انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

جریان هوای جاده به برق تبدیل می شود!

جریان هوای جاده به برق تبدیل می شود!

یک تاجر انگلیسی توربین بادی ابداع کرده که با کمک جریان هوای ناشی از حرکت خودروها انرژی مورد نیاز چراغ های راهنمایی و رانندگی را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، انگلیس تصمیم دارد با استفاده از توربین های بادی که دور چراغ راهنمایی و رانندگی قرار می گیرند،  انتشار گازهای گلخانه ای را کمتر کند.

بری تامسون یک تاجر اهل کنت دستگاه عجیبی را ساخته که از جریان هوای ناشی از حرکت خودروها استفاده و انرژی مورد نیاز چراغ راهنمایی و رانندگی را تامین کند.

این کارآفرین معتقد است مازاد انرژی تولید شده از سیلندرهای درحال چرخش این توربین را می توان دوباره به شبکه توزیع فروخت.

هزینه ساخت هر توربین ۲۰ هزار پوند تخمین زده می شود. همچنین انرژی تولیدی این توربین معادل برقی است که از پنل های خورشیدی در مساحت ۲۱ متر مربع تولید می شود.

به گفته تامسون این توربین را می توان در آینده ارتقا داد تا علاوه بر کاهش حجم و اندازه، عملکرد کارآمدتری داشته باشد.

کد خبر 5048307

جزئیات ماهواره «پارس ۱» اعلام شد/ عکسبرداری از مدار ۵۰۰ کیلومتری

جزئیات ماهواره «پارس ۱» اعلام شد/ عکسبرداری از مدار ۵۰۰ کیلومتری

در آستانه طراحی و ساخت و تحویل ماهواره سنجش از دور «پارس ۱» ، وزارت ارتباطات جزئیات این ماهواره، کاربرد و نحوه قرارگرفتن آن در مدار زمین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهواره «پارس ۱» توسط پژوهشگران پژوهشگاه فضایی طراحی و ساخته شده و هم اکنون مراحل تحویل به سازمان فضایی ایران را طی می کند. در همین حال ماهواره «ناهید ۲» نیز در این پژوهشگاه مراحل ساخت را می گذراند.

در این راستا وزارت ارتباطات اعلام کرد: ماهواره‌های « پارس۱» و «ناهید۲» آخرین مدل از ماهواره‌های ایرانی، در حال پشت سر گذاشتن مراحل نهایی ساخت و آزمایش فنی پیش از تزریق به مدارهای فضایی هستند.

ماهواره «پارس۱» به‌عنوان یک ماهواره سنجشی قرار است با استفاده از دوربین دارای رزولوشن بالا و توان تفکیک ۱۵ متری، از تمام نقاط کشور عکس‌برداری کند و با استفاده از فرستنده پرقدرت مخابراتی عکس‌های خود را از مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین به ایستگاه‌های زمینی ارسال کند.

این تصاویر قرار است برای پایش اراضی کشاورزی و جنگل‌ها، بررسی وضعیت دریاچه‌ها و تخمین وسعت مخاطرات طبیعی همچون آتش‌سوزی‌ها و سیل مورد استفاده قرار گیرد. دقت تصاویر پارس ۱ آن‌قدر زیاد است که می‌شود از فضا فهمید حوض وسط میدان فردوسی پایتخت پر است یا خالی.

اما ماهواره «ناهید۲» یک میکرو ماهواره مخابراتی مکعبی با وزن ۱۱۰ کیلوگرم است که مدل ارتقا یافته ماهواره «ناهید ۱» است و از زمین قابل هدایت و کنترل بوده و با تامین انرژی از سلول های خورشیدی، می‌تواند در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری از سطح زمین به مدت دو سال شناور باشد.

هر دو این ماهواره‌ها در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات ساخته و مراحل آزمایش‌های تخصصی را در آزمایشگاه‌های پیشرفته خلأ حرارتی، ارتعاشات، اندازه‌گیری خواص جرمی، سازگاری الکترومغناطیس و... را پشت سر می گذارند.

کد خبر 5047437

تولید برق پاک توسط مددجویان کمیته امداد فارس

تولید برق پاک توسط مددجویان کمیته امداد فارس

شیراز - تا یک ماه آینده ۵۳۰ واحد پنل خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد در استان فارس به شبکه توزیع نیروی برق وصل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس گفت: در چند سال اخیر نصب پنل‌های انرژی خورشیدی با هدف خودکفایی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت دنبال و از این طریق برق تولیدی این خانوارها توسط شرکت برق خریداری شد.

مدیر کل امداد فارس اضافه کرد: خرید تضمینی برق پنل‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال توسط وزارت نیرو، می‌تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی‌مدت برای این خانوارها منجر شود.

بذرافشان با اعلام اینکه تا یک ماه آینده تعداد نیروگاه‌های پنل خورشیدی مددجویان به ۱۰۰۰ واحد در استان فارس می‌رسد، افزود: طی ۲ سال گذشته ۴۵۰ واحد و در هفته گذشته نیز ۲۰ واحد دیگر به شبکه توزیع نیروی برق متصل شده اند.

وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در تولید برق پاک و تجدید پذیر می‌تواند نقش مؤثری در جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشد، گفت: نصب نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی در نقاط روستایی تا حد قابل توجهی از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

بذرافشان یادآور شد: بیشترین پنل‌های خورشیدی که توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تاکنون راه اندازی شده در شهرستان‌های سرچهان، بوانات و فسا بوده است. همچنین به مددجویانی که قصد راه اندازی نیروگاه پنل خورشیدی را در منازل خود دارند، ۵۰ میلیون تومان وام داده می‌شود.

کد خبر 5038694