انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

مصرف بنزین خودرو داخلی

در مقایسه با کشور های دیگر مصرف سوخت خورو های داخلی نزدبک دو برابر خودرو خارجی است. واین دلالت بر ارزان بودن سوخت در این کشور و بی توجهی مسولین دارد .که سرمایه های ملی بدین شکل دود میشود و بهره ای برای ملت ندارد.اگر بجای این همه سواری ناقص و جور وا جور کارگاه تولیدی ساخته میشد. بهتر نبود؟ جوانهایمان مشغول بکار نمیشدند؟ با هزینه یک سواری میشود یک کارگاه کوچک ساخت. و چند نفر را بکر گمارد.نه اینکه بی مهابا انرژیها را دود کرد و ترافیک و....درست کرد.!!

کم* مصرف *ترین خودروهای 2010

در حالی که بررسی*های انجام شده نشان می*دهد مصرف سوخت اغلب خودروهای داخلی دو تا سه برابر خودروهای خارجی است، بد نیست نگاهی نیز به یکی از فهرست*های مربوط به کم*مصرف*ترین خودروهای خارجی بیندازیم.

fه نقل از ایسنا کارشناسان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران را حجم بالای خودروها و موتورسیکلت*های موجود در این شهر اعلام می*کنند. خودروهایی که علاوه بر حجم بالای*شان دارای مصرف سوخت بیشتر و در نتیجه آلایندگی مضاعفی نیز هستند.

در چنین شرایطی صنعت خودروسازی کشور در مقاطع مختلف تحت فشار قرار گرفته تا خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و دوستدار محیط زیست تولید کند. هرچند تاکنون موفقیت اندکی در این زمینه بدست آمده است.

با توجه به گزارش*های منتشر شده، دیگر همه می*دانند که مصرف سوخت اغلب خودروهای موجود در کشور بسیار بالا بوده و آن*ها هم که مصرف سوخت پایینی دارند یا تیراژ تولیدشان بسیار اندک است یا این*که به طور کلی خودروهای به نسبت قدیمی یا گرانی در مقایسه با مشابه خارجی محسوب می*شوند.

بر اساس آخرین بررسیِ*های انجام شده، خودروی ام.*وی.*ام در مسیر شهری 7.85 و در مسیر اتوبان 4.57 و به صورت ترکیبی 5.78 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر می*سوزاند که در هر سه بخش، این خودرو کم*مصرف*ترین محصول داخلی محسوب می*شود. همچنین نیسان رونیز و ماکسیما همچنان پرمصرف*ترین خودروهای سواری کشور محسوب می*شوند. البته باید در نظر داشت تیراژ تولید این دو خودرو بسیار پایین است.

در این شرایط بد نیست سری به بازار خودرو آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ خودرو جهان زده و نگاهی به مصرف سوخت خودروها در این کشور بیندازیم. در واقع بررسی بازار خودرو آمریکا شمایلی کلی از بازار جهانی خودرو را نیز به ما نشان می*دهد.

دپارتمان انرژی آمریکا سالانه نام 10 خودروی کم*مصرف موجود در بازار این کشور را اعلام می*کند.

رونمائی از کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان توسط فولکس واگن

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان از کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان در نمایشگاه خودروی قطر رونمایی کرد.
رونمائی از کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان توسط فولکس واگن

به گزارش CarXR.com به نقل ازآفتاب:دکتر اولریخ هاکنبرگ، قائم‌مقام رییس فولکس‌واگن در مراسم رونمایی از خودروی مفهومی XL1 گفت: این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 0.9 لیتر مصرف سوخت دارد و بدنه آن از مواد بسیار سبک ساخته شده است.


این خودروی پلاگ‌این هیبریدی دو سیلندر بوده و کشش آئرودینامیکی بسیار پایینی دارد.



قدرت موتور این خودرو 75 اسب بخار است. حداکثر سرعت آن نیز به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

 

این خودرو قابلیت حمل دوسرنشین را دارد. وزن این خودرو تنها حدود 380 کیلوگرم است که وزن بسیار پایینی برای یک خودرو محسوب می‌شود.

 

 

این خودروی سبز همچنین به یک موتور برقی مجهز بوده که با باتری لیتیوم یونی و یک موتور دیزلی دو سیلندری کار کند.

 

 

فولکس‌واگن در سال 2002 نخستین خودروی با مصرف سوخت یک لیتر در هر 100 کیلومتر ساخت خود را رونمایی کرد. هفت سال بعد این شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از خودروی L1 رونمایی کرد. این خودرو مصرف سوختی معادل 1.38 لیتر در هر 100 کیلومتر داشت.

 

قرار است خودروی مفهومی L1 جدید سال 2013 به تولید برسد.





تولیدکننده کم مصرف ترین موتور بنزینی جهان

بعد از بحران اقتصادی و کاهش تقاضا برای انواع خودروها در دنیا، شرکت های خودروسازی وارد مرحله تازه ای شدند؛ مرحله ای که افزایش تولید و عرضه مدل های مختلف به بازار نمی توانست سبب رشد درآمد و سودآوری خودروسازان شود و به همین دلیل سرمایه گذاری برای تولید خودروهای هبیریدی، الکتریکی و کم مصرف در دنیا آغاز شد.

این سرمایه های کلان، در آغاز به عنوان یک سرمایه گذاری برای آینده معرفی شد؛ ولی با گذشت کمتر از چهار سال، انواع مختلفی از خودروهای هیبریدی به بازار آمد و نمای کلی بازار خودرو را تغییر داد. در همین زمان بود که خودروی پیروس تویوتا و خودروی اینسایت هوندا، به موضوع اصلی تمام اخبار صنعتی تبدیل شدند.شرکت خودروسازی نیسان نیز که بعد از عرضه خودروی الکتریکی لیف، به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در تولید خودروهای مدرن شناخته شده بود، طرحی تازه برای موتور خودروهای بنزینی ارائه داد. این طرح در ماه آوریل سال جاری میلادی ارائه و کار برای ساخت و آزمایش آن آغاز شد.در حال حاضر نیسان، کم مصرف ترین موتور خودروهای بنزینی را تولید کرده و رکوردی دیگر را برای خود به ثبت رسانده است.این موتور که گنجایشی معادل 2/1 لیتر داشته و به نام «HR12DDR» شناخته می شود، برای به حرکت درآوردن خودرو، علاوه بر بنزین از انرژی الکتریکی نیز استفاده می کند و همین مساله سبب مصرف کمتر بنزین در آن شده است. از طرفی انرژی گرمایی ناشی از مصرف بنزین، در بخش های دیگر موتور مورد استفاده قرار گرفته و همین مساله سبب شده تا هدر رفتن انرژی در این مدل موتور خودرو، بسیار کم باشد.تصاعد گاز دی اکسیدکربن از خودروهای مجهز به این موتور، بسیار کم است و به همین دلیل می توان آن را در زمره موتورهای سبز دنیا قرار داد. مدیرعامل نیسان در مصاحبه ای هنگام عرضه این موتور گفت: ما این موتور را به همراه شریک قدیمی مان رنو، تولید کرده ایم که اگر در آزمایش های مختلف، عملکرد خوبی از خود نشان دهد، در خودروهای کوچک رنو و نیسان از آن استفاده خواهد شد.به گفته وی، هم اکنون توان موتور بنزینی کم مصرفی که توسط شرکت نیسان تولید شده، برای به حرکت درآوردن خودروهای بزرگ و لوکس کافی نیست؛ ولی دانشمندان و مهندسان نیسان پروژه ای را آغاز کرده اند که نتیجه نهایی آن، تولید موتورهای کم مصرف برای خودروهای بزرگ است. موتور تازه ای که نیسان طراحی کرده، انقلابی بزرگ در صنعت خودروسازی دنیا ایجاد می کند.این شرکت که اولین عرضه کننده خودروی تمام الکتریکی به بازار مصرف به شمار می رود، در ماه های آتی به عنوان اولین تولید کننده موتورهای بنزینی کم مصرف در جهان نیز معرفی خواهد شد.نیسان، سومین شرکت خودروسازی در ژاپن به حساب می آید؛ ولی به دلیل سرمایه گذاری های کلانی که طی سال های گذشته در ساخت خودروهای جدید انجام و قراردادهای مشارکتی که با شرکت های آسیایی و اروپایی، به انعقاد رسانده، با سرعتی بیشتر از دیگر شرکت های خودروسازی، در حال رشد است. طبق گزارش های موجود، نرخ رشد سهم نیسان در بازار مصرف دنیا، بیش از 4 درصد در سال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد