انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مثلث شیطانی استعمار

آیا تا کنون نام مثلث شیطان یا مثلث شرارت به گوشتان خورده است.؟

تا کنون هر جا از کره زمین که اختلاف مرزی-جنگ-فقر-سونامی-زلزله- مشکلات اجتماعی-نفاق-و...دیده اید. به یکی یا تمامی رئوس این مثلث ارتباط دارد.

ضلعهای مثلث فرعونی : سران انگلیس-اسرائیل-آمریکا .هستند. که با دلار های تقلبی و بدون پشتوانه و حیله . تزویر. استعمار.جنگ.نفاق.و گماردن عمال سرسپرده خود بر کشور های جهان. مال و اموال و نفت و گاز کشور ها به یغما میبرند. و به ملتها اجازه اظهار نظر هم نمی دهند. حتی ملتهای خودشان.

اگر از زمان فراعنه به این طرف را بررسی کنید متوجه خواهید شد . که دائم جنگها بر سر قدرت و پول زیر سر این گروه ساحر و شیطان پرست بوده است. که فقط به زر و قدرت و تسلط بر جهان فکر میکنند. و برای پیش بردن مقاسد شوم خود دائم با پیامبران آسمانی و رهبران مردمی که میخواستند ملتشان را آگاه کنند. در جنگ و ستیز بوده اند. که نمونه ها ئی از ترور و آدم کشی و جنگ بر سر نفت را توسط این گروه اقلیت شیطانی در کشور های مختلف  مانند افقانستان-عراق-لیبی--پاکستان- و تحریم و شرارتها.ی در ایران و دیگر کشور های جهان شاهد هستیم.

این گروه شیطان پرست به رهبری آمریکا عجیب نماد گرا هستند. نمادهائی نظیر مثلث که آن را مشخصا در پرچم اسرائیل و پول آمریکا و اهرام فرعو نیان مصر قدیم و بالای برجهای معروفشان میبینید.

فراماسیونها نمایندگان اینها در سراسر کشور ها عموما بشکل مخفی در دولتها و ارگانهای مهم نفوذ کرده. و همه جا اعمال نفوذ میکنند.زیرا میدانید که شیطان برای فریب  به هر شکلی در میاید.

البته در عین اینکه تماما بصورت مخفی و رمزی کار میکنند. از اعدادی مانند 6.9.11.33.69. با دیگر شیاطین ارتباط دارند.مثلا 11 سپتامبر . انهدام برجهای دو قلو . توسط عمال خودشان. برای توجیه جنگ در منطقه اسلامی. وعدد 33 در مدار 33 درجه کره زمین در بمباران اتمی هیروشیما. وجنگ 33 روزه لبنان و  جنگ آینده علیه سوریه.و.... اکنون به نظر میرسد. ملتها و دولتهای مردمی . اولین کاری که علیه این مثلث شرارت میتوانند بکنند این است که از هر گونه تجارت با پول این کشور ها و شرکتهای چند ملیتی وابسته به اینها که در سراسر جهان پنجه انداخته اند .خود داری کنند. وبا ارزهای معتبر دیگر و طلا با کشورهای دیگر معامله کنند. واتحادیه های منطقه ای برای تجارت و دیگر امور خود توسط مجالس مردمی اقدام کنند.

اکنون اقتصاد مثلث شیطان در حال تزلزل است. قبل از اینکه برای برون رفت از این مشکل . که بنظر میرسد. میخواهند. جنگی عظیم براه بیندازند. که اقتصاد بیمارشان را از رکود بیرون بیاورند(با تخریب دیگر مناطق) باید اینکار را کرد.

ادامه مطلب ...

