انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی های تجدید پذیر

میزان تولید برق از انرژی باد در چین بین سال های 2005 تا 2012 میلادی، 50 برابر شده است. همچنین میزان تولید برق از انرژی باد در چین در سال 2012 نسبت به سال 2011 میلادی 36 درصد افزایش یافته است.
جدیدترین گزارش ها نشان می دهد چین در میان کشورهای جهان بیشترین سرمایه گذاری را در بخش انرژی های تجدیدپذیر انجام می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، براساس گزارش کمیته آب و هوا استرالیا، چین این اقدامات را در راستای عمل به تعهدات بین المللی خود برای مبارزه با تغییرات آب و هوا انجام می دهد.

بنابراین گزارش، چین توانسته است بیش از انتظارات و پیش بینی ها، تکیه خود را بر مصرف سوخت های فسیلی کاهش دهد. این کشور همچنین توانسته رشد تقاضا برای مصرف برق را به حدود نصف کاهش دهد.

در این گزارش آمده است: میانگین رشد مصرف سوخت های فسیلی در چین پس از سال ها افزایش، هم اکنون در حال کاهش است.

همچنین دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) در مسیر عملی کردن تعهدات بین المللی خود در زمینه تغییرات آب و هوا، حرکت می کنند. چین هم اکنون در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در راس کشورهای جهان قرار داد. این کشور گام های آرمانی را برای اضافه کردن منابع جدید انرژی های تجدیدپذیر در پیش گرفته است.

براساس آمارهای موجود، میزان تولید برق از انرژی باد در چین بین سال های 2005 تا 2012 میلادی، 50 برابر شده است. 

همچنین میزان تولید برق از انرژی باد در چین در سال 2012 نسبت به سال 2011 میلادی 36 درصد افزایش یافته است. در همین مدت تولید برق از انرژی خورشیدی نیز در چین 75 درصد افزایش یافته است.

پیش بینی می شود تولید برق خورشیدی در سال 2015 نیز به بیش از 21 هزار مگاوات برسد که سه برابر سال 2011 است.

در این گزارش همچنین آمده است چین در سال 2012 میلادی 65.1 میلیارد دلار در طرح های انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن (2011) نشان دهنده رشد 20 درصدی است.

این حجم از سرمایه گذاری، بیشترین، در سطح جهان است و حدود 30 درصد از کل سرمایه گذاری های سال گذشته کشورهای گروه 20 (20 کشور بزرگ صنعتی جهان ) را در انرژی های پاک تشکیل می دهد.

چین هم اکنون بعد از آمریکا، بالاترین مصرف کننده نفت خام جهان است.



عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان قبل از این اعلام کرده بود قصد دارد در سال 2020 میلادی 24 گیگاوات برق و در سال 2032 هم به تولید 54 گیگاوات برق از منابع انرژی تجدیدپذیر اقدام کند.

عربستان سعودی برای صادرات برق از انرژی خورشیدی به اروپا برنامه ریزی می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، عربستان سعودی امیدوار است با سرمایه گذاری های بسیار در زمینه انرژی تجدیدپذیر، برق تولیدی از انرژی خورشیدی را در فصل زمستان به اروپا صادر کند.

در زمستان ها، به دلیل کاهش استفاده از کولرها و خنک کننده های هوا، مصرف برق در عربستان سعودی نیز به شدت کاهش می یابد.

"خالد بن محمد السلیمان" نائب رئیس شهرک انرژی هسته ای و تجدیدپذیر ملک عبدالله در کنفرانس مطبوعاتی در پاریس در این باره گفت: عربستان سعودی خواهد توانست نزدیک به 10 گیگاوات معادل برق تولیدی 10 نیروگاه اتمی را از طریق شمال آفریقا، ایتالیا و اسپانیا صادر کند.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در عربستان سعودی 10 یا 11 مگاوات است و این مقدار هیچ است ولی این کشور هم اکنون برنامه ریزی هایی برای ساخت نیروگاه های برق خورشیدی دارد که هدف آن کاهش مصرف سوخت های فسیلی است.

السلیمان ادامه داد: عملی کردن برنامه صادرات برق خورشیدی از عربستان به اروپا، 5 تا 10 سال طول می کشد.

دولت عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان قبل از این اعلام کرده بود قصد دارد در سال 2020 میلادی 24 گیگاوات برق و در سال 2032 هم به تولید 54 گیگاوات برق از منابع انرژی تجدیدپذیر اقدام کند.

در صورت عملی شدن این برنامه ها، عربستان به یکی از بزرگترین تولید کنندگان برق از منابع انرژی تجدید پذیر در جهان تبدیل خواهد شد.

به گفته سلیمان، مناقصه ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی تولید برق ، در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کابل های انتقال برق از عربستان سعودی به اروپا می تواند از طریق شمال آفریقا، ترکیه یا بلغارستان عبور کنند البته مسیر سوم بهتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد