انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مصرف ماهانه، مبنای تخفیف ۱۰۰ درصدی تعرفه برق

سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره‌مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق است و ما برای آگاهی مشترکان از طریق ارسال پیامک اقدام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه بررسی‌های اولیه و کارشناسی طرح برق امید از یک سال پیش آغاز شده بود، گفت: چنین طرح بزرگی نمی‌تواند خلق الساعه باشد و نیاز به بررسی‌های دقیق و کارشناسی داشت. این طرح در ادامه سایر اقدامات مدیریت بار توسط صنعت برق اجرا می‌شود. تا پیش از این شرایط و برنامه‌ها به گونه‌ای بود که هرچه نیاز مصرف وجود داشت، برای پاسخگویی به آن نیروگاه ساخته می‌شد، اما اکنون مدیریت عرضه و تقاضا به‌صورت توأمان پیگیری می‌شود؛ به این معنا که اکنون مقداری از مصرف هم مدیریت و میزان سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه بهینه می‌شود و از این پس پاسخگویی به این نیاز مصرف، به اندازه تقاضای مدیریت شده خواهد بود.

وی ادامه داد: یک سوم از برق کشور در حوزه خانگی مصرف می‌شود و در صورتی که مقداری از این مصرف با آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و نصب پنل‌های خورشیدی مدیریت شود، به صرفه خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص نحوه شناسایی مشترکان مشمول این طرح نیز اظهار داشت: مصرف ماهانه مشترکان مبنای بهره‌مندی آنان از تخفیف صد درصدی بهای برق است و ما برای آگاهی مشترکان از طریق ارسال پیامک اقدام می‌کنیم به طوری که مشترکان پرمصرف نیز از میزان مصارف خود و راهکارهای کاهش آن آگاه می‌شوند.

رجبی مشهدی با اشاره به این که مشترکان پرمصرف می‌توانند با استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و نصب پنل‌های خورشیدی، مصارف خود را بهینه کنند، گفت: همچنین اگر مشترکان خوش مصرف که میان دو گروه کم مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند، بتوانند مصرفشان را کاهش دهند، به آنها نیز پاداش خوش مصرفی داده می‌شود.

وی در خصوص آنکه آیا اجرای طرح برق امید باعث کاهش درآمدهای صنعت برق نمی‌شود؟ گفت: این طرح ممکن است در کوتاه مدت مقداری از درآمدهای صنعت برق را به دلیل ارائه تخفیف صد درصدی به مشترکان کم مصرف کاهش دهد اما در بلند مدت، با توجه به اختصاص میزان مصارف برق کاهش یافته مشترکان خانگی به بخش تولید، خواهد توانست باعث رونق اشتغال و کارآفرینی و همچنین بهبود درآمدهای صنعت برق شود.

به گفته این مقام مسؤول سالانه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه تأسیسات صنعت برق و پاسخگویی به نیاز رو به رشد مصرف برق سرمایه گذاری می‌شود که انتظار داریم با اجرای این طرح مقداری از میزان سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز در حوزه‌های مختلف صنعت برق کاسته شود.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این پرسش که آیا این تضمینی وجود دارد که این طرح توسط دولت بعدی نیز اجرا شود یا خیر؟ گفت: برق امید، طرحی اقتصادی است و جنبه سیاسی ندارد و با توجه به نامطلوب بودن شاخص شدت انرژی در کشور، همه دولت‌ها به دنبال بهینه سازی مصرف انرژی بوده و هستند.

کد خبر 5025544

ارائه آموزش های مهارتی کمیته امداد خراسان جنوبی به ۳۷۹ مددجو

بیرجند- معاون کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی از ارائه آموزش های مهارتی به ۳۷۹ مددجوی استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سید رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در پنج ماهه سال جاری ۶۰ مددجو از طریق کاریابی ها و ۴۳۶ نفر هم از طریق طرح های اشتغال شاغل شده اند.

حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۴ مربع فرش به ارزش هشت میلیارد ریال توسط مددجویان کمیته امداد استان بافته شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ماهه سال جاری ۳۷۹ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۲۲۷ نفر آموزش‌های مقدماتی، ۲۴ نفر آموزش‌های مهارتی و ۱۲۸ نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: برای این آموزش ها اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با داشتن ۳۲۰ روز آفتابی ظرفیتی بالقوه در تولید انرژی خورشیدی است، گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد، از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۶۱ پنل خورشیدی پنج کیلو واتی بین این قشر توزیع شده است.

حسینی با بیان اینکه هر کیلو وات به قیمت هزار و ۴۰ تومان ازمتقاضی خریداری می شود، گفت: هر پنل ماهیانه یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

کد خبر 5018350

خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی بخش خصوصی تسهیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی اردکانی، پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری ۱۴ پروژه شرکت برق منطقه‌ای یزد با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: شهرستان اردکان با وجود اینکه یکی از ثروتمندترین شهرهای کشور نامیده می‌شود، یکی از محروم‌ترین مناطق استان یزد به لحاظ بهره مندی از آب شرب با کیفیت است.

وی بیان کرد: EC آب در بسیاری از مناطق این شهرستان بالاست و این امر سبب ایجاد نارضایتی در مردم این شهرستان شده است.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو اقدامات بسیار خوبی طی سالهای متمادی در حوزه انتقال آب در استان یزد انجام داده و درخواست ما، رسیدگی به وضعیت کیفیت آب در اردکان است.

دشتی اردکانی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت نیرو و وزارت بهداشت، دو وزارتخانه‌ای هستند که به طور دقیق اقدام به پاسخ نامه‌ها و درخواست‌های نمایندگان می‌کنند، گفت: پیگیری بعد از جواب نیز بسیار کارگشاست و معتقدیم سایر وزارتخانه‌ها باید از این دو وزارتخانه الگو بگیرند.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با بیان اینکه یزد مهد انرژی‌های خورشیدی است، اظهار داشت: سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در یزد انجام شده که لازم است وزارت نیرو برق تولیدی در این نیروگاه‌ها را بدون دست اندازهای اداری از تولیدکنندگان بخش خصوصی خریداری کند.

کد خبر 5017927

چهار طرح آب و برق در سه استان کشور افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهره برداری از چهار طرح بزرگ آب و برق در سه استان کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

این طرح‌ها در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران، در این سه استان بهره برداری می‌شود و یکی از این طرح‌ها، واحد گاز نیروگاه دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در استان کرمانشاه است.

سد کلقان چای در استان آذربایجان شرقی هم طرح دیگری است که مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی دارد و پنجمین سدی است که در برنامه پویش امسال افتتاح می‌شود.

یک پست ۲۳۰ کیلوولت و دو نیروگاه خورشیدی هم در استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.

این چهار طرح با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

با بهره برداری از این طرح‌ها، جمع طرح‌های به ثمر رسیده این پویش در سال ۹۹, به عدد ۷۷ طرح در ۱۸ استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی رئیس جمهور پس از استماع گزارش و توضیحات پیرامون پروژه‌های در حال افتتاح از سوی اردکانیان وزیر نیرو و حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو، تصریح کرد: این خبر بسیار خوشی بود که از ۲ هزار مگاواتی که در برق افتتاح می‌شود، هزار مگاواتش توسط سیکل ترکیبی و بخار است و برای مصرف سوخت و آلودگی هوا بسیار مهم است.

وی افزود: شما وعده دادید ان شاءالله واحد سوم این پروژه هم قبل از فصل تابستان سال آینده افتتاح شود.

به گزارش مهر، روحانی در ادامه و پس از اخذ گزارش حاج رسولی‌ها در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: به خاطر تلاش پیگیری که این وزارتخانه و تمام دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی هم برای برق و آب داشتند و در طول این هفت سال تلاش کردند بسیار خوشحال هستیم که امروز مردم ما شاهد افتتاح چهل و چهارمین سد در دولت تدبیر و امید هستند و همانطور که شما اشاره کردید یکی از منافع سد در روز سیلاب است و در سیل سال ۹۶ اگر سد نبود در منطقه بستان آباد خسارت بسیار زیادی می‌دیدیم و از هر نظر از همه کارگران، مهندسان و مدیرانی که برای آبادانی کشور و ساختن این سدها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما به شما قول می‌دهیم اگر در افتتاح سه سد دیگر که گفته شد اگر کم و کاستی بود رفع می‌کنیم و آقای اردکانیان روز شنبه گزارشی در مورد این سه سد بدهند و من هم به دکتر نوبخت دستور لازم را می‌دهم. ان شاء الله خداوند کمک می‌کند که تا پایان دولت این سه سد هم به مرحله افتتاح برسانیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های انجام گرفته برای احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی گفت: این نیروگاه‌ها از تولید به مصرف است و توسعه در این زمینه برای ما اهمیت دارد هم برای شرایط خاص که هر بخشی بتواند نیروگاه کوچک کنار خود داشته باشد و هم برای سلامت محیط زیست جامعه ما.

کد خبر 5014629

افتتاح ۸ طرح جامع برق رسانی با اعتبار ۱۱۸ میلیاردتومان در اصفهان

افتتاح ۸ طرح جامع برق رسانی با اعتبار ۱۱۸ میلیاردتومان در اصفهان

اصفهان-مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: از بهمن ماه گذشته تاکنون، ۸طرح جامع در قالب پروژه های متعدد با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان اجرایی شده و در هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پیرپیران، ظهر چهارشنبه، در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به افتتاح ۸ طرح برق رسانی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان اظهار داشت: روز گذشته، وزیر نیرو از هشت طرح شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با هزینه ۱۱۸ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد که در همین راستا و در جهت اجرای طرح‌های بهره برداری شده در هفته دولت، هفت محور اصلی و با اهداف خاصی را دنبال کرده ایم.

وی افزود: از بهمن ماه گذشته تاکنون، ۸ طرح جامع در قالب پروژه‌های متعدد با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان اجرایی شده است و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نماینده منطقه یک کشور برای افتتاح پروژه‌های شرکت‌های توزیع برق در هفته دولت تعیین شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه اولین محور در پروژه‌های به بهره برداری رسیده بر اساس «اجرای پروژه‌ها در تأمین برق متقاضیان است»، گفت: با افزوده شدن ۲۰ هزار مشترک در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی لازم بود که برق مورد نیاز آنها تأمین شود.

وی افزود: باتوجه به خشکسالی‌های دهه‌های اخیر و در جهت توسعه طرح‌های مکمل کشاورزی در شرق اصفهان بیش از ۶۰ کیلومتر پروژه شبکه فشار متوسط در بخش توزیع فراهم شده است.

پیرپیران با بیان اینکه برق تمام متقاضیان شهرستان اصفهان تأمین شده است، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با متوسط ۳ روز در تأمین برق خانگی اقدام کرده است.

وی به محور دوم که بر «توسعه شبکه و اجرای قدرت مانور» تاکید دارد هم اشاره‌ای کرد و افزود: افزایش پایداری تأمین برق مشترکین از اهداف مهم محور دوم بود که محقق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به افزایش شاخص کیفیت توان برق هم گریزی زد و گفت: کاهش بار شبکه و تعادل بار شبکه‌های موجود از اهداف «توسعه شبکه و اجرای قدرت مانور» است با نگاه تقویت شبکه پایدار دنبال شده است.

وی به «توسعه زیرساخت‌های ICT و GIS» به عنوان محور سوم پروژه‌های افتتاح شده از دهه فجر تا هفته دولت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از اهداف مهم شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اجرای صددرصدی دولت الکترونیک بوده است. اگرچه در راستا ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان پیشگام بوده ایم و با رضایت خاطر مشترکین مواجه شدیم اما رسیدن به نقطه آمالی دولت الکترونیک در بخش برون سازمانی نیاز به هماهنگی و ارتباط تمام دستگاه‌های اجرایی استان است.

ایجاد بانک‌های اطلاعاتی توانمند؛ میانبری در گذر از تابستان بدون خاموشی

به گفته پیرپیران «هوشمند سازی نقاط اندازه گیری مصرف مشترکین دیماندی و نقاط اندازه گیری پارامترهای شبکه» هم در محور چهارم پروژه‌های بهره برداری شده شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در هفته دولت است. وی افزود: ایجاد بانک‌های اطلاعاتی توانمند از اهداف محور چهارم است که هم به مدیریت و کنترل شبکه یاری می‌رساند و هم مشترکین می‌توانند میزان مصرف خود را در هر لحظه رصد کنند.

وی به گذر از تابستان‌های بی خاموشی در سالهای ۹۸ و۹۹ هم اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از دلایل موفقیت در عبور از تابستان بدون خاموشی دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی در شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان است که هم گام با مصرف بهینه مشترکین پیش رفت و به تأمین برق پایدار منتج شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به اهمیت تابستان بدون خاموشی در سال جاری گریزی زد و اظهار داشت: شیوع کرونا و گرمای بی سابقه به صورت توأم باعث شد تا بر ضرورتتامین برق پایدار در بخش خانگی و بیمارستانها تاکید شود و تمام مراکز درمانی استان اصفهان از برق باکیفیت برخوردار شدند.

وی محور پنجم از محورهای هفت گانه پروژه‌های به بهره برداری رسیده شرکت توزیع برق شهرستان را در «بهینه سازی شبکه ها» خلاصه کرد و افزود: «بهینه سازی شبکه ها» با هدف پایداری، جایگزینی و اصلاح شبکه‌های ساختار شبکه فرسوده از اهداف تعریف شده در محور پنجم است.

پیرپیران به «توسعه و اصلاح مبلمان شهری» به عنوان یکی از اهداف «بهینه سازی شبکه ها» اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد شبکه‌های محدوده شهرستان اصفهان به کابل خودنگهدار مجهز شده است و پایداری شبکه را تقویت می‌کند.

وی محور ششم پروژه‌های بهره برداری شده شرکت توزیع برق شهرستان در هفته دولت را «توسعه مراکز کنترل شبکه» اعلام کرد و اظهار داشت: با «توسعه مراکز کنترل و دیسپاچنیگ توزیع»، کلیدهای قابل قطع در شبکه توزیع شهرستان اصفهان تقویت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به توسعه مونیتورینگ شبکه تصریح کرد: رفع سریع خاموشی‌ها از دیگر دستاوردهای توسعه مراکز کنترل شبکه هاست. با توسعه محور ششم میزان خاموشی‌ها به ازای هر مشترک از ۸۵۰ دقیقه در سال ۹۳ به زیر ۱۵۰ دقیقه در سال جاری کاهش یافته است و در چشم انداز ۱۴۰۵ درصدد هستیم این مقدار به کمتراز ۳۰ دقیقه کاهش یابد.

کاهش ضریب تلفات به زیر ۶ درصد

وی «اجرای کاهش تلفات» را به عنوان محور هفتم پروژه‌های شرکت توزیع برق شهرستان اعلام کرد و گفت: همواره تلاش کرده ایم که تلفات شبکه توزیع برق شهرستان اصفهان که در حال حاضر بالغ بر ۶ درصد است را کاهش دهیم و امیدواریم در دو سال آینده به کمتر از ۵ درصد کاهش یابد.

پیرپیران در پاسخ به خبرنگار مهر که از اقدامات انجام شده در جذب سرمایه گذاری سامانه‌های خورشیدی پرسید، پاسخ داد: انرژی خورشیدی یکی از منابع انرژی پاک و سبز است و سرلوحه وزارت نیرو قرار دارد. در حال حاضر بالغ بر ۲۱۳۳ کیلووات از برق شهرستان اصفهان توسط سامانه‌های برق خورشیدی با ظرفیت متغیر یک تا ۱۵۰ کیلوواتی تأمین می‌شود که در قالب طرح‌ها و شرایط مختلف نصب و در حال بهره برداری است.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی غدیر با ظرفیت تولیدی ۱۰ مگاوات در مجاورت شهرک صنعتی جرقویه در سالهای قبل تأسیس و در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان تصریح کرد: کل ظرفیت در حال بهره برداری تولید برق خورشیدی در محدوده شهرشتان اصفهان بالغ بر ۱۲.۱۳۳ مگاوات است که با در نظر گرفتن سقف مجاز پیک ۱۱۶۳ مگاواتی شرکت توزیع برق شهرستان، بیش از یک درصد بار مصرفی اصفهان از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط نرخ فروش برق ۸۵ تومان است این درحالی است که برق خریداری شده از سامانه‌های خورشیدی هزار و ۴۰ تومان است، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه جذب سرمایه گذاری در این بخش زمان بر خواهد بود و با فرهنگسازی می‌توان به چرخش سرمایه گذاری در این بخش امیدوار بود.

حذف ۴۲۰۰ قبض کاغذی و صرفه جویی ۲۰ هزار لیتر بنزین

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جنتیان، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار داشت: شرکت توزیع برق اصفهان تنها شرکت خدماتی در استان اصفهان بود که پیش از شیوع کرونا «قبض سبز» را با حذف ۴۲۰۰ قبض کاغذی و صرفه جویی ۲۰ هزار لیتر بنزین اجرایی کرد.

وی افزود: به دنبال موفقیت در اجرایی کردن «قبض سبز» پروژه «خدمات سبز» در راستای خدمت رسانی به مشترکین بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی در هر محله‌ای در ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

جنتیان با بیان اینکه پروژه «خدمات سبز» در اپلیکیشنی تعریف شده که به صورت ملی راه اندازی می‌شود، گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با استفاده از سامانه‌های نظیر سمیع و نصب برچسب‌هایی حاوی کد QR و سامانه ۳۸۱۲۱ به نیازهای مشترکین پاسخ داده است و از طریق مرکز بصیر نظارت و کنترل با استفاده از رؤیت پذیری و داده کاوی میسر شده است.

کاهش ۳۰ درصدی میزان خاموشی‌ها به ازای هر مشترک

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا آقایی، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان هم به کاهش میزان خاموشی به ازای هر مشترک به ۱۳۰ دقیقه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته میزان خاموشی به ازای هر مشترک ۱۸۰ دقیقه بود که امسال با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: شرکت توزیع برق شهرستان با ماهیت خدماتی در تمام ایام دشوار شیوع کرونا هیچ گونه تفاوتی در حوزه تحت پوشش اعم از شهری و یا ۴۰۰ روستای تحت اختیار قائل نشد و با تمام قوا به خدمت رسانی مشغول است.

آقایی با تاکید بر توسعه کنتور فهام و فناوری‌های نوین گفت: ۱۳ هزار مشترک دارای کنتور فهام هستند که همین در تسریع اقدام به موقع یاری می‌رساند.

کد خبر 5009212