انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

برنامه ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در هند


هند دارای چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است. هند هم اکنون روزانه حدود 3.6 میلیون بشکه نفت خام وارد می کند و بعد از آمریکا، چین و ژاپن چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است.
دولت هند اعلام کرد قصد دارد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را در این کشور راه اندازی کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، این بزرگترین نیروگاه تولید انرژی از نور خورشیدی در جهان قرار است در ایالت راجستان در شمال غرب هند ایجاد و راه اندازی شود.  این نیروگاه توانایی تولید چهار هزار مگاوات برق را خواهد داشت.

وزارت صنایع سنگین هند در بیانیه ای اعلام کرد کابینه این کشور آخرین بررسی ها برای ساخت و راه اندازی این نیروگاه تولید انرژی دوستدار محیط زیست در نزدیکی دریاچه سامبهار واقع در 75 کیلومتری شهر جایپور مرکز ایالت راجستان هند است.

در بیانیه وزارت صنایع سنگین هند آمده است: ظرفیت تولید انرژی این نیروگاه خورشیدی چهار هزار مگاوات است و برهمین اساس، بزرگترین نیروگاه خورشیدی تولید انرژی جهان خواهد بود.

این بیانیه اضافه می کند: در مرحله نخست از طرح ساخت و راه اندازی این نیروگاه انرژی دارای ظرفیت هزار مگاوات خواهد بود که در مدت سه سال اجرایی می شود.

وزارت صنایع سنگین هند اعلام کرده است که ساخت و راه اندازی چنین طرحی کشورهای دیگر جهان را به توسعه انرژی خورشیدی در سطح گسترده ای تشویق می کند.

هند دارای چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و دارای رشد اقتصادی حدود هشت درصدی است . هند هم اکنون روزانه حدود 3.6 میلیون بشکه نفت خام وارد می کند. این کشور بعد از آمریکا، چین و ژاپن چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام جهان است.