انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی برای ۱۸ سال آینده!

دانشمندان یک دانشگاه سوئدی سیستم انرژی ایجاد کردند که امکان جذب و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی را تا ۱۸ سال فراهم کرده و در صورت نیاز آن را به عنوان گرما آزاد می‌کند.

ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی برای ۱۸ سال آینده!

 

دانشمندان یک دانشگاه سوئدی سیستم انرژی ایجاد کردند که امکان جذب و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی را تا ۱۸ سال فراهم کرده و در صورت نیاز آن را به عنوان گرما آزاد می‌کند.

آخرین گزارش هیئت بین‌دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) بیان می‌کند که ما باید روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهیم و از سوخت‌های فسیلی خیلی سریع‌تر دور شویم تا آینده آب و هوایی ایمن را تضمین کنیم. مراکز تحقیقاتی گوناگون به پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه بهره‌برداری و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی دست یافته‌اند.

آن طور که یورونیوز گزارش داده، به لطف یک پیشرفت علمی جدید، وسایل الکترونیکی که از منبع خورشیدی استفاده می‌کنند بسیار گسترش یافته‌اند. در سال ۲۰۱۷، دانشمندان یک دانشگاه سوئدی سیستم انرژی ایجاد کردند که امکان جذب و ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی را تا ۱۸ سال فراهم کرده و در صورت نیاز آن را به عنوان گرما آزاد می‌کند.

 

اکنون محققان موفق شده‌اند با اتصال این سیستم به یک ژنراتور ترموالکتریک، الکتریسیته تولید کنند. اگرچه این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اما مطالعه و تحقیق روی مفاهیم در دانشگاه فناوری چالمرز در گوتنبرگ می‌تواند راه را برای بهره‌گیری از وسایل الکترونیکی هموار کند که از انرژی خورشیدی ذخیره شده در خود استفاده می‌کنند.

 

رئیس پژوهش و استاد گروه شیمی و مهندسی شیمی در چالمرز توضیح می‌دهد: «این یک روش کاملاً جدید برای تولید برق از انرژی خورشیدی است. این بدان معناست که ما می‌توانیم از انرژی خورشیدی برای تولید برق صرف‌نظر از آب و هوا، زمان روز، فصل یا موقعیت جغرافیایی استفاده کنیم.» او می‌افزاید: «از این کار بسیار هیجان زده هستم. ما امیدواریم با توسعه این فناوری در آینده جایگاه آن را در میان سیستم‌های تامین انرژی تثبیت کنیم.»

 

چگونه می‌توان انرژی خورشیدی را ذخیره کرد؟

انرژی خورشیدی یک منبع تجدیدپذیر و متغیر است زیرا فقط زمانی کار می‌کند که خورشید بتابد و این موضوع یک نقص محسوب می‌شود. در این سال‌ها پنل‌های خورشیدی گوناگونی توسعه یافتند مانند پنل ساخته شده از ضایعات محصولات کشاورزی که نور UV را حتی در روزهای ابری جذب می‌کنند و پنل‌های خورشیدی شبانه که حتی پس از غروب خورشید نیز کار می‌کنند.

 

در این زمینه ذخیره طولانی مدت انرژی موضوع دیگری است که توجه محققان را به خود جلب کرده است. محققان چالمرز در سال ۲۰۱۷ سیستم ذخیره انرژی خورشیدی با عنوان “MOST” را توسعه دادند که به سیستم‌های ذخیره انرژی حرارتی خورشیدی مولکولی نیز معروف هستند.

این فناوری بر اساس یک مولکول طراحی شده از کربن، هیدروژن و نیتروژن است که در تماس با نور خورشید شکل خود را تغییر می‌دهد و به مولکولی که از اتم‌های مشابه که به روشی متفاوت در کنار هم قرار گرفته‌اند تبدیل می‌شود. سپس این ایزومر را می‌توان به صورت مایع درآورد و برای استفاده بعدی در صورت نیاز ذخیره کرد.

 

در طول سال‌ها، محققان سیستم را به حدی اصلاح کردند که اکنون می‌تواند انرژی را برای ۱۸ سال باورنکردنی ذخیره کند.

 

تراشه‌ای که انرژی خورشیدی را به برق تبدیل می‌کند!

محققان سوئدی مولکول منحصر به فرد خود که حاوی انرژی خورشیدی بود را برای همکاران دانشگاه شانگهای جیائو تونگ ارسال کردند. در آنجا انرژی آزاد شد و با استفاده از ژنراتوری که آنها ساخته بودند به الکتریسیته تبدیل شد.

موت پولسن می‌گوید: «همراه با گروه‌های تحقیقاتی مختلفی که در پروژه گنجانده شده‌اند، در حال کار برای ساده‌سازی سیستم هستیم. مقدار برق یا گرمایی که می‌تواند استخراج کند باید افزایش یابد.» او می‌افزاید که اگرچه این سیستم بر اساس مواد ساده است، اما تا زمان تولید آن و قبل از راه اندازی گسترده تر باید مقرون به صرفه شود.

این دستگاه به طور بالقوه می‌تواند جایگزین باتری‌ها و سلول‌های خورشیدی شود و نحوه استفاده ما از انرژی فراوان خورشید را ب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد