انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی های تجدید پذیر

میزان تولید برق از انرژی باد در چین بین سال های 2005 تا 2012 میلادی، 50 برابر شده است. همچنین میزان تولید برق از انرژی باد در چین در سال 2012 نسبت به سال 2011 میلادی 36 درصد افزایش یافته است.
جدیدترین گزارش ها نشان می دهد چین در میان کشورهای جهان بیشترین سرمایه گذاری را در بخش انرژی های تجدیدپذیر انجام می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، براساس گزارش کمیته آب و هوا استرالیا، چین این اقدامات را در راستای عمل به تعهدات بین المللی خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوا انجام می دهد.

بنابراین گزارش، چین توانسته است بیش از انتظارات و پیش بینی ها، تکیه خود را بر مصرف سوخت های فسیلی کاهش دهد. این کشور همچنین توانسته رشد تقاضا برای مصرف برق را به حدود نصف کاهش دهد.

در این گزارش آمده است: میانگین رشد مصرف سوخت های فسیلی در چین پس از سال ها افزایش، هم اکنون در حال کاهش است.

همچنین دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) در مسیر عملی کردن تعهدات بین المللی خود در زمینه تغییرات آب و هوا، حرکت می کنند. چین هم اکنون در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در راس کشورهای جهان قرار داد. این کشور گام های آرمانی را برای اضافه کردن منابع جدید انرژی های تجدیدپذیر در پیش گرفته است.

براساس آمارهای موجود، میزان تولید برق از انرژی باد در چین بین سال های 2005 تا 2012 میلادی، 50 برابر شده است. 

همچنین میزان تولید برق از انرژی باد در چین در سال 2012 نسبت به سال 2011 میلادی 36 درصد افزایش یافته است. در همین مدت تولید برق از انرژی خورشیدی نیز در چین 75 درصد افزایش یافته است.

پیش بینی می شود تولید برق خورشیدی در سال 2015 نیز به بیش از 21 هزار مگاوات برسد که سه برابر سال 2011 است.

در این گزارش همچنین آمده است چین در سال 2012 میلادی 65.1 میلیارد دلار در طرح های انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن (2011) نشان دهنده رشد 20 درصدی است.

این حجم از سرمایه گذاری، بیشترین، در سطح جهان است و حدود 30 درصد از کل سرمایه گذاری های سال گذشته کشورهای گروه 20 (20 کشور بزرگ صنعتی جهان ) را در انرژی های پاک تشکیل می دهد.

چین هم اکنون بعد از آمریکا، بالاترین مصرف کننده نفت خام جهان است.

ادامه مطلب ...

انرژی خواب


دانش و فناوری

چشم‌پوشی از خواب بعد از ظهر یعنی استرس

پژوهشگران اعتقاد دارند که خواب بعد از ظهر بخشی از ریتم بیولوژیک روزانه است. بدن به این استراحت نیاز دارد تا استرسی که در طول روز به آن وارد شده را دفع کند. اما امروز در بیشتر جوامع خواب هنگام روز تابو است.

ژن‌های ما کارکرد ساعت بدنمان را تعیین می‌کنند. در واقع دو بار خوابیدن، یکبار ظهر و یکبار شب، بخشی از ریتم طبیعی بدن بزرگ‌سالان است. در مجموع این تصور وجود دارد که دلیل گرایش به خوابیدن هنگام ظهر خوردن غذای سنگین است که در ما حس خستگی و خواب‌آلودگی ایجاد می‌کند.

گوران هایاک (Göran Hajak) پژوهشگر خواب و مدیر کلینیک روان‌پزشکی و روان‌درمانی در بامبرگ (جنوب آلمان) می‌گوید: «خوردن غذای مفصل تنها دلیل گرایش شدید به خواب بعد از ظهر نیست. حتی بدون خوردن ناهار نیز، احساس خستگی‌‌ظهر به سراغ ما می‌آید. افرادی که حدود ساعت ۷ صبح از خواب بیدار می‌شوند، معمولا حدود ساعت ۲ بعداز ظهر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند. البته خوردن ناهار باعث می‌شود که این احساس زودتر به سراغمان آید و شدیدتر باشد.»

مناسب‌ترین مدت زمان برای خواب بعد از ظهر

هایاک توصیه می‌کند که اگر وقت به اندازه کافی برای استراحتی کوتاه در بین روز وجود دارد، بایستی از این فرصت استفاده کرد. " چرت بعد از ظهر" برای رفع خستگی کار روزانه و تجدید نیرو بسیار مفید است. نکته مهم در مورد برنامه‌ریزی برای خواب بعد از ظهر این است که نباید طولانی‌تر از ۲۰ دقیقه باشد تا فرد وارد مرحله عمیق خواب نشود. زیرا در این صورت بیدار شدن و از سر گرفتن فعالیت و کار روزانه سخت‌تر خواهد شد.

ادامه مطلب ...

اسلحه لیزری چگونه کار می کند؟


بنا به اعلام پنتاگون سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت های جنگنده و نیز موشک های بالستیک به سطح های جدیدی از توانمندی های تکنولوژیک نیز ارتقا یابد.
عصر ایران - به تازگی رسانه های آمریکایی از برنامه ارتش این کشور برای استفاده از اسلحه جدیدی خبر داده اند که به وسیله اشعه لیزر کار می کند. قرار است این سلاح جدید از سال آینده میلادی (2014) به طور رسمی در نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد.

از این توپخانه لیزری می توان برای هدف گیری و نابودی قایق ها و شناورهای تندرو و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد.

همچنین از این اسلحه می توان در کاربردهای زیر نیز استفاده کرد:

1- گلوله های مرئی هشدار دهنده
2- ثابت کردن اشعه لیزری بر روی هدف متحرک برای کمک به هدف گیری صحیح موشک های حرارتی
3- از کارانداختن سامانه های دید در موشک ها یا هواپیماهای بدون سرنشین دشمن برای خنثی سازی کارآمدی آنها
4- نابودی هدف (شناورهای کوچک و هواپیماهای بدون سرنشین) از طریق هدف گیری با اشعه لیزر.

درباره هدف گیری شناورهای تندرو گفته می شود که اشعه های توپخانه لیزری می تواند شناور هدف را دنبال کند و شناورها نمی توانند با استفاده از تغییر موقعیت خود از گلوله های لیزری فرار کنند.

هر گلوله لیزری این سلاح جدید تنها یک دلار هزینه خواهد داشت و این در حالی است که برای هدف گیری و نابودی شناورها و هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به شلیک موشک هایی با هزینه های بالاست.
بنابراین گزارش، هر شلیک این سلاح، کمتر از یک دلار هزینه دارد. این سلاح همچنین تا زمانی که به برق متصل است می تواند شلیک کند و با مسئله پایان مهمات روبه رو نیست.

بنا به اعلام پنتاگون سامانه جدید لیزری قرار است با هدف توسعه کاربرد علیه جت های جنگنده و نیز موشک های بالستیک به سطح های جدیدی از توانمندی های تکنولوژیک نیز ارتقا یابد.

مقامات پنتاگون می گویند تولید نمونه اولیه این سلاح لیزری تنها 32 میلیون دلار هزینه در برداشته است.
با این حال کارشناسان نظامی معتقدند این سلاح لیزری محدودیت هایی نیز دارد، از جمله اینکه در هوای توفانی و گردو غبار شعاع دید این سلاح کاهش می یابد.

ادامه مطلب ...