انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

«۴۰۰ گیگ» از ظرفیت بین‌المللی اینترنت ایران پس از تهاجم روسیه به اوکراین قطع شد

یک مقام وزارت ارتباطات ایران گفته است که پس از تهاجم روسیه به اوکراین، «۴۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌المللی» که از طرف شرکت روس‌تلکام و از طریق مسیر اوکراین به ایران وارد می‌شد، قطع شده است.

به گفته مهدی سالم، مشاور وزیر ارتباطات ایران، «وصل شدن» این ظرفیت «زمان زیادی لازم دارد» و دولت ایران «در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین‌المللی است».

روز ۱۳ اسفند نیز ارتباطات اینترنتی تعداد زیادی از شهروندان در تهران و کرج قطع شد و مقام‌های وزارت ارتباطات علت آن را وقوع «آتش‌سوزی در یک مرکز داده‌‌های اینترنت در تهران» عنوان کردند.

در ماه‌های اخیر شهروندان ایرانی بارها از کُند شدن سرعت اینترنت و اختلال در آن بسیار گلایه کرده‌اند. آنها همچنین نگران تصویب طرح موسوم به «صیانت از اینترنت» در مجلس هستند.

منتقدان می‌گویند هدف از تصویب این طرح، اعمال محدودیت‌های شدید اینترنتی به ویژه در زمینه دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است.

روز یک‌شنبه غلامرضا نوری‌قزلجه، عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت طرفداران محدودیت اینترنت موسوم به طرح صیانت «اصلاً از این موضوع که می‌گویند» ایران با این کار، کره شمالی می‌شود «ناراحت هم نمی‌شوند و می‌گویند چه اشکالی دارد.»

«خانه آزادی» (فریدم هاوس) اواخر شهریور در گزارشی مربوط به سال ۲۰۲۱، شاخص آزادی اینترنت در کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده است که در آن رتبه ۱۰۰ بهترین شرایط به‌ شمار می‌آید.

در این گزارش، رتبه ایران ۱۶ از ۱۰۰ اعلام شده است که با این حساب ایران یکی از بدترین کشورها با کمترین آزادی اینترنت، حتی پایین‌تر از کشورهایی همچون بلاروس، ازبکستان و پاکستان، رده‌بندی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد