انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌های الیگودرز

توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌های الیگودرز

الیگودرز- معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌های شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز دریکوند امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران از توزیع ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی الیگودرز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم مناطق روستاهای جنگل نشین به سوخت و فاصله زیاد این مناطق تا مرکز شهرستان و مشکلات ناشی از حمل‌ونقل مواد سوختی، لزوم توجه به تأمین انرژی این مناطق از منابع محلی برای اداره منابع طبیعی در اولویت قرار دارد.

وی، افزود: با توجه به قرار گرفتن کشور ایران در کمربند خورشیدی زمین و منفعت بردن از این نعمت خدادادی، استفاده از آبگرمکن خورشیدی، از جمله ساده‌ترین، اقتصادی‌ترین و پرکاربردترین انواع فناوری‌های مرتبط با بهره‌برداری از انرژی تابشی است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌های کاهش مصرف چوب هیزمی و به تبع آن، کاهش تخریب و از بین رفتن مراتع و جنگل‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی، استفاده از انرژی‌های پاک است، عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از سال ۱۳۹۰ توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی و تنور گازی را در بین روستاییان و بهره‌برداران آغاز کرده است که در هفته گذشته ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی توسط اداره کل منابع طبیعی لرستان خریداری و توسط اداره منابع طبیعی شهرستان الیگودرز به ۱۵ خانوار روستاهای حاشیه جنگل تحویل و توسط کارشناسان نصب و به بهره برداری رسید.

دریکوند، تصریح کرد: امیدواریم با تخصیص بودجه بیشتر، این روند افزایش داشته باشد و بتوانیم تمام خانواده‌های مناطق جنگلی را در راستای تأمین سوخت بی‌نیاز کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد