انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

اشتغال روستایی، راهی برای مقابله با تحریم ها است

استاندار یزد گفت: مسیری که اشتغال های کوچک بویژه در مناطق روستایی و عشایری پیش روی کشور قرار داده بهترین راه مقابله در برابر تحریم ها و جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا `محمود زمانی قمی` روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد گفت: احتمالا در ماههای آینده تحریم ها تشدید شود به همین دلیل باید برای آینده برنامه ای مدون داشته باشیم.
وی افزود: واحدهای تولیدی یزد به عنوان یک استان صنعتی و معدنی ، به واردات مواد و دستگاههایی برای گسترش فعالیتها نیاز دارند که همه اینها استخراج شده و در جلسه فوق العاده اقتصاد مقاومتی امشب بررسی خواهد شد.
رئیس کارگروه اشتغال استان یزد اضافه کرد: برخی از واردات این کارخانه ها نیازمند بازگشایی زودتر ال سی است که تقاضا داریم دولت هرچه زودتر تصمیم گیری و اقدام کند.
زمانی قمی در ادامه با تشریح ظرفیت های استان یزد اظهار کرد: این استان 19 خوشه صنعتی و صنفی دارد که باید اشتغال خرد و روستایی را با استفاده از آنها و نیز ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد تعریف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یزد بهشت انرژی خورشیدی کشور است و ظرفیت های بسیار بالایی در نساجی ، کاشی و سرامیک و فولاد دارد و همین عوامل موجب شده تا انتظار دولت و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری از این استان در ایجاد اشتغال روستایی بالا باشد.
استاندار یزد تأکید کرد : مدیریت ارشد دولت نیز با توجه به همین ظرفیت ها و همت بالای مردم استان معتقد است که باید یزد در حوزه اشتغال روستایی پیشتاز کشور باشد و ما نیز از این حق و حقوق و سهم استان دفاع خواهیم کرد.
زمانی قمی با اشاره به تخصیص 50 درصد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری به بانکها نیز گفت: اگر امروز این میزان تسهیلات به بانکهای استان اختصاص نیافته باشد کوتاهی شده و باید سریعتر پیگیری شود و نه تنها یک ریال از آن برگشت نخورد بلکه باید برای دریافت پادش 30درصدی هم تلاش جدی کرد.
در این جلسه محمدحسین ریاحی دبیر کارگروه اشتغال و مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم گزارشی درباره عملکرد کارگروه اشتغال ، دستگاهها و بانکهای استان در تصویب و جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان ارائه کرد.
در پایان این جلسه از خدمات محمد یارمند به عنوان مدیرکل امور روستایی استانداری یزد تجلیل و محمود زارع (ناطق) به عنوان مدیرکل جدید این بخش معرفی شد.
از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد 85 درصد در شهرها و 15 درصد در روستاها ساکن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد