انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

طرح های آب شیرین کن روستایی مشمول تسهیلات اشتغال شود

بوشهر- ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: در راستای جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران تسهیلات اشتغال به طرح‌های آب‌شیرین‌کن در روستاهای بوشهر ارائه شود.

به گزارش ایرنا ، سعید زرین‌فر در نشست کارگروه کمیته تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهارداشت:یکی از نیازهای این استان ایجاد آب‌شیرین‌کن است که تلاش داریم تا تسهیلات به این رسته اختصاص یابد که کمک خوبی برای رفع نیاز استان و توسعه اشتغال است.
وی یادآورشد: باتوجه به کاهش منابع آب ورودی استان بوشهر از استان های همجوار تامین بخشی از آب مورد نیاز این استان از طریق شیرین کردن آب دریا پیش بینی شده است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهارداشت: بدلیل محدود بودن منابع دولتی و هزینه بر بودن طرح های آب شیرین کن سیاست جلب مشارکت بخش خصوصی به عنوان یک راهکار اساسی در دستور کار قرار دارد.
زرین فر با بیان اینکه بوشهر جزو استان‌های برتر در تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی بوده است گفت:با پیگیری‌های صورت گرفته سقف پرداخت تسهیلات اشتغال به شش میلیارد تومان رسیده است و با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم تا سقف 10 میلیارد تومان افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اضافه کرد: برخی رسته‌ها جزو رسته‌های مصوب نبود و تلاش شد تا تسهیلات در این زمینه ارائه شود.
زرین‌فر با اشاره به اینکه استان بوشهر ظرفیت خوبی در تولید انرژی خورشیدی دارد، گفت: انتظار می‌رود تسهیلات لازم به این بخش نیز اختصاص یابد.

15 هکتار زمین در نی ریز به مزرعه انرژی خورشیدی تعلق گرفت

شیراز- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: 15 هکتار زمین در بخش قطرویه این شهرستان به احداث مزرعه انرژی خورشیدی اختصاص یافت و به سرمایه گذاران واگذار شد.

ذبیح اله سیروسی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان نی ریز از نظر زاویه تابش خورشید برای بهره مندی بیشتر از انرژی خورشیدی از ویژگی های مطلوبی برخوردار است.
وی اظهار داشت: در نخستین مزرعه انرژی خورشیدی شهرستان نی ریز به وسعت 15 هکتار، در زمان بهره برداری 10 مگاوات برق تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهارداشت: با توجه به این که 85 درصد مواد و تجهیزات مورد نیاز برای احداث این مزرعه انرژی خورشیدی وارداتی است، ساخت آن بیش از 13 ماه به طول می انجامد.
وی گفت: برآورد اولیه هزینه اجرای این طرح 15میلیون یورو است که با توجه به نوسانات بازار ارز، سرمایه گذاران نیازمند مساعدت مسئولان هستند.
سیروسی گفت: انرژی خورشیدی یکی از مهمترین و در دسترس ترین منابع تجدید پذیر تلقی و نیروگاه خورشیدی از بهترین، زودبازده ترین و مطمئن ترین شیوه های سرمایه گذاری در ایران محسوب می شود.
شهرستان نی ریز در 192 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

احداث بزرگ‌ترین برج تولید انرژی خورشیدی در دوبی

برج تولید انرژی خورشیدی

بزرگترین برج تولید انرژی خورشیدی به ارتفاع ۲۶۰ متر در شیخ نشین‌ دوبی احداث خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دپارتمان برق دوبی اعلام کرد که برجی به ارتفاع ۲۶۰ متر، به منظور تهیه و تولید انرژی خورشیدی در شهرک تولید انرژی خورشیدی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، احداث می‌کند.

این برج با هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد درهم احداث می‌شود که با داشتن بیش از ۱۲۸ صفحه و پنل خورشیدی قادر است بیش از ۲۵۰ مگاوات برق تولید کند.

این شهرک تولید انرژی خورشیدی از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی در حال احداث است که دوبی تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۵۰ میلیارد درهم در این مجتمع به منظور تولید انرژی خورشیدی هزینه خواهد کرد. این شهرک تا سال ۲۰۳۰ میلادی تکمیل و قادر است بیش از ۵۰۰۰ مگاوات برق تولید کند.

شارژ خودروی برقی تنها در ۱۷ دقیقه

فولکس واگن

شرکت خودروسازی فولکس واگن یک شارژر فوق سریع خودروی برقی پرتابل توسعه داده است که می‌توان آن را در پارکینگ خانه نصب کرد تا خودروی برقی کابران را تنها ظرف ۱۷ دقیقه کامل شارژ کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی فولکس واگن(VW) می‌خواهد به صاحبان خودروهای برقی اطمینان دهد که همیشه می‌توانند از شارژ کافی برای رانندگی خودروی برقی خود برخوردار باشند.

این شرکت یک شارژر پرتابل توسعه داده است که ظرفیت شارژ ۳۶۰ کیلووات ساعتی دارد و با شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی می‌تواند حداکثر تا ۱۵ خودروی برقی با میانگین زمان ۱۷ دقیقه شارژ کند.

بنابراین به جای نیاز به پیدا کردن یک ایستگاه شارژ در شهر، می‌توان خودروی خود را در پارکینگ خانه شارژ کرد.

در واقع این شارژر، یک پاوربانک است، منتهی این بار به جای تلفن همراه، برای خودروی شما است.

این شارژر می‌تواند علاوه بر انرژی الکتریکی، از طریق انرژی خورشیدی یا باد نیز شارژ شود و می‌تواند به عنوان یک ایستگاه شارژ دائمی نیز استفاده شود.

البته در دسترس قرار گرفتن این شارژر ممکن است مدتی طول بکشد. اولین نمونه‌های آن به عنوان یک پروژه آزمایشی احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در شهر وولفسبورگ که مقر فولکس واگن در آن قرار دارد، ساخته و در اختیار مشتریان قرار داده می‌شوند.

شارژرهای اصلی در دیگر شهرها و کشورها نیز از سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار خواهند گرفت.