انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

15 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی استفاده می کنند

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: هم اکنون 15 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 75 هزار خانوار افزایش می یابد.

کرمعلی قندالی روز جمعه درحاشیه بازدید از میدان فروش دام گنبدکاووس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان امور عشایر توجه به انرژی های نوین و استفاده از آن به جای سوخت های فسیلی را مد نظر قرار داده است.
وی از توجه ویژه دولت به جوامع روستایی، عشایری و مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: تشکیل شورای عالی عشایر از اقدامات خوب دولت است که در هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شد.
قندالی اضافه کرد: در همین راستا همه دستگاه های اجرایی و خدماتی موظف هستند به جامعه عشایری نیز خدمات لازم را بدهند.
وی تصویب سه طرح ویژه آموزش رسمی، فنی و حرفه ای و ترویجی، طرح فرهنگی و مذهبی و طرح بهداشتی و درمانی را از دیگر اقدامات دولت برای جامعه عشایری برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این، توزیع نهاده های دامی و پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد پایین از دیگر توجهات دولت بوده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور یادآور شد : دولت در چهار سال گذشته 900 هزار تن انواع نهاده های دامی را با پرداخت 1800 میلیارد ریال یارانه توزیع کرده و چهار هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات با کارمزد پایین 4 و 5 درصد پیش بینی کرده که تاکنون 2500 میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت و بقیه تا پایان سال آینده پرداخت می شود.
قندالی گفت: اختصاص اعتبار لازم برای تعمیر و مرمت 60 هزار کیلومتر ایلراه و جاده های عشایری و آبرسانی روزانه با 600 تانکر از دیگر اقدامات دولت برای عشایر بوده است.
وی، توجه به بیمه اجتماعی عشایر را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و افزود: تاکنون 74 هزار خانوار عشایری از این بیمه برخوردار شده اند و ضمن ابنکه بخشی از جمعیت 213 هزار خانواری عشایر کشور نیز از سایر بیمه ها بهره مند هستند.
قندالی همچنین بااشاره به تصویب 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت با مجوز رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برای پرداخت تسهیلات ویژه تولید و اشتغال جوامع روستایی و عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر درسال جاری گفت: سهم جامعه عشایری از این اعتبارات که با دیگر منابع بانکی به 130 هزار میلیارد ریال می رسد در مجموع 10 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان امور عشایر ادامه داد: این منابع مالی که درقالب تسهیلات با کارمزد پایین و زیر نظر وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی ابلاغ شده تا پایان سال آینده به متقاضیان پرداخت می شود.
قندالی افزود: تسهیلات پیش بینی شده تولید و اشتغال در حوزه های زنجیره تولید گوشت قرمز، پرواربندی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و فرآوری مواد لبنی به عشایر پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امور عشایر کشور برای بازدید از مناطق عشایری گلستان از روز گذشته وارد این استان شده است.
استان گلستان 3هزار و 530 خانوار عشایری با جمعیت تقریبی 21 هزار نفر دارد که از این تعداد یک هزار و 978 خانوار از عشایر کرد خراسان شمالی و بقیه عشایر بومی و ترکمن استان هستند.
عشایر خراسان شمالی در فصل پاییز به گلستان کوچ می کنند و تا فروردین ماه در مراتع منطقه مراوه تپه در منتهی الیه شرق این استان مستقر هستند.
عشایر بومی و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.

گاز طبیعی مغلوب رقابت با دو منبع انرژی نیرومند

در جدیدترین نمونه، شرکت "فرست سولار" برنده یک قرارداد نیرو برای تامین برق بزرگترین شرکت نیروی آریزونا در زمان پیک مصرف بین ساعت ۳ تا ۸ بعدازظهر شد.

این سازنده پنل خورشیدی با پیشنهاد ساخت یک مزرعه خورشیدی که خوراک یک سیستم باطری ۵۰ مگاواتی را تامین می‌کند، پیشنهادهای نیروگاه‌های گازسوز شرکت کننده در مناقصه را شکست داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انرژی خورشیدی و باطری، ترکیب قدرتمندی برای تامین پیک تقاضا است. پنل‌های خورشیدی در روز با استفاده از نور آفتاب، نیرو برای شارژ باطری‌ها تولید می‌کنند و زمانی که آفتاب غروب کرده و تقاضا برای برق به اوج می‌رسد، شرکت نیرو از این باطری‌ها استفاده می‌کند.

شرکت "نکست ارا انرژی" فلوریدا نیز هفته گذشته یک سیستم باطری مشابه را نصب کرد که از یک مزرعه خورشیدی بهره برده و تولید برق را تقویت می‌کند.

برنامه های توسعه باید سازگار با کم آبی کشور باشد

ایرنا، رضا اردکانیان عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد با بیان اینکه همه راه ها برای تامین آب در کشور دنبال می شود، افزود: باید روی مدیریت مصرف و تامین آب، تمرکز شود تا در آینده به مدیریت عرضه و تقاضا برسیم.
وی ادامه داد: همه راههای تامین آب برای مناطق خشک و کم آب از جمله استفاده از آب شور دریا و انتقال آب از راه دور برای استفاده شرب در برنامه هاست؛ البته هیچگاه از خشکسالی و کم آبی به عنوان بحران یاد نمی کنیم و باید برنامه های سازگار با کم آبی جدی گرفته شود.
وی با یادآوری سهم 34 درصدی صنعت در اشتغال خاطر نشان کرد: این مقدار سهم در اشتغال باید به 42 درصد برسد و به طور حتم صنایع کم آبخواه مورد توجه قرار می گیرد و با صرفه جویی در مصرف آب و انرژی صنایع بزرگ راه اندازی خواهد شد.
وزر نیرو گفت: پدران ما در گذشته با حفر قنات و ساخت بادگیر، دنیا را شگفت زده کردند و اکنون باید از بام خانه ها برای راه اندازی نیروگاههای کوچک و تولید انرژی خورشیدی استفاده شود.
اردکانیان که سابقه فعالیت به عنوان مشاور استاندار یزد نیز در کارنامه خود دارد یادآور شد: بررسی های 33 ساله پیش نشان داد مهمترین ظرفیت بالقوه یزد منابع انسانی است و این موضوع با 24 سال صدرنشینی متوالی دانش آموزان این استان در کنکور سراسری ثابت شده است.
معاون اول رییس جمهوری به اتفاق رییس سازمان میراث فرهنگی و چهار وزیر کابینه دولت، صبح روز شنبه برای افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضای آوایی وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد یزد شدند.
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است که امروز افتتاح شد.
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد و بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و بازدید از بافت تاریخی یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد بود.

تولید400 مگاوات برق بادی و خورشیدی/برنامه ریزی افزایش سالانه هزار مگاوات

تولید400 مگاوات برق بادی و خورشیدی/برنامه ریزی افزایش سالانه هزار مگاوات
خبرگزاری آریا - کرج-ایرنا-معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت که هم اکنون ظرفیت انرژی نیروگاه های بادی و خورشیدی 400 مگاوات است و برنامه ریزی شده سال آینده این میزان هزار مگاوات افزایش یابد.

همایون حائری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی مپنا در فردیس البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با نصب نیروگاه های بادی و خورشیدی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، این ظرفیت از سال آینده هزار مگاوات افزایش می یابد.
وی ادامه داد: باید سعی شود از سوخت فسیلی سال به سال کمتر استفاده شود و باید بتوانیم بخشی از مصرف خود را از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی تولید کنیم.
وی با بیان اینکه ایران دارای سرزمین آفتاب و باد مناسب است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید بتوانیم سالیانه هزار مگاوات انرژی بادی و خورشیدی تولید کنیم و هر سال آن را افزایش دهیم.
حائری گفت: ظرفیت شبکه برق کشور 80 هزار مگاوات است که می توانیم حدود 20 هزار مگاوات از این ظرفیت را از طریق انرژی های بادی و خورشیدی تولید کنیم که این موضوع در سال های آینده قابل حصول است.
وی موضوع تکنولوژی را از مهمترین مباحث در انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد و افزود: نیروگاه های بادی جزء نخستین روش های تولید انرژی های تجدیدپذیر است که ما در این زمینه وابستگی هایی داشتیم که برطرف شده است.
معاون وزیر نیرو در ادامه گفت: امروز شاهد ساخت توربین های بادی دو و نیم مگاواتی در شرکت مپنا هستیم و این موضوع قابلیت های مناسبی را برای وزارت نیرو ایجاد کرده است.
وی به بومی سازی فناوری تولید انرژی بادی و خورشیدی اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت بومی سازی شده است. موضوع بعد منابع گازی زیادی است که در کشور وجود دارد و ارزان بودن قیمت گاز باعث می شود که در نیروگاه ها به این سمت گرایش پیدا کنند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: دلیل اصلی آن بومی سازی این تکنولوژی بود، فعالیت در زمینه توربین های بادی آغاز شده، انرژی خورشیدی نیز یک انرژی جدید است که باید تمرکز در این خصوص نیز به عمل آید.
وی همچنین اظهار داشت: بخش خصوصی استقبال بسیار خوبی از فعالیت در زمینه انرژی تجدیدپذیر داشته و مجوزهای خوبی در این زمینه صادر شده است.

پکیج برق خورشیدی 240 وات عشایری

پکیج برق خورشیدی قابل حمل

پکیج برق خورشیدی قابل حمل

پکیج روشنایی خورشیدی 220 ولت AC .با توان 500 وات.قادر به روشن کردن تلویزیون 14.و پنکه .و 5 لامپ LED. و شارژ موبایل و رادیو ضبط و لپ تاب.دوربین. مخصوص باغ شهر.عشایر.زنبورستان.دامداران عزبز.ساخت ایران.


کاتالوگ و روش استفاده از پکیج برق خورشیدی قابل حمل
MA500W-220V
وزن کل:20 کیلو گرم.ابعاد پنل60*60 سانتیمتر.توان پنل 40 وات.باطری خشک 28 آمپرساعت.شارژ کنترل 10 آمپر.مبدل 500 وات.توان باطری 240 وات.که با باطری و پنل کمکی قابل افزایش تا 1500 وات است.
ساخت ایران/شیراز/ آفتاب الکتریک/پارس سولار
توجه:!! .لطفا قبل از راه اندازی دستگاه به نکات زیر دقت فرمائید:
ابتدا درب جعبه را باز کنید.پیچ بست باطری محکم باشد.
سپس پنل خورشیدی را روی بام یا مکانی که سایه اشیا در طول روز روی آن نباشد
رو به جنوب شرقی با زاویه 30 درجه نسبت به زمین محکم کنید.
بعد کابل بیرون آمده از دستگاه را تا پنل ادامه و سیم مثبت قرمز رنگ را به سیم
مثبت پنل وصل کنید و منفی مشکی رنگ را به منفی پنل اتصال دهید.و عایق کنید.اخطار!!!در صورتیکه سیم مثبت و منفی را اشتباه به جعبه وصل شود. به کل سیستم آسیب جدی وارد می شود.!!!!
جعبه را به پشت بخوابانید به نحوی که قطب باطری بالا قرار گیرد.و از دسترس
کودکان و آب و آفتاب دور نگه دارید. از دستکاری داخل دستگاه جدا خودداری فرمائید.
در صورت نصب توسط افراد غیر متخصص و استفاده غیر مجازشامل گارانتی نمی شود.و احتمال آتش سوزی دارد.!!
دستگاه بصورت خودکار شروع به شارژ می کند.و پس از یک روزکه شارژ شد.
کلید اصلی روی مبدل را در حالت روشن قرار دهید و دوشاخه وسایل برقی مجاز را
داخل پریز و استفاده فرمائید.توجه فرمائید.برق و توان دستگاه 220 ولت و محدود
است.و لوازمی مانند لامپ و تلویزیون 14 ال ای دی.و پنکه .و موبایل وتبلت.
و لپ تاب.و ریش تراش.و رادیو ضبط .و دریل سبک.می توانید در زمان محدود استفاده کنید.
توجه:!!به هر دلیل که ولتاژ باطری کمتر از 11 ولت شود.شارژ کنترل از کار می افتد.برای بازگشت به حالت اولیه.یک سیم آبی رنگ منفی یک سر آزاد در جعبه هست.آن را از صیح تا ظهر به قطب منفی باطری وصل کنید.تا ولتاژ باطری بالای 12 ولت برسد.سپس سر سیم را از باطری جدا کنید.زیرا اگر بیش از نیم روز متصل باشد.احتمال شارژ بیش از حد(14.5 ولت) باعث خرابی باطری می گردد.!!!!
توجه!!!به هیچ وجه زمانی که پنل خورشیدی به سیستم وصل است .اقدام به تعویض باطری یا دیگر اجزاء سیستم ننمائید.!! زیرا ولتاژ بالا باعث آسیب به شارژ کنترل و اینورتر می شود.!!
توجه:!!همیشه اول باطری را به سیستم خورشیدی وصل کنید و در آخرین مرحله پنل خورشیدی را با رعایت مثبت و منفی به سیستم متصل نمائید.
از حسن انتخاب شما متشکریم.آفتاب الکتریک./پارس سولار.
سایت:www.parssolar.ir-تلگرام@solarlive-………Email:sadeghi_abdolreza@yahoo.com
تلفن:09177196296-09391236296

پایان ساخت یک نیروگاه خورشیدی در محل فاجعه چرنوبیل

نیروگاه خورشیدی چرنوبیل قادر به تولید یک مگاوات انرژی تجدیدپذیر است. این نیروگاه خورشیدی در فاصله‌ی ۱۰۰ متری پناهگاه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل قرار گرفته است. این پناهگاه که اواخر سال ۲۰۱۶ نصب شد، پناهگاه گنبدی است که برای جلوگیری از نشت تشعشات هسته‌ای باقی مانده از نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در محل آن نصب شده است. 

فاجعه‌ی هسته‌ای چرنوبیل یکی از دو فاجعه‌ی هسته‌ای (در کنار نشت نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن) مهیب تاریخ است، اما اکنون مقامات اوکراینی می‌گویند که نصب پنل‌های خورشیدی این امیدواری را به‌وجود آورده است که چرنوبیل بتواند به‌جای آسیب رساندن به سیاره، به محلی برای جلوگیری از گرمایش بیشتر سیاره و نجات آن تبدیل شود.  

یوگن وریاگین، مدیر پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی چرنوبیل، گفت: این نیروگاه خورشیدی می‌تواند نیازهای یک روستای متوسط را برطرف کند.

این میزان در واقع معادل ۲۰۰۰ خانه است و اگر کل این منطقه به‌عنوان محلی برای احداث نیروگاه‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد، این میزان تولید انرژی خورشیدی می‌تواند به ۱۰۰  برابر افزایش یابد. به‌گفته‌ی مقامات اوکراینی، با وجود آلودگی‌های این ناحیه، ۲۴ هزار سال طول می‌کشد که مردم بتوانند با آسودگی به این ناحیه بازگردند و زندگی عادی خود را از سر گیرند. اما پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی نشان می‌دهد که می‌توان از چنین منطقه‌ی وسیع استفاده‌های مفیدی کرد.

مقامات اوکراینی: امیدواریم که چرنوبیل به زودی به جای فاجعه هسته‌ای به واسطه‌ی فعالیت‌های خود در زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر شناخته شود

ساخت چنین نیروگاه خورشیدی به‌لطف پناهگاهی است که اواخر سال گذشته نصب شده است. این پناهگاه به نوعی جایگزین سپر بتنی شد که در ابتدا نصب شده بود. این سپر می‌توانست، سطح تابش اشعات هسته‌ای نیروگاه را به یک دهم کاهش دهد. نیروگاه جدید خورشیدی که در اطرف چرنوبیل ساخته شده است، حدود ۱۶ هزار متر مربع وسعت دارد و دارای ۳۸۰۰ پانل فتوولتائیک است که نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنند.

 با وجودی که گفته می‌شود که در محل نیروگاه چرنوبیل مشکلی وجود ندارد، اما از آن‌جایی که حفاری در این محل همچنان ممنوع است، مهندسان این پروژه هم در اقدامی احتیاطی از نصب پایه‌‌ی پنل‌های خورشیدی در زمین خودداری کردند و از قطعات بتنی بهره بردند. در همین حال گفته می‌شود که هنوز ۲۵ کیلومتر مربع زمین در این ناحیه قابل دسترس است که دولت اوکراین می‌تواند از آن برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده کند. مقامات اوکراینی همچنین اعلام کرده‌اند که هم‌اکنون ۶۰ طرح پیشنهادی در این خصوص دریافت کرده‌اند.

نیروگاه جدید خورشیدی که در اطرف چرنوبیل ساخته شده حدود ۱۶۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و دارای ۳۸۰۰ پانل فتوولتائیک است که نور خورشید را به برق تبدیل می‌کنند

 پایان ساخت یک نیروگاه خورشیدی در محل فاجعه چرنوبیل (+عکس)

 

مقامات اجرایی نیروگاه خورشیدی چرنوبیل و شرکای دیگر، اخیرا احداث یک نیروگاه خورشیدی ۴.۲ مگاواتی را در نزدیکی بلاروس را به پایان رسانده‌اند که این ناحیه هم یک ناحیه آلوده به مواد رادیواکتیویته محسوب می‌شد. یکی از مزایای ساخت این نیروگاه این است که نیروگاه خورشیدی جدید هم‌اکنون به شبکه‌ی برق ملی کشور متصل شده است. این سایت تا سال ۲۰۰۰ هنوز هم به برق‌رسانی ادامه می‌داد. زمانی که انفجار سال ۱۹۸۶ اتفاق افتاد، چرنوبیل بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین انتشارهای مواد رادیواکتیو کنترل‌نشده در جو زمین شد و طی سه ماه، مستقیما جان ۳۱ نفر (کارکنان نیروگاه) را گرفت و گفته می‌شود که این انتشار مواد رادیواکتیو در نهایت منجر به آلوده شدن میلیون‌ها نفر شده‌اند.

پس از تخلیه این ناحیه که حدود ۳۰ سال زمان برد، اکنون به‌گفته‌ی مقامات اوکراینی این امیدواری وجود دارد که چرنوبیل به زودی به جای فاجعه هسته‌ای به واسطه‌ی فعالیت خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر شناخته شود. وریاگین، اوت سال گذشته به بلومبرگ گفته بود:

ما می‌خواهیم وجب به وجب منطقه‌ی چرنوبیل را پاک‌سازی کنیم و این ناحیه دیگر نباید به عنوان یک سیاه‌چاله در اوکراین شناخته شود.