انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

تسهیلات 50 درصدی بلا عوض

برق خورشیدی(.فتو ولتائیک.)
نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برق شهری.(بدون باطری)با توان 1000 وات ساعت.برق مصرفی یک منزل معمولی را تامین میکند. و تمام اتومات خود را با شبکه هماهنگ و وصل میکند.کافیست دو شاخه برق خورشیدی را به پریز برق منزلتان وصل کنید.به همین راحتی با صرف هزینه 10 میلیون تومان در تولید برق منزلتان خود کفا شوید. و همزمان میتوانید در صورت ابری بودن یا شب از برق شبکه شهری استفاده کنید. و 25 سال از آفتاب برق رایگان بگیرید.آفتاب الکتریک09391236296

مجری طرحهای عوارض برق توانیر از پرداخت تسهیلات بلاعوض برای نصب سلولهای خورشیدی درمنازل خبر داد و گفت:حداکثر هزینه برای نصب ۱کیلووات نیروگاه خورشیدی حدود ۵میلیون تومان برای مشترکین است ومعادل آنرا هم دولت تامین میکند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آقای خانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود:این طرح دریکسال اخیر دربخش مشترکان غیرخانگی مانند مدارس، مساجد و نهادهای عمومی و شرکت ها اجرا شده است.

وی افزود:باتوجه به علاقمندی و تقاضای مشترکان  این طرح را برای بخش های خانگی نیز اجرا می کنیم وتاکنون در1400 نقطه در سراسر کشور نصب شده است.

خانی هزینه نصب سلول های خورشیدی را حداکثر 10 میلیون تومان  اعلام کرد و گفت:50 درصد آن را مشترکان تامین می کنند.


مجری طرح های عوارض برق توانیر افزود: این مشترکان درتامین برق خود به هیچ وجه از شبکه جدا نمی شوند وهیچ خللی درمصرف آنها ایجاد نمی شود.خانی گفت: این گروه از مشترکان  علاوه بر اینکه مصرف کننده انرژی برق هستند در تولید هم  نقشی مهم دارند.

بنابراین گزارش، انرژی خورشیدی مادر همه انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شود و فقط انرژی امواج دریا تحت تأثیر ماه ایجاد می شود و انرژی زمین گرمایی هم سهم زمین است.

وضع ایران از لحاظ منابع انرژی تجدیدپذیر و خورشیدی بسیار غنی تر از منابع نفتی است و پیشرفت های خوبی در عرصه تولید انرژی از این منابع خدادادی دارد.بقیه انواع انرژی های تجدید پذیر به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر  تابش خورشید قرار دارد.

انرژی تجدید پذیر شامل مواردی است که بطور مستمر و بدون دخالت انسان ایجاد می شود.

اگر یک درصد انرژی خورشیدی که در صحراها می تابد به برق تبدیل شود می تواند نیاز انرژی برق همه جهان را تأمین کند.

ایران نیز در کمربند تابش خورشید قرار دارد و منابع انرژی تجدید پذیر خورشید در کشورمان غنی تر از دیگر منابع مانند نفت و گاز است.

تابش خورشید در کشور ما سالی 300 روز است که 90 درصد وسعت کشور را شامل می شود و متوسط تابش خورشید 1کیلووات ساعت بر مترمربع در روز است.

ایران روی کمربند خورشیدی است و در بیشتر مناطق کشور بیش از 70 درصد قابلیت استحصال انرژی خورشیدی وجود دارد. شرق کشور هم قطب انرژی خورشیدی شناخته شده است.هم اکنون در کشور ما صفحات خورشیدی یا همان پنل های فتوولتاییک در روستاهای دورافتاده و مناطق سخت گذر که امکان برق رسانی از طریق شبکه سراسری اقتصادی نیست ، استفاده می شود.

در منازل مسکونی شهرها نیز امکان استفاده از این نیروگاه های کوچک به ظرفیت یک تا 12 کیلووات ساعت وجود دارد که باید در پشت بام یا حیاط خانه نصب شود.

برق تولیدی از این صفحات خورشیدی به شبکه برق منزل متصل می شود و بخشی از برق مورد نیاز خانواده شهری از نیروگاه کوچک خورشیدی تامین خواهد شد و به همان اندازه از شبکه برق سراسری خودکفا می شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی، حفظ محیط زیست و کاهش انتشار کربن، استفاده از سرمایه های کوچک، دفاع غیرعامل برای مناطق مسکونی در زمان حوادث مانند زلزله، سیل و فروش مازاد مصرف به شبکه سراسری از مزیت های استفاده از پنل های خورشیدی است.

در اغلب کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته هم اکنون از این صفحات خورشیدی استفاده می کنند و ایران نیز باید به این سمت پیش برود تا هر خانه ای برق مورد نیاز خودش را تولید کند.

در برنامه پنجم توسعه قرار است 5 هزار مگاوات از انرژی های تجدیدشونده استفاده شود و هم اکنون بیش از 300 میلیون کیلووات ساعت برق از نیروگاه های برق تجدیدشونده تولید و وارد شبکه می شود.در برنامه پنجم توسعه بیش از هزار مگاوات از نیروگاه های تجدیدپذیر را بخش دولتی و بقیه را بخش خصوصی باید تاسیس کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد