انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

هواپیمای فضایی بدون سرنشین خورشیدی پس از ۹۰۸ روز پرواز به زمین نشست


نگارش از یورونیوز فارسی
هواپیمای فضایی بدون سرنشین خورشیدی «ایکس-۳۷بی»

هواپیمای فضایی بدون سرنشین خورشیدی «ایکس-۳۷بی» (X-37B) در ششمین ماموریت خود پس از ۹۰۸ روز پرواز در مدار با موفقیت به زمین نشست.

این هواپیمای فضایی خورشیدی ارتش آمریکا اوایل روز شنبه در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد. ماموریت پیشین این هواپیمای فضایی ۷۸۰ روز به طول انجامیده بود.

جیم چیلتون، معاون ارشد برنامه‌های فضایی شرکت بوئینگ گفت که ششمین ماموریت هواپیمای فضایی«ایکس-۳۷بی» پیچیده‌ترین ماموریت این هواپیمای فضایی بود.

او همچنین گفت که هواپیمای فضایی«ایکس-۳۷بی» از نخستین پرتاب در سال ۲۰۱۰، رکوردها را شکسته و توانایی‌های بی‌نظیری را برای آزمایش‌های سریع و به‌کارگیری فناوری‌های فضایی جدید برای آمریکا فراهم کرده است.

هواپیمای فضایی «ایکس-۳۷بی» یک ماژول سرویس‌دهی داشت که برای نخستین بار در ماموریت این هواپیمای فضایی استفاده شد که کارکردهای جدیدی را نشان داد.

این هواپیمای فضایی در ششمین ماموریت خود، ماهواره «فالکون‌ست-۸» که توسط دانشجویان آکادمی نیروی هوایی آمریکا طراحی و ساخته شده بود را با خود حمل کرد. این ماهواره که در ماه اکتبر ۲۰۲۱ مستقر شد، همچنان در مدار باقی‌ مانده است.

بررسی اثر تشعشعات فضایی بر دانه‌های گیاهان از دیگر آزمایش‌های انجام شده در جریان این ماموریت بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

ژنرال چنس سالتزمن، رئیس عملیات فضایی نیروی فضایی آمریکا گفت: «این مأموریت تمرکز نیروی فضایی بر همکاری در کاوش‌های فضایی و گسترش دسترسی کم‌هزینه به فضا را برای شرکای ما در داخل و خارج از نیروی هوایی نشان می‌دهد.»

هواپیمای فضایی بدون سرنشین خورشیدی «ایکس-۳۷بی» در حال حاضر با بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مایل پرواز، در مجموع ۳ هزار و ۷۷۴ روز را در فضا سپری کرده است.

علل تورم سالیانه 40 در صدی

ا-نا کار آمدی سیستم.

2-بودجه نوبسی غیر کارشناسی و مصرفی.

3-دولت عریض و طویل.

4-نهادهاد غیر ضروری و مصرفی.

5-درز منابع از کشور به بیرون.

6-تحریمهای بین المللی.

7-عدم عضویت در  اف -ای تی اف.

8-چاپ پول بدون پشتوانه.

9-ربای بانکی بالای 20 درصد.که عامل تورم انتظاری در مردم است.

10- اضافه حقوق .و تورم انتظاری در مردم و بازار.

11-بورس نا کارامد و قیمت های دستوری.

12-پول سرگردان در بازار های دلالی.

13-عدم تعادل بین قیمت اجناس.

14-سیستم چند قیمتی رانتی.

15-فرار مغز ها و سرمایه از کشور.

راهکار ساده و عملی:یکسال به هیچ عنوان اضافه حقوق ندهید و پول بدون پشتوانه چاپ نکنید.بانک هم سود را 5 درصد بکند.بودجه نهاد های فرهنگی و مذهبی را نصف کنید.و به یمن و سوریه و لبنان و فلسطین و افریقا و....کمک نکنید اقتصاد شکوفا و تورم به صفر می رسد.کمی به فکر ایران باشید.

انرژی خورشیدی ارزان جای مصرف گاز در اروپا را می‌گیرد

یک شرکت تحقیقات انرژی در گزارشی اعلام کرد قیمت انرژی خورشیدی در اروپا تا سال ۲۰۳۰ ده برابر ارزان‌تر از گاز خواهد شد.

به گزارش تکناک، بهای انرژی در اروپا به بالاترین حد خود رسیده است اما طبق گزارش یک شرکت تحقیقات انرژی، انتظار نمی‌رود این وضعیت برای همیشه ادامه داشته باشد.
این گزارش می افزاید حتی پس از رسیدن قیمت گاز به نقطه اعتدال خود، هزینه تولید برق با استفاده از فوتوولتاوری‌های خورشیدی به میزان ۱۰ برابر ارزان‌تر خواهد بود.
اروپا همیشه برای تامین انرژی مورد نیاز خود به نیروگاه های گازی متکی بوده است. حال تنش ژئوپلیتیکی بر سر اوکراین منجر به کاهش صادرات گاز توسط روسیه و تاثیر مستقیم آن بر هزینه تامین انرژی منطقه شده است.

بر اساس گزارش ریستاد انرژی مستقر در اسلو، قیمت گاز در مرکز گاز Title Transfer Facility (TTF) در هلند به طور متوسط 46 دلار آمریکا به ازای هر مگاوات ساعت (MWh) در سال 2021 بود. قیمت TTF که نقطه مرجع قیمت گاز اروپای غربی است، پس از درگیری در اوکراین در سال جاری به شدت افزایش و قیمت آن در زمان این گزارش به 134 دلار آمریکا به ازای هر مگاوات ساعت بوده که افزایش شدید 187 درصدی را نشان می‌دهد.

اروپا برای زمستانی گازسوز آماده می شود
با فرا رسیدن ماه های زمستانی، به احتمال زیاد اروپا بازهم با دوران سختی روبرو خواهد بود. قیمت گاز ممکن است به اندازه افزایش آن در ماه اگوست تا۳۳۰ دلار به ازای هر مگاوات ساعت، که بیشترین میزان آن بوده است، نرسد، اما با توجه به عدم وجود نشانه ای از کاهش درگیری‌ها، افزایش صادرات گاز روسیه بعید به نظر می‌رسد و اروپایی ها باید برای نیازهای گرمایشی خود هزینه بیشتری بپردازند.
حتی با وجود بهای بالای انرژی، در سال اخیر تامین انرژی از گاز در اروپا چهار درصد افزایش داشته است. زیرا با کاهش تولید انرژی در منطقه تاسیسات تولید هسته ای تعطیل، همچنین با خشک شدن رودخانه ها در تابستان، تولید برق آبی نیز کاهش یافته است و گاز این کمبود‌ها را جبران کرده‌است.
با این حال، پس از سال نو، انتظار بهبود وضعیت با دوباره به راه‌افتادن نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه و اضافه شدن ۳۰ گیگاوات انرژی به شبکه آن و همچنین افزایش ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر در قالب تاسیسات نیروگاه های خورشیدی و بادی و تامین ۵۰ گیگاوات دیگر از انرژی مورد نیاز توسط آن‌ها می‌رود.

انرژی خورشیدی ارزان تر از گاز خواهد شد
با توجه به گزارشات، طی چند سال آینده، از آنجایی که کشورهای اروپایی به دنبال نصب منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتر به منظور کاهش انتشار کربن هستند، میانگین هزینه این تاسیسات به ۱.۳ دلار آمریکا به ازای هر وات کاهش خواهد یافت.
انتظار می رود قیمت گاز TTF تا پایان دهه تثبیت شده و به حدود 31 دلار آمریکا به ازای هر مگاوات ساعت کاهش یابد. هزینه همسطح انرژی گاز با این قیمت به حدود 150 دلار آمریکا به ازای هر مگاوات ساعت می رسد. این گزارش می افزاید : اگرچه ممکن است در مقایسه با آنچه امروزه مصرف کنندگان در اروپا می پردازند ارزان‌تر به نظر برسد، اما همچنان هزینه آن سه برابر هزینه همسطح انرژی تامینی از تاسیسات خورشیدی خواهد بود. برای اینکه گاز به عنوان سوخت رقابتی باقی بماند، قیمت آن باید به 17 دلار آمریکا به ازای هر مگاوات ساعت کاهش یابد که این گزارش در سناریوی فعلی آن را “غیرقابل تصور” می خواند.
اگر تصمیم‌گیرندگان اروپایی به جای پرداخت هزینه‌های بالای گاز در حال حاضر، برای ساخت منابع تولید انرژی تجدیدپذیر و راه اندازی آن ظرف چند سال آینده هزینه کنند، تا اوایل سال ۲۰۲۵ می‌توانند به ظرفیت ۱۰۰ گیگاوات تولید انرژی بیشتر دست یابند. و تنها طی سه سال، این ظرفیت قبلیت افزایش تا ۳۳۳ گیگاوات خواهد داشت و درنتیجه انرژی کافی به‌اندازه جایگزینی نیروگاه‌های گازسوز کنونی تولید خواهد کرد.
اروپا همچنان می تواند گاز را در ترکیب منابع انرژی خود برای رفع نیازها یا حل مشکلات متناوب انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه در ماه های زمستان، حفظ کند. در چنین حالتی مشکلات عرضه کنونی دیگر وجود نخواهد داشت.