کاهش رتبه اعتبار مالی آمریکا

بدنبال چاپ دلارهای بدون پشتوانه و زور گوئی به دیگر کشور های جهان و تحمیل جنگ و بردن نفت آنها و تخریب برج دوقلو ها . وتهمت زنی به مسلمین. و حمله به کشور ها به بهانه آزاد کردن شما از دست سرانی که خود بر ملت ها برای استسمار گمارده (مانند حکام منطقه عربی) و حمایت از حکومت نا مشروع اسرائیل. بالاخره خشم و نفرت ملت های جهان بخصوص مسلمان نسبت به آمریکا باعث شده که معاملات خود را با امریکا کاهش دهند. ودلار آمریکا را به عنوان ارز با ثبات بین المللی قبول نداشته باشند. و بدنبال طلا یا ارزی معتبر بجای دلار ورشکسته امریکا باشند. از هم اکنون باید به فکر ارزی معتبر بجای دلار باشیم به گونه ای که ارز جدید نتواند بدون پشتوانه چاپ شود. یعنی که از تمامی کشور ها بر چاپ و توزیع آن نظارت داشته باشند. و در صورت تخلف. ویا بصورت دوره ای ارز بین المللی تغییر کند. تا یک کشور نتواند بیش از 70 در صد سرمایه جهان را به خود اختصاص دهد. اگر این روند بی توجهی ملتها به دلار ادامه پیدا کند . یکی پس از دیگری بانکهای امریکائی و اقتصاد پوشالیش ورشکسته میشوند.
پیشنهاد میگردد. ارز کشوری مانند چین که با تلاش در حال رشد است. به عنوان ارز بین المللی شناخته شود.
امریکای زور گو میگوید منافع ما در منطقه خاور میانه باید تامین شود. آخر کسی نیست به این زورگو بگوید. تو از آن طرف دنیا چه حقی در منطقه ما داری؟ ویا به حکام منطقه بگوید شما چرا  از کیسته ملت میبخشید ای عوامل آمریکا؟ملت های شما هم اکنون در فقر و تنگدستی هستند. برای مثال مردم اتیوپی و سودان و یمن و ... امریکا منفور ترین کشور در نظر ملتها شده است.

ادامه مطلب ...

مصرف بنزین خودرو داخلی

در مقایسه با کشور های دیگر مصرف سوخت خورو های داخلی نزدبک دو برابر خودرو خارجی است. واین دلالت بر ارزان بودن سوخت در این کشور و بی توجهی مسولین دارد .که سرمایه های ملی بدین شکل دود میشود و بهره ای برای ملت ندارد.اگر بجای این همه سواری ناقص و جور وا جور کارگاه تولیدی ساخته میشد. بهتر نبود؟ جوانهایمان مشغول بکار نمیشدند؟ با هزینه یک سواری میشود یک کارگاه کوچک ساخت. و چند نفر را بکر گمارد.نه اینکه بی مهابا انرژیها را دود کرد و ترافیک و....درست کرد.!!

کم* مصرف *ترین خودروهای 2010

در حالی که بررسی*های انجام شده نشان می*دهد مصرف سوخت اغلب خودروهای داخلی دو تا سه برابر خودروهای خارجی است، بد نیست نگاهی نیز به یکی از فهرست*های مربوط به کم*مصرف*ترین خودروهای خارجی بیندازیم.

fه نقل از ایسنا کارشناسان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران را حجم بالای خودروها و موتورسیکلت*های موجود در این شهر اعلام می*کنند. خودروهایی که علاوه بر حجم بالای*شان دارای مصرف سوخت بیشتر و در نتیجه آلایندگی مضاعفی نیز هستند.

در چنین شرایطی صنعت خودروسازی کشور در مقاطع مختلف تحت فشار قرار گرفته تا خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و دوستدار محیط زیست تولید کند. هرچند تاکنون موفقیت اندکی در این زمینه بدست آمده است.

با توجه به گزارش*های منتشر شده، دیگر همه می*دانند که مصرف سوخت اغلب خودروهای موجود در کشور بسیار بالا بوده و آن*ها هم که مصرف سوخت پایینی دارند یا تیراژ تولیدشان بسیار اندک است یا این*که به طور کلی خودروهای به نسبت قدیمی یا گرانی در مقایسه با مشابه خارجی محسوب می*شوند.

بر اساس آخرین بررسیِ*های انجام شده، خودروی ام.*وی.*ام در مسیر شهری 7.85 و در مسیر اتوبان 4.57 و به صورت ترکیبی 5.78 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می*سوزاند که در هر سه بخش، این خودرو کم*مصرف*ترین محصول داخلی محسوب می*شود. همچنین نیسان رونیز و ماکسیما همچنان پرمصرف*ترین خودروهای سواری کشور محسوب می*شوند. البته باید در نظر داشت تیراژ تولید این دو خودرو بسیار پایین است.

در این شرایط بد نیست سری به بازار خودرو آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو جهان زده و نگاهی به مصرف سوخت خودروها در این کشور بیندازیم. در واقع بررسی بازار خودرو آمریکا شمایلی کلی از بازار جهانی خودرو را نیز به ما نشان می*دهد.

دپارتمان انرژی آمریکا سالانه نام 10 خودروی کم*مصرف موجود در بازار این کشور را اعلام می*کند.

ادامه مطلب ...

انرژی های تجدید شونده

امروزه با توجه به افزایش بهای سوخت های فسیلی و عوامل زیان آور زیست محیطی در استفاده از انرژی های فسیلی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر نظیر انرژی بادی، انرژی آبی، انرژی زمین گرمایی و انرژی خورشیدی از بخش های اساسی سیاست انرژی متعهدانه برای آینده است. در این راستا انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی بدون اثرات مخرب زیست محیطی بشمار می رود که با اعتبار بالایی از دیر باز مورد استفاده بشر قرار گرفته است. ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برخورداری مناسب از تابش خورشید  از  پتانسیل بالایی برای بهره گیری از انرژی خورشید برخوردار است. در این راستا بخش ساختمان و مسکن شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در شهرها و روستاهایی که دارای شرایط اقلیمی مناسب برای نصب هستند پروژه استفاده از آبگرمکن خورشیدی خانگی و آبگرمکن خورشیدی عمومی را بعنوان یکی ازاقدامات اساسی در جایگزینی سوخت های فسیلی و توجه به انرژی های تجدید پذیر در دست اقدام دارد.

ادامه مطلب ...

انرژی خورشیدی

 

انرژی خورشید یکی از منابع تامین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که از دیر باز به روش‌های گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بحران انرژی در سال‌های اخیر، کشورهای جهان را بر آن داشته که با مسائل مربوط به انرژی، برخوردی متفاوت نمایند که در این میان جای‌گزینی انرژی‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و از جمله انرژی خورشیدی به منظور کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کنترل عرضه و تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده با استقبال فراوانی روبرو شده است.

Myup Image Hosting

به طور متوسط خورشید در هر ثانیه 1020*1.1   کیلووات ساعت انرژی ساطع می‌کند. از کل انرژی منتشر شده توسط خورشید، تنها در حدود 47% آن به سطح زمین می‌رسد. این بدان معنی است که زمین در هر ساعت تابشی در حدود 60 میلیون Btu دریافت می‌کند.
 

یعنی انرژی ناشی از سه روز تابش خورشید به زمین ‌برابر با تمام ‌انرژی ناشی از احتراق کل سوخت‌‌های ‌فسیلی در دل زمین است و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در اثر تابش خورشید به مدت چهل روز، می‌توان انرژی مورد نیاز یک قرن را ذخیره نمود.
بنابراین با به کارگیری کلکتورهای خورشیدی می‌توان تا حدودی از این منبع انرژی بی‌پایان، پاک و رایگان استفاده کرد و تا حد بسیار زیادی در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه جویی نمود

ادامه مطلب ...

علل افزایش نرخ طلا

مرگ دلار



بالاخره دود آتش دلارهای تقلبی و بدون پشتوانه چهل سال گذشته . پس از سوزاندن چشم جهانیان . بخصوص آفریقا و آسیا

.اکنون به چشم صاحبش نفوذ کرده. واشکش را در آورده است.! هر روز دلار ارزشش را از دست میدهد و  ارزش طلا و دیگر کالاهای قیمتی بالا میرود. چرا؟ زیرا دیگر جهان . بخصوص آسیا و آفریقا و آمریکای جنوبی بیدار شده اند. و میدانند که دیگر سرمایهایشان را نباید بصورت دلار این ارز

 بدون پشتوانه ذخیره کنند.بلکه تا میتوانند زیر ساخت های اقتصاد شان را محکم میکنند و اگر پولی اضافه داشته باشند .طلا میخرند.

توصیه میگردد ملت و دولت ایران هم به ای ارز های قلابی اعتماد نکنند. وسرمایهایشان را به طلا و تقویت  بنیان اقتصاد خود . مانند سد. کشاورزی. وصنایع مادر و...تبدیل کنند. و پول خود را در بانکهای غربی سرمایه گذاری نکنند. کروز بروز ارزشش از دست رفته . و هر وقت

بخواهند آن را بلوکه کنن

ادامه مطلب ...

پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی


پیشگیری از بیماریهای قلبی : چربی خون - دیابت - فشار خون بالا ● چربی خون ‏‎(hyperlipidemia)‎‏
چربی خون از مهمترین عوامل خطرساز برای ایجاد بیمار عروق قلبی و ایجاد سکته ‏های قلبی است. چربی خون بالا در فرد مبتلا علامت و نشانه خاصی ایجاد نمی ‏کند(مگر در موارد بسیار شدید). رسوب آهسته آن در عروق قلبی با ایجاد پلاکهای ‏چربی در طور سالیان فرد را مستعد حملات قلبی می نماید. بنابراین بررسی میزان ‏چربی خون از سنین پایین (معمولا ۲۵ سالگی) توصیه می شود. ‏ آنچه در گزارش آزمایشگاه به عنوان اجزاء چربی خون ذکر می شود شامل کلسترول، ‏LDL,HDL‏ و تری گلیسرید است. ‏LDL,HDL‏ اجزاء کلسترول می باشند که ‏LDL‏ جزء آسیب رسان و مضر آن بوده و ‏HDL‏ جزء محافظت کننده و مفید آن ‏می باشد. نکته مهم این است که تفسیر میزان گزارش شده توسط آزمایشگاه برعهده ‏پزشک می باشد ؛ به عنوان مثال ‏LDL‏ در حد ۱۶۰-۱۵۰ ممکن است در یک فرد ‏سالم و بدون عوامل خطرساز دیگر نیاز به درمان دارویی نداشته باشد ولی ‏LDL‏ در ‏حد ۱۱۰ برای یک فرد دیابتی و یا در حضور عوامل خطرساز متعدد پزشک را ملزم به ‏شروع درمان دارویی نماید. بنابراین نتیجه آزمایش چربی خون خود را حتماً به یک ‏پزشک (ترجیحاً متخصص قلب و عروق) نشان دهید. ‏

ادامه مطلب ...

تاراج مخازن نفت ایران توسط همسایه

قطر به نفت ایران نقب زده است :گروه انرژی- در شرایطی که یک دیپلماسی جامع در حوزه انرژی کشور وجود ندارد کشورهای منطقه به تولید نفت و گاز در میادین مشترک با ایران شتاب داده‌اند.

بررسی تولید نفت و گاز در میادین مشترک با کشورهایی چون عربستان، امارات، عراق و قطر از سوی کارشناسان مستقل ایرانی نشان می‌دهد که این کشورها نه تنها از ایران جلوتر هستند، بلکه قطر به دلیل تعلل ایران، به منابع هیدروکربوری دست‌اندازی کرده است. روایت این واقعه دیروز در یک میزگرد نفتی – دیپلماسی در تهران بیان شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند: «تامین امنیت انرژی و تحقق منافع ملی در این حوزه مستلزم طراحی و اجرای یک استراتژی و سیاست ملی جامع نگر با پیش فرض تعامل با دیگر بخش‌ها است.»به گزارش خبرنگار ما، «غلامحسین حسن‌تاش»، رییس سابق موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در سلسله نشست‌های بررسی سیاست خارجی با موضوع «دیپلماسی انرژی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» به دیپلماسی انرژی کشور اشاره کرد و گفت: «در ادبیات مربوطه، معمولا دیپلماسی را به معنی ابزار و وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف بین‌المللی یک کشور معنی می‌کنند یا اینکه آن را مترادف و معادل سیاست خارجی می‌دانند.» به گفته وی، اگر دیپلماسی ابزار است، دیپلماسی انرژی معنی نمی‌دهد، ولی اگر منظور ما از دیپلماسی سیاست خارجی باشد، بخش انرژی و سیاست خارجی باید در کنار هم قرار بگیرند. وی ادامه داد: «بنابراین باید این موضوع را مدنظر قرار داد که چگونه باید تعامل میان دستگاه‌های انرژی و سیاست خارجی را تنظیم کنیم تا از این طریق به اهداف ضروری خود دست یابیم.»وی با اشاره به تعامل گسترده میان نفت و سیاست گفت: «کشور ما چاره‌ای جز برقراری این تعامل ندارد. نه سیاست خارجی می‌تواند بدون شناخت انرژی به دیپلماسی موفقی برسد و نه بخش انرژی بدون دیپلماسی، موفق به تعامل گسترده و دستیابی به اهداف موردنظرش خواهد بود، اما آیا ما تاکنون دیپلماسی نفتی موفقی داشته‌ایم؟ متاسفانه پاسخ من منفی است.»
ایران از رقبا عقب است

ادامه مطلب ...

علل رکود اقتصاد ایران و جهان


سود بانکی و تورم رابطه مستقیم دارد.هشتاد کشور دنیا با پائین آوردن سود بانکی . وچاپ نکردن پول بدون پشتوانه و جذب سرمایه های خارجی.وجذب توریسم. وبالا بردن تولید و صادرات. و صادر نکردن مواد خام . ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی. و جلو گیری از معاملات کاذب و مجازی و دلالی. و رانت خواری و رشوه. و کار و تلاش زیاد . و تقویت ملی گرائی .و حفظ و حراست از سرمایه های ملی. ودوری از نظامی گری و هیاهو. و تعامل با جهان. و ندادن وام به اشخاص و کشور های بدون پشتوانه. والگو برداری از کشور های موفق توانسته اند به تورمی کنترل شده . زیر 5 در صد برسند.



همه اینها یک طرف چاپ پول بدون پشتوانه آمریکا(دلار ) به عنوان پول بین المللی تمام سرمایه جهان را طی 40 سال گذشته بلعیده. زیرا چاپ پول که هزینه زیادی نمیخواهد. تا کنون فکر کرده اید . که مگر امریکا شق القمر میکند. یا اینکه چقدر تولید دارد؟ یا مرذمی زرنگ و کاری دارد؟مردم آسیائی که از همه کاری ترند. پس چرا؟ 70 در صد سرمایه جهان در دست آمریکا(آن هم تعدادی سرمایه دار صهیو نبسم است).؟



اکنون میدانیم که همه بدبختی های جهان و ایران. و رکود اقتصادی فعلی زیر سر آمریکا و استعمار غرب و سرمایه داران صهیونیسم است. که با چاپ مشتی دلار قلابی سرمایه جهان و نفت خاور میانه را توسط سران منطقه و عوامل خود به یغما میبرند.!!

برای برون رفت از این همه بدبختی و رکود اقتصادی جهان و ایران .پیشنهاد میگردد.



1- تا زمانیکه چاپ دلار بدون پشتوانه در امریکا ادامه دارد . کشور ها با دلار معامله مکنند.

2- کشور ها به فکر پول مطمئن و با پشتوانه برای جایگزین کردن با دلار باشند.

3-از معاملات سوری و مجازی(غیر واقعی) خودداری کنند.

4-کشور ها باید با افشا گری و... جلو یکه تازی و جنگ طلبی آمریکا را در جهان بگیرند.

5-فعلا سرمایه های خود را بصورت طلا و یا اجناس قیمتی حفظ کنند.

6- از معامله با امریکا و سرمایه داران صهیونیست که به عنوان شرکتهای چند ملیتی در تمامی کشور ها نفوذ کرده .معامله نکنند.!

7-ترجیحا معاملات پایاپای باشد.

8-از وام گرفتن از بانکهای امریکائی (دلار تقلبی) قویا خودداری کنند.

9-کشورهای نفت وگاز خیز انرژی را ارزان نفروشند.

10-کشور ها  با بالا بردن تولید و قناعت دخل و خرج را متعادل کنند.
11-کشورها با ایجاد اتحادیه های منطقه ای جلوی یکه تازی دلار را بگیرند.

12-نظم نوین جهانی چیزی جز تسلط امریکا و صهیونیسم بر کل جهان نیست.پس وارد این ماجرای شوم نشوید.

13-تجارت جهانی هم توطئه دیگری برای به غارت بردن و زیر پا کردن کشور های ضعیف . و به نفغ امپریالیسم جهانی به سر کردگی صهیونیسم امریکائی است. گول نخورید و عضو نشوید.زیرا کالاهای کشور های ضعیف توان مقابله با کالاهای آنان را ندارد. در نتیجه کشور های فقیر فقط وارد کننده و مصرف کننده امریکا و غرب و صهیو نیسم میشوند.  فقرافریقا نمونه بارز این مدعا است.
14-war -جنگهای دروغین آمریکا در منطقه خاور میانه به بهانه تروریسم و آزادی ملتها از دست کسانی که خود اجیر کرده است.ولی او بدنبال نفت و گاز خاور میانه است نه...!!
15-طرح خاور میانه بزرگ چیزی جز نفاق و تضعیف مسلمانان و تقویت اسرائیل نیست.

ادامه مطلب ...

تولید کم مصرف ترین پمپ و کولر آبی در ایران

کم مصرف‌ ترین پمپ کولر آبی جهان با صرفه ‌جویی 60 درصدی انرژی در ایران تولید شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، کم مصرف‌ ترین پمپ کولر آبی جهان که با حمایت سازمان بهره‌ وری انرژی ایران (سابا) در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و فقط 16 وات برق مصرف می‌کند، در سومین نمایشگاه بین المللی انرژی ایران (IES 2011) به نمایش درآمده است.

نزدیک 50 سال است که پمپ‌ های کولر آبی در ایران تولید می شود و مصرف برق آنها در آخرین نمونه تولیدی آن 65 وات در ساعت است اما در نمونه جدیدی که از ابتدای امسال تولید آن در کشور کلید خورده ، بهینه ‌سازی مصرف انرژی در آن با دقت بسیار بالایی محقق شده است و حداکثر 16 وات برق ( در ساعت) مصرف می‌کند و به میزان 60 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

پیش از این نمونه ایرانی ، کم ‌مصرف ترین پمپ کولر آبی جهان را ژاپنی ها ‌با مصرف 40 وات (در ساعت) تولید کرده بودند که اکنون این رکورد با تلاش تولیدکنندگان ایرانی شکسته شده است.

از ویژگی‌های دیگر این پمپ می‌توان به قدرت موتور آن اشاره کرد که سبب افزایش کارکرد آن و افزایش طول عمر مفید این دستگاه شده است به طوری که در پمپ‌های دیگر دور موتور 2400 دور است و در پمپ‌های جدید این میزان به 3000 دور ثابت رسیده و بدین معنی است که قدرت موتور با وجود کاهش مصرف انرژی، 25 درصد افزایش یافته است.

با توجه به برنامه های مختلف وزارت نیرو برای بهینه سازی مصرف انرژی از طریق حمایت از تولید کالاهای کم مصرف، تولید این پمپ گام مهمی برای حرکت به سمت استفاده از وسایل کم مصرف از سوی شهروندان است.

این پمپ با قیمت حدود 100 هزار ریال در بازار عرضه شده است و مردم می توانند با تغییر این نوع پمپ آب کولر، هم کیفیت کار کولر خود را افزایش و هم میزان مصرف برق را کاهش دهند.

سومین نمایشگاه بین ‌المللی صرفه‌ جویی انرژی ایران (IES 2011) روزهای 22 تا 25 تیر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه 72 شرکت داخلی و 9 شرکت از چین، ترکیه، انگلیس، آلمان و تایوان آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه صرفه جویی انرژی ارایه کرده اند.

ادامه مطلب ...

راهکارهای کاهش هزینه های انرژی در خانه

یک خانواده ایرانی سالیانه بیش از سه برابر خانواده ها در سایر کشورهای جهان انرژی مصرف می کند.که با مصرف هوشمندانه و با بکارگیری راهکارهای ساده بهینه سازی انرژی مصرف در خانه و رعایت نکاتی هنگام خرید لوازم خانگی می توان هزینه انرژی و در نهایت هزینه های زندگی را کاهش داد.
نخستین گام برای استفاده کارآمدتر از انرژی در بخش خانگی یافتن نقاطی از خانه است که بیشترین مصرف انرژی را دارد. که در این گزارش به چند مورد راهکارهای ساده مصرف انرژی در خانه اشاره خواهد شد.
 

ادامه مطلب ...

انرژی باد

انرژی باد

اولین کشوری که در دنیا از انرژی باد برای مصارف کشاورزی استفاده کرد ایران بود که در این زمینه سابقه ای بیش از 2500 تا 3000 سال دارد استفاده از این انرژی بعداً از طریق ایران به دیگر سرزمین های اسلامی راه یافت و سپس اروپا و قاره امریکا و سایر نقاط جهان انرژی باد را مورد استفاده قرار دادند که در مصارف مختاف مانند پمپاژ آب وآبیاری ـ آسیاب نمودن غلات ـ تولید الکتریسیته ـ استفاده مکانیکی نظیر ارّه نمودن چوب و صنایع دستی و غیره به خدمت گرفته شد و بطور وسیعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

ادامه مطلب ...

خورشید در ایران

ظرف 5 سال گذشته در کشور آلمان سهم صنایع فتوولتائیک در تولید نیروی برق 10 برابر شده و حدود 3 درصد انرژی مورد نیاز آن کشور را تامین می کند و قرار است تا سال 2020 برق مورد نیاز پانزده میلیون آلمانی از انرژی خورشیدی تامین شود.
  *سعید بازار باشلی

 بحران آلودگی محیط زیست  بر اثر استفاده بیش از پیش از سوخت های فسیلی و خطر از بین رفتن ذخایر و منابع طبیعی ، بالا رفتن مصرف انرژی به دلیل رشد ناهمگون صنایع و افزایش روز افزون جمعیت ، تولید گازهای گلخانه ای از جمله  مونواکسید کربن ، گرم شدن دمای زمین ، ذوب شدن یخ های قطبی ،شیوع انواع بیماری های ناشناخته ، نابودی جنگل ها ، وقوع طوفان های غیر عادی ، بارش باران های سیل آسا و اسیدی و بالاخره خشکسالی های طولانی مدت ، که در ادبیات جهانی از آن به عنوان تغییرات آب و هوایی نام برده می شود ،زندگی روی کره زمین را با خطر نابودی مواجه ساخته است .

 از این رو وظیفه هر انسان مسئول و وظیفه شناس که خود را شهروند جهانی کره زمین می داند ، این است که نسبت به آینده محیط زیست و سرنوشت نسل های آتی ، احساس مسئولیت کرده و به فکر چاره ای اساسی برای حل مشکل باشد .

ادامه مطلب ...