انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

بورس ارز

 عوامل 4گانه ناکامی بورس ارز / راه‌اندازی پس از تک‌نرخی شدن ارز 

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به چهار عامل کمبود منابع برای تامین تقاضای ارز، موانع نقل و انتقال، وجود انحصار ارزی و عدم یکسان‌سازی نرخ گفت: با توجه به این عوامل، شرایط برای راه اندازی بورس ارز فراهم نیست.

عوامل 4گانه ناکامی بورس ارز / راه‌اندازی پس از تک‌نرخی شدن ارز
  • تاریخ ثبت: 24 مرداد 1391 ساعت 17:16
  • کد خبر: 6523
  • تعداد بازدید: 3123 مرتبه
  • منبع خبر: فارس

سیدبهاءالدین، در خصوص راه‌اندازی بورس ارز اظهار داشت: بورس ارز در شرایطی باید راه‌اندازی شود که اقتصاد کشور دارای ثبات اقتصادی باشد و مشکلی در عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد.

وی افزود: در کنار این عوامل، منابع کافی برای تأمین تقاضای ارز وجود داشته باشد و کمبود منابع ارزی از خارج از کشور قابل تأمین باشد و نقل و انتقال ارزی در خارج از کشور با مشکل مواجه نباشد و بازیگران بازار ارز انحصاری نباشند، زیرا بخش عمده‌ای از ارزها از طریق شرکت‌های دولتی دریافت می‌شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در بورس ارز، متقاضیان نباید بتوانند به تنهایی بر قیمت‌ها تأثیر بگذارند که با توجه به بررسی شرایط فعلی، ما شرایط راه‌اندازی بورس ارز را نداریم و باز هم قیمت‌ها دستوری تعیین می‌شوند.

وی در خصوص شرایط بازار بورس گفت: بازار بورس محل عرضه و تقاضایی است به گونه‌ای که متقاضیان و عرضه‌کنندگان امکان تعیین قیمت نداشته باشند که هم‌اکنون این چنین شرایطی فراهم نیست.

حسینی هاشمی گفت: محدودیت‌هایی هم برای متقاضیان ایجاد می‌کنند که با این شرایط معنای بورس مخدوش خواهد شد.

به گفته وی، هم‌اکنون زمان مناسبی برای راه‌اندازی بورس ارز نیست.

ادامه مطلب ...

اجلاس سران کشورهای اسلامی


این اجلاس ها زمانی موثر است که سران کشور های اسلامی .عامل اجرای سیاستهای تغرقه افکنانه اسرائیل .و غرب به رهبری آمریکا نشوند. و جواب ملتهای خود را که به زبان ساده و با تظاهرات آرام و منطقی. میگویند. ما آزادی بیان و اندیشه و اسلام محمدی را میخواهیم.! با گلوله جواب ندهند.!! زیرا آنها دائم دنبال در گیر کردن گروه های اسلامی. با یکدیگر هستند. و این سیاست کلی آنهاست. که اسلام واحد را به شعب و فرقه های من درآوردی تجزیه کنند. تا از قدرت عظیم اسلام در امان باشند.


اما متاسفانه در سالهای اخیر. هرچه ملتهای مسلمان در جهت اتفاق و همدلی و اتحاد . و دوری از تفرقه و فرقه گرائی. گام برمی دارند. بر عکس حکومتهای بظاهر اسلامی دست در دست اسرائیل و غرب .ملتهای خود را سرکوب و میکشند. و انقلابهای اسلامی را که برای از بین بردن تفرقه و شیعه شیعه شدن دین اسلام. به پا خاسته را سرکوب میکنند.


که اگر همه حول محور اسلام و قران و یکتا پرستی. جمع شوند احتیاجی به خرید این همه اسلحه از غربی ها(دشمن) را ندارند.! که روی سر برادران مسلمان خود بریزند.


بلکه بالعکس. با اتحاد شیعه و سنی و دیگر فرق. میتوان جبهه مقاومت واحد. مانند صدر اسلام. از عظمت و عزت اسلام دفاع کرد. و بازیچه تحریمها و جنگهای کشورهای مسلمان نشد.! نمونه های بارز آن :افغانستان .ایران . عراق.بحرین.سوریه.پاکستان.فلسطین.مصر.یمن.و.....میانمار  و...غیره را میتوان نام برد.


کنفرانس سران کشور های اسلامی. باید فلسفه حج را برای اتحاد مد نظر قرار داده . و فقط به ریسمان الهی که همانا قران و توحید است.محور همدلی قرار داده . و از اختلاف که خواست امریکا و غرب است. به شدت پرهیز کنند. و تجارت و همکاری در همه زمینه ها را بین کشور های اسلامی توسعه دهند. و انتخاب حاکمان را به عهده ملتها با شورا قرار دهند. و اگر میخواهند کمک کنند. هیئت هائی بی طرف به این رفراندم ها اعزام کنند. تا بر انتخابات سالم . نظارت کنند. و اجازه ندهند کشور های غیر اسلامی. برایشان ناظر و یا میانجی .یا گروه صلح بفرستند. تا زیرکانه در امورتان دخالت و شرارت کنند.


به امید عزت و سربلندی اسلام و امت یکپارجه اسلامی

ادامه مطلب ...

چرا اهل گفت‌وگو نیستیم؟

به بن رسیدن سیاست، همه اجزای آن از جمله تحزب را هم بی‌اثر می‌کند. فراتر از آن در سیاست بین‌الملل نیز هرگونه بده‌بستان مبتنی بر گفت‌وگو و چانه‌زنی، باج دادن تلقی و مذاکره به معنای سنتی‌اش از اعتبار ساقط می‌شود، در این جامعه‌ مذاکره موفق، مذاکره‌ای است که از حیث دست‌آورد‌ها، پیروزی 18 بر صفر(!) بر حریف حاصل شود و غیر از آن ممکن است خیانت و سازش تلقی شود.
عصرایران ؛ عباس رضایی ثمرین - به تعداد درگیری‌های لفظی و فیزیکی که در اطرافتان اتفاق می‌افتد توجه کنید، فحش‌ و فضیحت‌هایی که هر روز در کنار گوش‌تان مثل نقل‌ونبات رد و بدل می‌شود را از نظر بگذرانید، به دفعاتی که خودتان در طول روز از حرفهای دیگران برافروخته شده و بد‌ و بیراه نثار آنها کرده اید دقت کنید.
اگر اهل استفاده از اتوبوس و تاکسی هستید، مشاجرات لفظی و فیزیکی رقّت‌انگیز آنجا را مرور کنید، جر و بحث‌های درون‌ خانوادگی خود را ببینید و دعواهای زن‌ و شوهری در میان نزدیکانتان را به خاطر بیاورید، لحن هتاکانه برخی نشریات و محصولات فرهنگی(!)،مجادلات قلمی مشمئز‌کننده برخی از اهالی فرهنگ و هنر، صفات و جملاتی که برخی مسئولان در مجادلات سیاسی نثار یکدیگر می‌کنند و خیلی چیزهای دیگر که گفتنش به مثنوی هفتاد من ختم می‌شود را هم مورد مداقه قرار دهید و خوب فکر کنید. 

بی‌مقدمه و بی‌رودربایستی،« اهل گفت‌و‌گو نیستیم » و مادامی که اینچنی هستیم، آرزوی روزهای بهتر در کشورمان، به سرابی دست‌نیافتنی می‌ماند. ادامه مطلب ...

خام‌فروشی نفت ,...

تا زمانیکه منابع و معادن و نفت و گاز این کشور بشکل خام و ارزان به کشور های دیگر صادر میشود. و ارز چند نرخی . که خود عامل فساد. و رانت خواری عده ای دست اندر کار است. وارد کشور میشود. همین گرفتاری های بیکاری .تورم.رکود اقتصادی. و غیره گریبان مردم را گرفته است. مگر اینکه از خام فروشی دست برداریم. و مانند کشور های پیشرفته فراورده با ارزش افزوده بالا تولید و صادر کنیم.!/


محمود احمدی‌نژاد:
خام‌فروشی را متوقف می‌کنیم

دنیای اقتصاد - رییس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران تحریم نفت ایران از سوی برخی کشورها را نشانه «پررویی» آنها خواند و گفت: باید به این سمت برویم که دیگر نفت خام صادر نکنیم. محمود احمدی نژاد با اشاره به ضرورت افزایش سرعت پالایش و تولید محصولات پتروشیمی، خواستار افزایش صادرات این فرآورده‌ها شد و اضافه کرد: در واقع روند ملی شدن صنعت نفت هنوز تکمیل نشده و نفت زمانی ملی می‌شود که صفر تا 100 درصد منافع آن در اختیار کشور باشد.

رییس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه تندگویان خواستار شد
صادرات پتروشیمی به‌جای صادرات نفت خام

دنیای اقتصاد- مراسم بهره‌برداری از واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان بهانه‌ای بود تا محمود احمدی‌نژاد به رسم چند ساله خود تاکید کند که صنعت نفت به طور کامل ملی نشده و زمانی این اتفاق می‌افتد که صفر تا 100 سرمایه‌گذاری صنعت نفت به جیب ملت برود.
رییس‌جمهور در عین حال تاکید کرد که باید به این سمت برویم که دیگر نفت خام صادر نکنیم. رییس‌جمهور البته جزئیات این برنامه را تشریح نکرد، اما اضافه کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت و یک میلیون بشکه به ظرفیت پالایش آن اضافه ‌شود.
تاکید بر جلوگیری از خام فروشی نفت را در چند روز اخیر مقام معظم رهبری مطرح کردند. البته ایشان در اسفندماه سال گذشته هم بار دیگر این موضوع را مورد اشاره قرار داده بودند. ایشان در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت تاکید کرده بودند: «لازم است به گونه‌ای عمل کنیم که در هر موقعیت، هر گونه تصمیم گیری درباره میزان تولید و فروش نفت، به دست خودمان و براساس منافع خودمان انجام شود.»
اما چند روز قبل مقام معظم رهبری در جمع مسوولان شرکت‌های دانش بنیان بار دیگر این موضوع را مورد اشاره قرار دادند و تولید ثروت از طریق منابع تمام شدنی همچون نفت را خود فریبی خواندند و افزودند: «خام‌فروشی دامی است که میراث سال‌های متمادی قبل از انقلاب است و متاسفانه کشور گرفتار آن شده است و باید تلاش شود که ملت ایران از این تله نجات پیدا کند.»
ایشان همچنین رسیدن به باور و موقعیت بستن اختیاری در چاه‌های نفت و توقف خام فروشی مواد خام و معدنی را بسیار مهم ارزیابی کردند.
حالا بعد از این بیانات مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور هم به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور از این نکته سخن گفته و تاکید کرده که باید به سمت توقف خام فروشی نفت برویم. احمدی‌نژاد البته پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کرده بود که یک نمونه آن به خرداد سال‌جاری و مراسم بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی در ماهشهر باز می‌گردد. او در این مراسم هم تاکید کرد که «باید پرهیز از خام فروشی و توسعه صنایع پایین دستی برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، مورد توجه قرار گیرد.» او همچنین گفته بود که صادرات فرآورده‌ها باید جایگزین خام فروشی شود. این اشاره‌ها و توصیه‌ها بعد از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا از 11 تیرماه خرید نفت از ایران را تحریم کرد و فشارهای آمریکا بر سیستم بانکی ایران نیز باعث خروج برخی کشورهای آسیایی از فهرست خریداران نفت ایران شد. هر چند برخی کشورها از دامنه تحریم‌های آمریکا مستثنی شده‌اند.
قیمت واقعی نفت بسیار بالاتر از این قیمت‌های کنونی است
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود‌احمدی‌نژاد، اما در مراسم دیروز با اشاره به اینکه صنعت نفت ما همچنان با ملی شدن فاصله دارد و من نیز بر این نکته تاکید کرده بودم، گفت: مدعیان دیروز و امروز به گونه‌ای حلقه‌ها را بستند که بیشتر منافع حاصل از نفت در جیب آنها بود و شامل تولید نفت، اکتشاف، مهندسی و سرمایه‌گذاری می‌شد.
وی افزود: بعد هم که نفت تولید می‌شد، باز هم تعیین قیمت نفت به دست آنها بود و تمام دنیا می‌دانست که تعیین قیمت نفت کاملا سیاسی است و قیمت اقتصادی نیست. اگر بنا باشد قیمت نفت در مقابل سایر کالاها قیمت واقعی خود را داشته باشد بسیار بالاتر از این قیمت‌های کنونی است.رییس‌جمهور ادامه داد: البته آنها نیز با خبرسازی قیمت را جابه‌جا می‌کنند، قیمت‌ها به شدت پایین نگه داشته می‌شود تا با بستن مالیات‌های سنگین و فروختن دوباره نفت بیشترین استفاده در اختیار خود آنها باشد.وی افزود: در خصوص تولید و مهندسی و پالایش و پخش نیز همین روند است، آنها نفت را به قیمت کمتر می‌خرند و به قیمت بیشتر می‌فروشند. رییس‌جمهور با بیان این مطلب که نفت ملی شد، اما روند ملی شدن تکمیل نشده و زمانی نفت ملی می‌شود که صفر تا 100 درصد منافع نفت در اختیار کشور باشد، اظهار کرد: به فضل الهی امروز مجموعه صنعت نفت با یک عزم الهی به سمت تکمیل این حلقه‌ها حرکت می‌‌کند.
تحریم نفت ایران پررویی است
احمدی‌نژاد با بیان این مطلب که همچنان از نفت به عنوان حربه‌ای علیه تولید‌کننده نفت استفاده می‌کنند، اظهار کرد: کسانی که به نفت نیاز دارند و برای تامین مایحتاج خود آن را خریداری می‌کنند از آن به عنوان حربه سیاسی استفاده می‌کنند و این واقعا پررویی می‌خواهد. رییس‌جمهور با اشاره به این مطلب که باید به نقطه‌ای برسیم تا همه منافع نفت به جیب ملت ایران برود، تاکید کرد: باید به این سمت برویم که دیگر نفت خام صادر نکنیم و تا پایان برنامه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت و یک میلیون بشکه به ظرفیت پالایش نفت اضافه ‌شود.
باید سرعت پالایش و پتروشیمی از تولید نفت جلو بزند
احمدی‌نژاد گفت: باید سرعت پالایش و پتروشیمی از تولید نفت جلو بزند. در گذشته آنها تمام تجهیزات را به ما می‌فروختند و پول آن را نیز به ما وام می‌دادند و بعد با سود بالایی از ما پس می‌گرفتند. وی تصریح کرد:‌ خوشبختانه امروز 70 درصد تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود و ان‌شاءالله می‌توانیم آن را تا حد 90 درصد برسانیم و شرط اصلی آن این است که ما باید بتوانیم و توانستن را عملی کنیم. آن چیزی که به غربی‌ها گران می‌آید توانستن است و ما باید از این رویه پشتیبانی کنیم.
رییس‌جمهور با اشاره به بحث تحریم سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران از سوی کشورهای غربی در جریان برنامه هسته‌ای ایران ادامه داد: آنها سودی نزدیک به 14 تا 15 درصد از ما می‌گرفتند، در حالی که در مبادلات بین‌المللی سودها در حد 2 تا 3 درصد است. احمدی‌نژاد گفت:‌خوشبختانه با تکمیل شدن این حلقه‌ها که اولین قسمت آن تکمیل و ساخت این پالایشگاه با توان صددرصد داخلی بوده است، بقیه صنایع نیز به سمت ملی شدن حرکت کنند.
روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت دو برابر شده است
رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت گفت: از روزی که سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از سوی غربی‌ها تحریم شد تا امروز روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت دو برابر شده است. احمدی‌نژاد گفت: هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است. دنیا هم مشتاق سرمایه‌گذاری است. البته اگر آنها این کار را نکنند ما برای آنها نامه فدایت شوم، نخواهیم فرستاد.
با صادرات گوگرد همه هزینه‌ها را جبران می‌کنیم
احمدی‌نژاد گفت:‌ من به صراحت می‌گویم که ما سیستم اقتصادی‌ای را که بر دنیا حاکم است قبول نداریم، آخر آن به انفجار ختم می‌شود چرا‌که اغلب کشورهای پیشرفته میلیارد‌ها دلار بدهی دارند. وی با اشاره به تلاش دانشمندان ایرانی برای جدا کردن گوگرد از منابع نفتی، گفت: حالا ما می‌توانیم گوگرد جدا شده را صادر کنیم. ما با همین صادرات می‌توانیم همه هزینه‌ها را جبران کنیم و تمام آن به جیب ملت ایران می‌رود. رییس‌جمهور تصریح کرد:‌ امروز ایرانی‌ها می‌توانند در تمام بخش‌های صنعت نفت پروژه‌ها را اجرا کنند.رییس‌جمهور ادامه داد: حدود 80 پروژه در بحث طرح مهر ماندگار مربوط به نفت است و ان‌شاءالله شاهد باشیم تمام پروژه‌ها به پایان برسد. تنها با راه‌اندازی 4 فاز پارس جنوبی 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز اضافه می‌شود و سالانه 20 میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود. این پروژه‌ها یکباره کشور را جلو می‌برد و امیدوارم صنعت نفت در اجرای چنین پروژه‌هایی در این حوزه پیشگام باشد.
بعضی‌ها می‌خواهند ما را به 50 سال پیش بازگردانند
وی در ادامه سخنان خود خطاب به دشمنان ملت ایران و کشورهای غربی گفت: این وضع عوض خواهد شد و حتی با لشگرکشی نیز قابل حفظ شدن نیست. عمر و اندیشه استکباری اعم از نو و کهنه تمام شده است. 4 تا 5 سال دیگر این بساط کاملا زیر و رو می‌شود و صهیونیست‌ها خواهند رفت. احمدی‌نژاد گفت: این ملت هیچ‌گاه غارنشین نبوده و همواره با تمدن بوده است، بهتر است کمی تاریخ بخوانید و با ملت ایران درست رفتار کنید. این ملت اگر به حرکت در بیاید تمام شما را جارو می‌کند نه با سلاح، بلکه با فرهنگ؛ چرا که سلاح مال امثال شماست. رییس‌جمهور ادامه داد: این راه روشن ملت ایران است و کشوری با منابع بسیار غنی است. البته بعضی‌ها هم دور و بر ما هستند که می‌خواهند ما را به 50 سال قبل برگردانند، اما نگاه ما به آینده است و دشمن را به حساب نمی‌آوریم.
خام‌فروشی نفت خیانت به کشور است
در همین حال رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، ارسلان فتحی پور نیز در گفت‌وگو با «مهر» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های اخیر نفتی را توقف خام فروشی عنوان کردند.
وی خام فروشی مواد خام را خیانت به کشور عنوان کرد و افزود: باید با فراهم کردن شرایط مناسب، مواد خام به ویژه مواد خام نفتی را در صنایع بالادستی و پایین‌دستی در کشور به کار گرفت. وی تصریح کرد: باید سازوکاری فراهم شود که به جای صادرات نفت خام محصولات فرآوری شده نفتی به کشورهای دیگر صادر شود تا با ارزش افزوده این محصولات بتوانیم ارزآوری بیشتری به کشور داشته باشیم.

افتتاح واحد بنزین‌سازی پالایشگاه تندگویان
واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران، با هدف تولید روزانه 8/2 میلیون لیتر بنزین با کیفیت، احداث شده که دارای دومین واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌های سبک (ایزومریزاسیون) پس از پالایشگاه اراک است. واحد ایزومریزاسیون طرح بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان دارای سیستم غربال جاذب‌های مولکولی است که از طریق آن واحد ایزومریزاسیون، بنزین‌های دارای اکتان پایین را جدا کرده و به خط اول واحد باز می‌گرداند و از این طریق عدد اکتان بنزین به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه نیز شامل واحدهای گوگردزدایی از گازوئیل، استحصال گوگرد و همچنین واحد سولفور ریکاوری است. با راه‌اندازی واحد گوگردزدایی از گازوئیل با ظرفیت 53 هزار بشکه در روز، گازوئیل با PPM کمتر از 10 تولید می‌شود. همچنین تولید فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 5 از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه به شمار می‌آید. برای احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع 650 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
ادامه مطلب ...

گذری بر نهج البلاغه حضرت علی

توحید و نیایش حضرت علی(خطبه 91)

خدایا ! تویی سزاوار ستایش های نیکو و بسیار و بی شمار تو را ستودن.اگر تورا آرزو کنند.پس بهترین آرزوئی. و اگر به تو امید بندند بهترین امیدی.

خدایا در های نعمت بر من گشودی که زبان به مدح غیر تو نگشایم. و براین نعمت ها غیر از تو را ستایش نکنم. و زبان را در مدح نومید کنندگان. و آنان که مورد اعتماد نیستند.باز نکنم.

خداوندا ! هر ثنا گوئی که از سوی ستایش شده پاداشی دارد. به تو امید بستم.که مرا به سوی ذخائر رحمت و گنج های آمرزش آشنا کنی. خدایا ! این بنده توست که تو را یگانه می خواند. و توحید و یگانگی تو را سزاست.و جز تو کسی را سزاوار این ستایش ها نمیداند. خدایا ! مرا به درگاه تو نیازی است. که جز فضل تو جبران نکند. وآن نیازمندی را جز عطا و بخشش تو به توانگری مبدل نگرداند .پس در این مقام از ما راضی باش. و دست نیاز ما را از دامن غیر خود کوتاه گردان. که تو بر هر چیز توانائی.


خطبه 92(امتناع از خلافت)

مرا وا گذارید و دیگری را بدست آرید. زیرا ما به استقبال حوادث و اموری  میرویم . که رنگارنگ و فتنه آمیز است. و چهره های گوناگون دارد. و دلها بر این بیعت ثابت و عقلها بر این پیمان استوار نمی ماند. چهره افق حقیقت را ابر های تیره فساد گرفت. و راه مستقیم حق ناشناخته ماند. آگاه باشید اگر دعوت شما را بپذیرم. بر اساس آنچه که میدانم با شما رفتار میکنم. و به گفتار این و آن و سرزنش سرزنش کنندگان. گوش فرا نمی دهم. اگر مرا رها کنید.چون یکی از شما هستم. که شاید شنواتر و مطیع تراز شما نسبت به حکومت باشم.

در حالیکه من وزیر و مشاورتان باشم بهتر است که خلیفه و رهبر شما گردم.

ادامه مطلب ...