انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی باد و خورشید



با شدت گرفتن رویکرد جهانی برای کاهش مصرف سوخت فسیلی، پیدا کردن منابع انرژی پاک و تسهیل استفاده از آن‌ها روند جدی‌تری به خود گرفته است. 

سوخت‌های فسیلی آلوده‌کننده از اعماق زمین استخراج می‌شوند ولی منبع سوخت موردنیاز بشر در آینده آسمان خواهد بود و حالا به لطف پیشگامان مهندسی صنایع تولید انرژی طبیعی و ساخت ژنراتورهای بادی و خورشیدی با قابلیت پرواز، نه‌تنها استفاده از انرژی پاک بسیار آسان‌تر می‌شود بلکه هزینه آن نیز به‌مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. 

هر چه از سطح زمین دورتر شویم سرعت باد و در نتیجه انرژی تولیدشده توسط ژنراتور بادی افزایش پیدا می‌کند و استقرار ژنراتور خورشیدی در سطحی بالا‌تر از ابرها به معنای دسترسی بی‌وقفه به انرژی خورشیدی است.


توربین بادی
 

// در حال کار // ژنراتورهای هوابرد برای تولید انرژی پاک + تصاویر

// در حال کار // ژنراتورهای هوابرد برای تولید انرژی پاک + تصاویر

// در حال کار // ژنراتورهای هوابرد برای تولید انرژی پاک + تصاویر



دوچرخه برقی خورشیدی

با افزایش گرایش به دوچرخه‌سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است. اما تامین انرژی این دوچرخه‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. یک شرکت هلندی با همکاری دانشجویان دانشگاه فنی شهر آیندهوون پیش نمونه یک دوچرخه خورشیدی را ساخته است.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، مارک پیترز، مدیر عامل شرکت «سولار اپلیکیشنز» می‌گوید: «ما اولین دوچرخه برقی با صفحه خورشیدی در چرخ را ساخته‌ایم. باتری این دوچرخه در طول روز و یا موقع رکاب زدن شارژ می‌شود».

اولین دوچرخه‌های انرژی خورشیدی دهه 80 میلادی به بازار آمدند اما با این تفاوت که صفحه‌های خورشیدی را مانند تریلر یدک می‌کشیدند. حال با پیشرفت‌های به دست آمده در فناوری انرژی خورشیدی، سلول یا صفحه‌های خورشیدی روی چرخ جلوی این دوچرخه هلندی قرار دارد که حتی در وضعیت غیر آفتابی مثلا روزهای بارانی نیز به خوبی کار می‌کند. قرار است این دوچرخه‌ها سال ۲۰۱۸ به بهای ۲۸۰۰ یورو به بازار بیایند.

مارک پیترز گفت: «ما با دانشجویانی کار کردیم که گفتند می‌توانند برای مشکل تامین انرژی خورشیدی در شرایط سایه یا کم‌نور و یا شب راه‌حل پیدا کنند. راه حل ابتکاری آنها با استفاده از علم الکترونیک واقعا جالب بود».

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه محبوب هلندی‌ها است و یک چهارم سفرها در این کشور با دوچرخه انجام می‌شود. در سال‌های اخیر اقدامات مختلفی برای بهبود دوچرخه‌سواری در این هلند انجام شده است.

یکی از مهم‌ترین آنها احداث مسیر دوچرخه خورشیدی ۳۵ هزار کیلومتری در شمال کشور است. این مسیر رکاب‌زنی که صفحه‌های خورشیدی در آن جاسازی شده سال گذشته بهره‌برداری شد و انرژی تولید شده آن بیش از میزان مورد انتظار بود