انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

دستاورد فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رو نمایی شد

دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی برای نخستین بار در کشور دستاورد پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی در افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رونمایی شد.

دستاورد فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رو نمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، دستگاه نظارت و اعلام حریق خورشیدی که توسط دکتر نیما نادری، عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ساخته شده، به وسیله ادوات دقیق، حساس و با کارایی بالا، آشکار سازی حریق با سرعت بسیار بالا و به روش اپتیکی امکان پذیر می‌شود، به طوری که می‌تواند در همان ثانیه‌های ابتدایی و با صرف هزینه‌های جزئی از آتش سوزی‌های وسیع جلوگیری کند.

نصب و راه اندازی این فناوری نیازی به برق ندارد و این دستگاه با استفاده از انرژی خورشیدی جهت شناسایی و تعقیب شعله آتش می تواند به منظور اطفاء به موقع حریق در جنگل‌ها و مراتع مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگاه به وسیله سنسورهای تعبیه شده می‌تواند به محض مشاهده شعله آتش فرمان راه اندازی هشدار و فعال سازی دوربین مدار بسته را صادر و با جابجا شدن شعله مکان آن را تعقیب کند، ناحیه آشکار سازی حسگر موجود در این دستگاه طوری انتخاب شده است که توانایی تشخیص سریع شعله را از سایر منابع نوری دارد.

 این دستگاه می‌تواند محرک های مختلف را بر حسب نیاز شناسایی کند، به طور مثال در احتراق‌های ناشی از گاز‌های مختلف که سبب انتشار نور با طول موج متفاوتی می شود بسیار کاربردی است. استفاده از این دستگاه در مراتع و جنگل‌ها که به برق شهری متصل نیستند می‌تواند بسیار کاربردی باشد و از راه دور آتش سوزی را گزارش کند.

دستگاه اعلام حریق خورشیدی  برای نخستین بار در کشور توسط پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی طراحی و اجرا شده است که امروز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور  توسط معاون رئیس جمهور و وزیر علوم رو نمایی شد.‌

 در این نمایشگاه که با حضور ۱۹ دانشگاه، ۱۷ پژوهشگاه و ۳۲ پارک علم و فناوری برگزار شد  از ۴۱ دستاورد دانشگاه‌ها، پژوهشگاهها و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور رونمایی شد. غرفه پژوهشگاه مواد و انرژی با ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود در سالن ۶ غرفه ۹ از امروز ۲۳  تا ۲۶ آذرماه جاری آماده بازدید علاقمندان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد