انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

رکورد بهره وری سلول‌های خورشیدی شکسته شد

رکورد بهره وری سلول‌های خورشیدی شکسته شد

محققان موفق به طراحی دو سلول خورشیدی جدید شده اند که رکورد بهره وری را شکسته اند و از آنها برای تبدیل ۵۰ درصد از انرژی دریافتی خورشید به الکتریسیته استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بهره وری سلول‌های خورشیدی متعارف که برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته به کار می‌روند، معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. اما محققان آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در کلرادوی آمریکا دو سلول خورشیدی ساخته‌اند که دارای بهره وری ۴۷.۱ درصدی هستند.

این سلول‌ها رکورد بهره وری در جهان را شکسته‌اند و محققان می‌گویند در آینده می‌توان این رقم را باز هم افزایش داد. سلول یادشده دارای شش لایه برای جذب انرژی خورشید است که هر یک می‌توانند انرژی را از طیفی خاص از نور خورشید جذب کنند. هر یک از این شش لایه اصلی دارای لایه‌های فرعی متعدد دیگری نیز هستند که مجموع آنها در نهایت به ۱۴۰ لایه می‌رسد. نکته جالب آن است که مجموع ضخامت این سلول‌های خورشیدی بیشتر از موی انسان نیست.

باید توجه داشت رکورد شکنی این سلول خورشیدی در شرایط تابش نوری به دست آمده که ۱۴۳ بار قدرتمندتر ازنور خورشید بوده و احتمالاً بهره وری سلول یادشده در زمان تابش نور عادی خورشید کاهش می‌یابد. اما با استفاده از تعدادی آینه و متمرکز کردن بیشتر نور خورشید بر روی سلول‌های یادشده می‌توان بهره وری آنها را در شرایط عادی نیز افزایش داد. برآورد دانشمندان نشان می‌دهد که بهره وری این سلول‌ها در زیر نور خورشید ۳۹.۲ درصد است که بیشتر از سلول‌های خورشیدی عادی است.

کد خبر 4901153

بوشهر از استان‌های خوب در بحث کنترل ویروس کرونا شناخته‌شده است

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر از استان‌های خوب در بحث کنترل ویروس کرونا است، گفت: مردم بر مؤلفه در خانه می‌مانیم باید پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: در ماه شعبان هستیم با پخش دعای شعبانیه و تفسیر آن و موارد دیگر فرهنگی می‌توان حال و هوای مردم را تغییر داد و از اینکه هست بهتر کرد.

وی یادآور شد: باید با تغییر حال مردم بتوانیم برخی از افراد جامعه را که کرونا دوست هستند و برخی نکات را رعایت نمی‌کنند و اقدام به انتشار مطالب و اخبار دروغ و هدف آن‌ها انتقام‌گیری از جامعه است را بشکنیم.

خورشیدی با بیان اینکه فضای مجازی تهدید نیست بلکه فرصتی است که باید آن را شناخت و از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد گفت: با هر عنوان و وسیله‌ای که در اختیار داریم باید کرونا دوستان را خلع سلاح کرد تا از جامعه انتقام نگیرند این اقدام باید باهمت اصحاب رسانه و بخشی نیز با ابزارهای کنترلی و نظارتی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی از افراد هستند که تلاش می‌کنند جو روانی بدی به جامعه تزریق کنند باید جلو این افراد را گرفت.

خورشیدی با آرزوی شفای عاجل برای آن فردی که در چند روز پیش مثبت بودن آزمایش کرونا ۴۷ نفر در استان را منتشر و چندین ساعت ذهن و روان مردم استان را به هم ریخت گفت: امروز بهترین فرصت برای رسانه‌ها و صداوسیما است که سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرند و به مردم بگویند چه خبری جعلی است.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی در بخش درمان و دیگر دستگاه‌ها در بخش ایجاد محدودیت‌های قانونی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی اقدام کردند که نتیجه همه این اقدام‌ها تأمین سلامت جامعه که همان سلامت تن و روان بوده است.

راه‌اندازی پویش حال خوب

خورشیدی با بیان اینکه در شرایطی که جامعه با شیوع ویروس کرونا روبرو است راه‌اندازی پویش حال خوب و یا هر چیزی که بتواند حال مردم را از این وضعیت بهتر و خوب کند با همکاری بخش اجتماعی ضروری است ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوب و مفید علاوه بر سلامت تن سلامت روان را نیز تأمین می‌کند به همین دلیل است که تأمین بهداشت روان همواره مورد تأکید و توجه باید قرار گیرد.

وی بیان کرد: یقین دارم بعد از زدوده شدن ویروس کرونا حتماً اثرات بهداشت و سلامت روانی تا مدت‌های مدیدی بر همه کشورهای دنیا سایه افکنده باشد.

خورشیدی ادامه داد: هیچ واکسنی برای بهداشت روانی وجود ندارد و واکسن کرونا در بخش بهداشت روانی فقط به دست کارکنان اطلاع‌رسانی است آن کسانی است که هم می‌توانند در سلامت روان جامعه اختلال ایجاد کنند و هم باعث سلامت روان جامعه باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خواهش دارم اصحاب رسانه در کنار همه خدمات خوب آن‌ها در بحث سلامت تن در کنار سایر افراد به سلامت روان افراد نیز بپردازند.

وی با تأکید بر تنویر افکار عمومی افزود: در بحث شیوع ویروس کرونا تاکنون همه نهایت تلاش خود را انجام داده و هر اقدامی که برای مقابله با ویروس کرونا لازم بوده انجام‌شده است.

خورشیدی اضافه کرد: در این شرایط زحمت‌های افراد را ببیند و اگر این اقدام‌ها به خوبی در جامعه دیده نشود افراد احساس می‌کنند نگهبانی برای سلامت آن‌ها در جامعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز همه فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر هم پای دیگر مسئولان سه ماه است (از زمان انتخابات تاکنون) شب و روز سرکار هستند این‌ها را بدانید و بعد نقد کنید.

کادر درمان ما متعهدانه پای کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اصحاب رسانه خدمات انجام‌شده را به جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: برخی از افراد در حالی به کادر درمان کم‌لطفی می‌کنند که پرستاران و پزشکان ما با وجود آگاهی از بیماری از سلامت و خانواده خود می‌گذرند و به بیمارستان می‌روند.

خورشیدی اضافه کرد: در بسیاری از کشورها کادر درمان آن‌ها زیر فشار هستند و زمزمه‌های انتقاد در بین آن‌ها وجود دارد اما کادر درمان ما متعهدانه باروحیه ایثار و فداکاری پای کار هستند و کوچک‌ترین زمزمه‌ای از خستگی در وجود و چهره آن‌ها دیده نشده است باید قدردان آن‌ها بود.

وی تأکید کرد: با همکاری مردم و مسئولان امروز استان بوشهر از استان‌های خوب در بحث کنترل ویروس کرونا شناخته‌شده است و رسانه رسمی می‌تواند با اطلاع‌رسانی خوب بر این موج مخرب غلبه کند.

خورشیدی در خصوص فاصله‌گذاری هوشمند گفت: فاصله‌گذاری هوشمند با فاصله‌گذاری اجتماعی تفاوتی ندارد و ادامه‌دهنده فاصله‌گذاری اجتماعی است تنها در این طرح کسب‌وکارهای کم‌خطر بازگشایی می‌شوند.

فعال شدن کسب‌وکارهای کم‌خطر

وی ادامه داد: کسب‌وکارهای کم‌خطر از ۲۳ فروردین‌ماه می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌ها ابلاغی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و رعایت آن کارهای خود را از سر بگیرند و در خصوص کسب‌وکارهای پرخطر نیز تاکنون از بازگشایی آن‌ها تا اطلاع ثانوی خبری نیست.

خورشیدی یادآور شد: بازگشایی کسب‌وکارها اداره‌ها و بازگشت دوسوم از کارکنان به مشاغل خود از جمله استثناهای فاصله‌گذاری هوشمندانه است و بر این اساس ساعت اداری از ۲۳ فروردین‌ماه از ساعت هفت صبح تا ۱۴ تعیین‌شده است و در این طرح مدیران در خصوص افرادی که سلامتی آن‌ها می‌تواند در معرض خطر باشد شامل بیماران زمینه‌ای، جانبازان، زنان باردار و افراد مسن در اولویت قرار دارند.

وی تأکید کرد: بر اساس طرح فاصله‌گذاری هوشمندانه ترددها محدود و تعطیلی مکان‌های تفریحی و آموزشی همچنان بر قوت خود باقی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مردم همچنان تا پایان بیماری کرونا بر مؤلفه در خانه می‌مانیم باید پایبند باشند.

وی یادآور شد: موضوع دیگر مطرح‌شده در شورای اطلاع‌رسانی بوشهر مصوبه هیئت دولت در خصوص اینکه دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد اعتبارات خود را برای فرهنگ‌سازی در زمینه تخصصی با صداوسیما قرار داد ببندند.

خورشیدی گفت: مشاغل پرخطری که تاکنون خبری از بازگشایی آن‌ها نیست، آن مشاغلی هستند که به واسطه تماس افراد از نزدیک می‌توانند شیوع بیماری را گسترش بیشتری دهند مانند باشگاه‌های ورزشی، استخرها، قهوه‌خانه‌ها و سایر مراکزی که به همین نسبت می‌تواند تماس از نزدیک را برقرار کند.

کد خبر

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان همدان به ۶۰ مگاوات

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توزیع نیروی برق، کنترل و کاهش پیک بار برق است که در این راستا هر ساله برنامه‌های منسجمی پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیک بار مصرف انرژی استان همدان در سال ۹۸ به ۶۹۴ مگاوات رسید، افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته این میزان نسبت به پیک بار سال ۹۷ که ۶۸۷ مگاوات بود یک درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مشارکت و همراهی خوب مشترکین برق استان اظهار داشت: توانستیم تابستان سال ۹۸ را بدون هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ با رشد ۴.۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال ۹۷ مواجه بودیم، گفت: بیشترین سهم رشد مصرف در تعرفه صنعتی بود که نشان‌دهنده رونق تولید در بخش صنعت استان است که نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۱۵ درصدی بودیم.

جمشیدی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی در تعرفه‌های مختلف عنوان کرد: در این زمینه ۵ هزار و ۶۸۵ مشترک در تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی، ادارات، سایر مصارف و ایستگاه‌های CNG با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

وی ادامه داد: نتیجه این مشارکت و همکاری در مجموع موجب کاهش حدود ۱۰۲ مگاواتی دیماند در تعرفه‌های مختلف بود که مشترکین به ازای میزان مشارکت خود پاداش نیز دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: مبلغ پاداش و تخفیف در نظر گرفته شده برای مشترکین حدود ۳ میلیارد و ۴۵۰ هزار تومان برای مشترکین همکار بود که در قبوض برق آنان اعمال شد.

وی با اشاره به ظرفیت استان همدان در زمینه نصب نیروگاه خورشیدی اظهار داشت: استان همدان به عنوان یکی از قطب‌های نیروگاه‌های خورشیدی در کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر نیز با احداث یک نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی و یک نیروگاه ۶ مگاواتی CHP در سال ۹۸ و همچنین ۳۸۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی تک مشترک توانستیم ظرفیت نیروگاه تجدید پذیر استان را به حدود ۶۰ مگاوات افزایش دهیم.

کد خبر 4889583

کرونا را باید مانند کره و ژاپن شکست داد.

شیوع ویروس واگیر دار کووید 19  در آذر ماه 1398 در استان ووهان چین   از بازار کثیف  کشتار و فروش حیوانات وحشی مانند خفاش و مار  و موش و سگ ومورچه خوار و امثالهم .شروع شد.ابتدا دولت مرکزی چین نخواست  بخاطر ضرر ها ی اقتصادی

که اخبار آن را پخش کند. و عده ای از پزشکان را که معترض به پنهان کاری دولت بودند بازداشت و تحت فشار قرار داد.اما بلافاصله فهمید که چه غلطی کرده.و متاسفانه ویروس کرونا استان 60 میلیونی ووهان را آلوده کرده. بسرعت این استان را قرنطینه کرد و با جدیت تمام شهرها و محله ها را از یکدیگر جدا و مردم را در خانه ها قرنطینه کرد و  غذا و دارو درب منازل ارتش تحویل داد .و اجازه تردد در شهر به احدی نداد.و بیمارستان بزرگی ظرف ده روز ساخت . بدین ترتیب بعد از چهار ماه توانست ویروس را مهار کند .و نگذاشت به سراسر چین منتقل شود.

و همه کشور ها ارتباط شان را با ووهان چین قطع کردند.جز ایران و کره جنوبی.در اواخر دی ماه98 ویروس توسط هواپیمائی ماهان سپاه که تردد با چین را قطع نمی کرد .بوسیله مسافر و بار  طلبه های چینی که در قم ایران درس طلبه گی می خواندند وارد قم شد.در ابتدا حکومت ایران هم مانند چین کتمان کرد .تا مراسم 22 بهمن و انتخابات مجلس را بر گزار و بعد اعلام کند!! و هر چه پزشکان خطر را اعلام کردند و گفتند قم را قرنطینه کنید. به گوش کسی فرو نرفت.و ویروس بشدت در حال شیوع بود و از قم که قرنطینه نکرده بودند به سراسر ایران و جهان منتقل کردند.و در سی بهمن اعلام کردند که دیگر دیر بود.باز هم  پزشکان گفتند قم و گیلان را قرنطینه کنید و مرض را جدی بگیرید.افسوس همه خندیدند و به شوخی و طنز و رقص چند شیرین مغز در دو  بیمارستان و لیسیدن مقبره معصومه  و به تمسخر گرفتند و به شفادهی حرم ها تاکید داشتند.و مسئولان گفتند ما هیچ جای ایران را قرنطینه نمی کنیم.قرنطینه مال قبل از جنگ جهانی اول است و منسوخ!!!!!!!ولی خودشان قبل ا زهمه بیمار شدند.!!

اما همزمان با ایران ویروس وارد کره جنوبی هم شد.و از کلیسا سر بلند کرد. و دولت کره سریع موضوع را علنی و  اجتماعات را تعطیل و با امکانات بسیار پیشرفته و کیت های تشخیص در کوچه و خیابان  همه را تست کرد و مبتلایان را کشف و قرنطینه کرد .و از ارتش برای سامان دهی و نظم کمک گرفت و مردم کره و  ژاپن هم که در اطاعت و نظم شهره هستند.با دولت همکاری کردند و  ویروس خطرناک کووید 19 را مهار کردند. اما در ایران و ایتالیا و امریکا که ویروس را جدی نگرفتند و به مسافرت های شهری و برون شهری و تردد ادامه دادند .ویروس متاسفانه شیوع گسترده دارد و خدا میداند تا کی و چگونه مهار شود بخصوص الان 8 فروردین 1399 که به 200 کشور جهان سرایت کرده است.و آمار مبتلایان در جهان به 600000 نفر و  فوتی ها از مرز 12000 نفر هم گذشت.و کسی نمی داند ابتدا این ویروس از آزمایشگاههای بیولوژیکی نظامی کدام کشور چین یا امریکا .ابتدا بیرون جهید!!! تا جنگ اقتصادی را علیه یکدیگر شروع کند .که ظاهرا افسار از دستشان خارج شد و همه دنیا را  این حکومت های فاسد به گند کشیدند.