انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

راهکارهای کاهش هزینه های انرژی در خانه

یک خانواده ایرانی سالیانه بیش از سه برابر خانواده ها در سایر کشورهای جهان انرژی مصرف می کند.که با مصرف هوشمندانه و با بکارگیری راهکارهای ساده بهینه سازی انرژی مصرف در خانه و رعایت نکاتی هنگام خرید لوازم خانگی می توان هزینه انرژی و در نهایت هزینه های زندگی را کاهش داد.
نخستین گام برای استفاده کارآمدتر از انرژی در بخش خانگی یافتن نقاطی از خانه است که بیشترین مصرف انرژی را دارد. که در این گزارش به چند مورد راهکارهای ساده مصرف انرژی در خانه اشاره خواهد شد.
 

پنجره ها
در ها و پنجره ها یکی از قابل بحث ترین موارد در ساختمان هستند که بین 10 تا 15 درصد از صورت حسابهای انرژی به طور مستقیم با آنها در ارتباط است به همین سبب از پنجره های دو جداره با شیشه های دو جداره که بین آنها با گاز پر شده استفاده کنید و هنگام روشن بودن سیستم سرمایشی درها و پنجره ها را بسته نگه دارید و پنجره های مشرف به جنوب، شرق و غرب را توسط سایبان خارجی و یا پوشش های ویژه از آفتاب محافظت نمایید.
سرمایش ساختمان
میانگین عمر مفید و استاندارد سیستم تهویه منازل حدود 10 تا 15 سال بر آورد شده و دستگاههایی که بیش از 10 سال پیش ساخته شده دو برابر مدل های کنونی مصرف انرژی دارند ،با خرید دستگاههای جدید صرفه جویی انرژی به دست آمده می تواند کاهش چشم گیری در صورت حسابهای انرژی را نشان دهد. ضمنا هنگام نصب و استفاده از کولر به نکات ذیل توجه نمایید:1- دستگاه تهویه را به دور از تابش خورشید و یا زیر سایبان حصیری نصب کنید 2- دستگاه تهویه مطبوع و یا کولر خود را به طور مرتب تمیز کنید 3- در روزهای خیلی گرم کلیه نورگیرها، پرده ها و پنجره ها را به منظور جلوگیری از ورود حرارت بسته نگهدارید.4- از کولر آبی کم مصرف آفتاب الکتریک استفاده کنید. وآن را در پنجره نزدیک به کف ساختمان نصب کنید تا خنکی را به خوبی احساس کنید.!
آب گرم
آب گرم مصرفی سومین مصرف کننده بزرگ انرژی در خانه ها است به طوری که 20 درصد صورت حساب تاسیسات خانه را به خود اختصاص می دهد با به کار بستن موارد ذیل می توان مخارج انرژی را کاهش داد:1- برچسب راهنمای انرژی را هنگام خرید آبگرمکن مد نظر داشته باشید. 2-به جای استفاده از وان بیشتر از دوش جهت استحمام استفاده کنید.3-درجه ترموستات را پایین آورده و آبگرمکن را عایق بندی کنید.4-استفاده از آبگرمکنهای خورشیدی بهترین گزینه برای تامین آب گرم مصرفی ساختمانها هستند،استفاده از آبگرمکن خورشیدی انرژی مورد نیاز جهت آبگرم مصرفی را به میزان 60 درصد کاهش می دهد.
پخت و پز
متوسط مصرف گاز طبیعی یک خانوار جهت پخت و پز به حدود 400 متر مکعب گاز طبیعی در سال می رسد که با بکارگیری شیوه های هوشمندانه این میزان کاهش می یابد در هنگام پخت و پز به نکات ذیل توجه نمایید:1- به جای قابلمه از دیگ زودپز استفاده نمایید2- ظروف و اجاق گاز را متناسب با تعداد خانواده و میزان استفاده انتخاب کنید.3- مواد غذایی را قبل از شروع پخت یخ زدایی و به قطعات کوچک تقسیم کنید 4- شعله اجاق گاز را متناسب با اندازه ظروف پخت و پز تنظیم کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد