انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

چهار طرح آب و برق در سه استان کشور افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بهره برداری از چهار طرح بزرگ آب و برق در سه استان کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

این طرح‌ها در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران، در این سه استان بهره برداری می‌شود و یکی از این طرح‌ها، واحد گاز نیروگاه دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در استان کرمانشاه است.

سد کلقان چای در استان آذربایجان شرقی هم طرح دیگری است که مصارف شرب، صنعتی و کشاورزی دارد و پنجمین سدی است که در برنامه پویش امسال افتتاح می‌شود.

یک پست ۲۳۰ کیلوولت و دو نیروگاه خورشیدی هم در استان اردبیل راه اندازی خواهد شد.

این چهار طرح با ارزش سرمایه گذاری سه هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

با بهره برداری از این طرح‌ها، جمع طرح‌های به ثمر رسیده این پویش در سال ۹۹, به عدد ۷۷ طرح در ۱۸ استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن روحانی رئیس جمهور پس از استماع گزارش و توضیحات پیرامون پروژه‌های در حال افتتاح از سوی اردکانیان وزیر نیرو و حائری معاون برق و انرژی وزارت نیرو، تصریح کرد: این خبر بسیار خوشی بود که از ۲ هزار مگاواتی که در برق افتتاح می‌شود، هزار مگاواتش توسط سیکل ترکیبی و بخار است و برای مصرف سوخت و آلودگی هوا بسیار مهم است.

وی افزود: شما وعده دادید ان شاءالله واحد سوم این پروژه هم قبل از فصل تابستان سال آینده افتتاح شود.

به گزارش مهر، روحانی در ادامه و پس از اخذ گزارش حاج رسولی‌ها در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: به خاطر تلاش پیگیری که این وزارتخانه و تمام دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی هم برای برق و آب داشتند و در طول این هفت سال تلاش کردند بسیار خوشحال هستیم که امروز مردم ما شاهد افتتاح چهل و چهارمین سد در دولت تدبیر و امید هستند و همانطور که شما اشاره کردید یکی از منافع سد در روز سیلاب است و در سیل سال ۹۶ اگر سد نبود در منطقه بستان آباد خسارت بسیار زیادی می‌دیدیم و از هر نظر از همه کارگران، مهندسان و مدیرانی که برای آبادانی کشور و ساختن این سدها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ما به شما قول می‌دهیم اگر در افتتاح سه سد دیگر که گفته شد اگر کم و کاستی بود رفع می‌کنیم و آقای اردکانیان روز شنبه گزارشی در مورد این سه سد بدهند و من هم به دکتر نوبخت دستور لازم را می‌دهم. ان شاء الله خداوند کمک می‌کند که تا پایان دولت این سه سد هم به مرحله افتتاح برسانیم.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تلاش‌های انجام گرفته برای احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی گفت: این نیروگاه‌ها از تولید به مصرف است و توسعه در این زمینه برای ما اهمیت دارد هم برای شرایط خاص که هر بخشی بتواند نیروگاه کوچک کنار خود داشته باشد و هم برای سلامت محیط زیست جامعه ما.

کد خبر 5014629
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد