انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

15 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی استفاده می کنند

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: هم اکنون 15 هزار خانوار عشایری از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 75 هزار خانوار افزایش می یابد.

کرمعلی قندالی روز جمعه درحاشیه بازدید از میدان فروش دام گنبدکاووس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان امور عشایر توجه به انرژی های نوین و استفاده از آن به جای سوخت های فسیلی را مد نظر قرار داده است.
وی از توجه ویژه دولت به جوامع روستایی، عشایری و مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: تشکیل شورای عالی عشایر از اقدامات خوب دولت است که در هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شد.
قندالی اضافه کرد: در همین راستا همه دستگاه های اجرایی و خدماتی موظف هستند به جامعه عشایری نیز خدمات لازم را بدهند.
وی تصویب سه طرح ویژه آموزش رسمی، فنی و حرفه ای و ترویجی، طرح فرهنگی و مذهبی و طرح بهداشتی و درمانی را از دیگر اقدامات دولت برای جامعه عشایری برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر این، توزیع نهاده های دامی و پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد پایین از دیگر توجهات دولت بوده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور یادآور شد : دولت در چهار سال گذشته 900 هزار تن انواع نهاده های دامی را با پرداخت 1800 میلیارد ریال یارانه توزیع کرده و چهار هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات با کارمزد پایین 4 و 5 درصد پیش بینی کرده که تاکنون 2500 میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت و بقیه تا پایان سال آینده پرداخت می شود.
قندالی گفت: اختصاص اعتبار لازم برای تعمیر و مرمت 60 هزار کیلومتر ایلراه و جاده های عشایری و آبرسانی روزانه با 600 تانکر از دیگر اقدامات دولت برای عشایر بوده است.
وی، توجه به بیمه اجتماعی عشایر را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و افزود: تاکنون 74 هزار خانوار عشایری از این بیمه برخوردار شده اند و ضمن ابنکه بخشی از جمعیت 213 هزار خانواری عشایر کشور نیز از سایر بیمه ها بهره مند هستند.
قندالی همچنین بااشاره به تصویب 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت با مجوز رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برای پرداخت تسهیلات ویژه تولید و اشتغال جوامع روستایی و عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر درسال جاری گفت: سهم جامعه عشایری از این اعتبارات که با دیگر منابع بانکی به 130 هزار میلیارد ریال می رسد در مجموع 10 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان امور عشایر ادامه داد: این منابع مالی که درقالب تسهیلات با کارمزد پایین و زیر نظر وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی ابلاغ شده تا پایان سال آینده به متقاضیان پرداخت می شود.
قندالی افزود: تسهیلات پیش بینی شده تولید و اشتغال در حوزه های زنجیره تولید گوشت قرمز، پرواربندی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و فرآوری مواد لبنی به عشایر پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان امور عشایر کشور برای بازدید از مناطق عشایری گلستان از روز گذشته وارد این استان شده است.
استان گلستان 3هزار و 530 خانوار عشایری با جمعیت تقریبی 21 هزار نفر دارد که از این تعداد یک هزار و 978 خانوار از عشایر کرد خراسان شمالی و بقیه عشایر بومی و ترکمن استان هستند.
عشایر خراسان شمالی در فصل پاییز به گلستان کوچ می کنند و تا فروردین ماه در مراتع منطقه مراوه تپه در منتهی الیه شرق این استان مستقر هستند.
عشایر بومی و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد