انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

اولین سیستم خورشیدی با باطری سدیمی در جهان

سدیم یکی از نزدیکترین فلزات به لیتیوم می‌باشد و خواص شیمیایی تقریبا مشابهی با لیتیوم دارد و به وفور در پوسته زمین یافت می‌شود؛ بنابراین باتری‌های سدیمی را می‌توان بعنوان جایگزین برای باتری‌های لیتیومی در نظر گرفت.
 
 

فرارو- شرکت بلوتی پاور "Bluetti Power Inc" در لاس‌وگاس، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان در زمینه تاسیسات انرژی خورشیدی مانند ژنراتور‌های خورشیدی، پنل‌های فتوولتائیک و لوازم جانبی مرتبط می‌باشد.این کمپانی، اکنون اولین ژنراتور خورشیدی یون سدیم را در جهان طراحی کرده است.

به گزارش فرارو، تغییرات آب و هوایی و افزایش گرمای کره زمین، سبب افزایش کربن در جهان شده است که سبب شده تا انسان ها بجای استفاده ازسیستم‌های انرژی معمولی از سیستم‌های تجدیدپذیر مانند باتری‌های شیمیایی و ماشین‌های باتری‌دار استفاده نمایند.
به همین منظور، جهان، از سوخت‌های فسیلی سنتی به سمت منابع انرژی پاک‌تر و بهتر مانند باتری‌های قابل شارژ لیتیوم یونی روی آورده است. از زمان تجاری سازی باتری‌های لیتیوم یونی توسط شرکت سونی در سال ۱۹۹۱، این باتری‌ها جایگاه خوبی در لوازم الکترونیکی، خودرو‌ها و حتی هوانوردی بدست آورده اند؛ بنابراین پیدا کردن منابع جایگزین برای ما ضروری می‌باشد.

شرکت بلوتی پاور (BLUETTI Power Inc)، برای مبارزه با این مشکل تصمیم گرفته بجای یون لیتیوم از یون سدیم برای ساخت باتری استفاده نماید. سدیم یکی از نزدیکترین فلزات به لیتیوم می‌باشد و خواص شیمیایی تقریبا مشابهی با لیتیوم دارد و به وفور در پوسته زمین یافت می‌شود؛ بنابراین باتری‌های سدیمی را می‌توان بعنوان جایگزین برای باتری‌های لیتیومی در نظر گرفت. پس از تحقیقات فراوان، شرکت بلوتی پاور اولین ژنراتور خورشیدی سدیمی با نامBluetti NA300 & B480 را در جهان تولید کرد.

 

اولین نیروگاه باتری سدیمی در جهان

 Bluetti  & B480 ، تقریبا تمام ویژگی‌های مدل قبلی خود EP500 Pro (باتری لیتیومی) را حفظ کرده است. ۴ شاخه ۲۰ آمپر و ۱ درگاه خروجی ۳۰ آمپر L14-30 که توسط اینورتر موج سینوسی خالص داخلی ۳۰۰۰ وات هدایت می‌شود.NA300  از ورودی خورشیدی ۲۴۰۰ واتی باورنکردنی EP500 Pro پیشی گرفته و به ۳۰۰۰ وات می‌رسد. همچنین به عنوان سریع‌ترین ژنراتور خورشیدی شارژر شناخته می‌شود، زیرا با استفاده از شارژ دوگانه AC+PV سریع ۶۰۰۰ واتی، تنها در ۳۰ دقیقه از ۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد