو وات ساعتی شرکت عمران صدرا موجب کاهش انتشار 88/14 تن دی اکسید کربن در سال می شود که این امر به لحاظ زیست محیطی بسیار ارزشمند است.
وی بیان کرد: افزون بر شهر صدرا که به عنوان یک شهر سبز و پاک امکان بهره برداری از این گونه انرژی ها را به صورت بالقوه دارد، شهر شیراز و مناطق وسیعی از استان فارس نیز از قابلیت های بسیار مناسبی برای بهره گیری از انرژی خورشیدی برخوردار هستند.
شهر جدید صدرا (شهرک صدرا) که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد